Az akció támogatottsága a közlemény szerint - Budapest Airport nyilatkozataival ellentétben - a délutáni és esti órákban is 90 százalék körüli volt. Ez egész napra felborította a légikikötő rendjét. A légitársaságok néhány órás időközökben közölték szerkesztőségünkkel, milyen járatokat tudnak indítani, amiről folyamatosan beszámoltunk a honlapunkon. Káosz volt; állítólag százak vártak a repülőtéren, alig szállt fel gép. A helyzetről egy ideig egymásnak ellentmondó információk jöttek. A Malév például a szakszervezet közleménye szerint tegnap összesen két járatot tudott elindítani, míg saját közleményében azt állítja, hogy 15 járatát tudta elindítani és 24 járata meg is érkezett. Egy alkalommal a szakszervezetek tagjai megszakították a sztrájkot, amikor segítettek felszállni egy fogyatékkal élő gyermekeket szállító gépet. A Wizz Airnek két gépe szállt fel tegnap reggel 6-kor, és kisebb késéssel tegnap délután is el tudott indítani két gépet. A www.bud.hu oldalon található – nyilván korrekt - információk szerint elég sok gép elindult, de sokat töröltek is.
A légitársaságok nem sok mindent tehettek. Mint a Wizz Air összefoglalta közleményében: „Sajnos a repülőtéri sztrájkkal kapcsolatos fejleményeket nem tudjuk befolyásolni, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy az utasokat a lehető legkevesebb kellemetlenség érje és megfelelő tájékoztatást kapjanak.” Az utasok átfoglalhattak a következő Wizz Air járatra, vagy felhasználhatják a kifizetett összeget egy későbbi útra, illetve amennyiben úgy kívánják, a légitársaság visszatéríti a jegy árát. A törölt járatok utasainak jegyét a Malév is térítésmentesen átírja egy későbbi Malév, oneworld légitársaság vagy más partner légitársaság által üzemeltetett járatra, a forgalom helyreállását követően. A legkulturáltabb megoldást mindenestre a Lufthansa választotta, amely busszal Bécsbe szállíttatta utasait, ahonnan repülővel utazhattak tovább.
A káosz előre láthatóan holnap is folytatódik, hacsak nem sikerül megegyezniük a feleknek. A Budapest Airport weblapján ez áll: „a csütörtöki forgalomról semmi bizonyosat nem lehet kijelenteni.” Kérdés, mikor lesz újra működőképes a repülőtér. A szakszervezetek - mint közleményükben jelezték -, „bármikor készek érdemi tárgyalásokat kezdeni a cégvezetéssel, amennyiben az felhagy a „három M” – megfélemlítés, mellébeszélés, megalázás – stratégiájával. Ha a BA továbbra is csak látszat-egyeztetéseket szeretne, miközben a szakszervezeteket sértegeti, és csúsztatásokkal, trükkökkel igyekszik kibújni munkaadói felelőssége alól, akkor viszont elhúzódó sztrájkra kell felkészülni Ferihegyen.”
A sztrájk okairól és az első órák történéseiről itt olvashat.