A felkészülés jegyében arról döntött a TÉT, hogy 2009. februárjára a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTH) készíttessen megvalósíthatósági tanulmányt arról, kik vennének részt a budapesti TDM-ben, és mik lennének annak feladatai. Az anyag kidolgozásával Puczkó Lászlót bízták meg.
A turistabuszok parkolása ügyében elhangzott, hogy a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. saját költségén kiviteli tervet és költségbecslést végzett, melynek eredményeként 15 fővárosi tulajdonú ingatlant azonosítottak a belvárosban, ahonnan indulhatnának a városnéző buszok. Számításuk szerint az indítóhelyek kialakítása 13 millió, éves üzemeltetése 23 millió forintba kerülne. Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes kijelentette, használatarányos éves igénybevételi díjat kell fizetniük azoknak a cégeknek, amelyek majd használják ezeket a helyeket. Az indulási időpontokat sorsolással osztanák ki. Reményei szerint 2009 nyarán már működhet ez a rendszer. Toldy Annamária, a Program Centrum ügyvezetője nem értett egyet a javaslattal, szerinte a jelenlegi, szokásjog alapján kialakult szisztémával - egy érintett cég kivételével - mindenki elégedett, a változtatás pedig káoszt okozna.
Az ülésen felmerült továbbá, hogy a BTH égisze alatt hozzanak létre egy fővárosi kongresszusi irodát. Ennek kialakítására már három éve elkészült egy terv, az iroda helye is megvan a Teréz körút 2-4. szám alatt. Az ügyben további egyeztetések szükségesek, ezért a TÉT megszavazta, hogy Fekete László (BTH), Szücs Balázs (Magyar Turizmus Zrt.) és Bojár András Iván városarculati tanácsnok januárban üljenek tárgyalóasztalhoz és vitassák meg a konkrét teendőket. Ikvai-Szabó Imre rámutatott, hogy csak konkrét költségterv alapján lehetne támogatni egy ilyen elképzelést. Emlékeztetett arra is, hogy a főváros 35 millió forinttal beszállt a Légi Marketing Alapba, és „Nem tudjuk, mi történik ezzel az összeggel.”