Tegnap majdnem megbénult a Ferihegyi repülőtér forgalma

Tovább dagad a Ferihegyei repülőtéren a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete által kezdeményezett sztrájk. A két szakszervezet tegnap este kiadott közleményében legalábbis azt állította, hogy estére már a világítást végző munkatársak is csatlakoztak a sztrájkolókhoz, és további érdekképviseletek is jelezték, hamarosan sztrájkba lépnek Ferihegyen. Ha ez tényleg így lesz, akkor a tegnapi káosz ma is folytatódik.

Az akció támogatottsága a közlemény szerint - Budapest Airport nyilatkozataival ellentétben - a délutáni és esti órákban is 90 százalék körüli volt. Ez egész napra felborította a légikikötő rendjét. A légitársaságok néhány órás időközökben közölték szerkesztőségünkkel, milyen járatokat tudnak indítani, amiről folyamatosan beszámoltunk a honlapunkon. Káosz volt; állítólag százak vártak a repülőtéren, alig szállt fel gép. A helyzetről egy ideig egymásnak ellentmondó információk jöttek. A Malév például a szakszervezet közleménye szerint tegnap összesen két járatot tudott elindítani, míg saját közleményében azt állítja, hogy 15 járatát tudta elindítani és 24 járata meg is érkezett. Egy alkalommal a szakszervezetek tagjai megszakították a sztrájkot, amikor segítettek felszállni egy fogyatékkal élő gyermekeket szállító gépet. A Wizz Airnek két gépe szállt fel tegnap reggel 6-kor, és kisebb késéssel tegnap délután is el tudott indítani két gépet. A www.bud.hu oldalon található – nyilván korrekt - információk szerint elég sok gép elindult, de sokat töröltek is.

A légitársaságok nem sok mindent tehettek. Mint a Wizz Air összefoglalta közleményében: „Sajnos a repülőtéri sztrájkkal kapcsolatos fejleményeket nem tudjuk befolyásolni, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy az utasokat a lehető legkevesebb kellemetlenség érje és megfelelő tájékoztatást kapjanak.” Az utasok átfoglalhattak a következő Wizz Air járatra, vagy felhasználhatják a kifizetett összeget egy későbbi útra, illetve amennyiben úgy kívánják, a légitársaság visszatéríti a jegy árát. A törölt járatok utasainak jegyét a Malév is térítésmentesen átírja egy későbbi Malév, oneworld légitársaság vagy más partner légitársaság által üzemeltetett járatra, a forgalom helyreállását követően. A legkulturáltabb megoldást mindenestre a Lufthansa választotta, amely busszal Bécsbe szállíttatta utasait, ahonnan repülővel utazhattak tovább.

A káosz előre láthatóan holnap is folytatódik, hacsak nem sikerül megegyezniük a feleknek. A Budapest Airport weblapján ez áll: „a csütörtöki forgalomról semmi bizonyosat nem lehet kijelenteni.” Kérdés, mikor lesz újra működőképes a repülőtér. A szakszervezetek - mint közleményükben jelezték -, „bármikor készek érdemi tárgyalásokat kezdeni a cégvezetéssel, amennyiben az felhagy a „három M” – megfélemlítés, mellébeszélés, megalázás – stratégiájával. Ha a BA továbbra is csak látszat-egyeztetéseket szeretne, miközben a szakszervezeteket sértegeti, és csúsztatásokkal, trükkökkel igyekszik kibújni munkaadói felelőssége alól, akkor viszont elhúzódó sztrájkra kell felkészülni Ferihegyen.”

A sztrájk okairól és az első órák történéseiről itt olvashat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.