Online szakértők jó ideje furcsállották, hogy a Google nem igyekszik lépést tartani a „három nagy” utazási metakeresővel (TripAdvisor, Expedia, Priceline), és az online utazási piacon nem próbál komolyabb szerepet betölteni. Ugyan van két utazási jellegű online szolgáltatása, a Google Hotel Finder és a Google Flight Search, de piaci részesedésük marginálisnak mondható.
Az olery.com blog szerzője szerint ráadásul úgy tűnik, hogy a Google nem is siet túlságosan áttörést elérni az online utazási piacon. De lehet, hogy mindez csak a látszat, valójában a háttérben már folyik a stratégia megvalósítása.
A szerző szerint a Google+ modelljét használják majd az online utazási szolgáltatások esetében is, vagyis számos önálló szolgáltatásukat (Calendar, YoutTube, Picasa) egyetlen gerincvezetékkel kötik össze.
Az utazások esetében azonban nem a Google+ lesz a közös nevező, hanem az új Google Maps, amelynek megújítása gőzerővel folyik. A cél, hogy minél vonzóbbá és interakívabbá váljon az online térkép, amelyet egyébként havonta 17 millió látogató keres fel. A blog szerint ez a megújult felület lehet a jövőben számos utazási foglalás kiindulópontja.
Így például, ha valaki a leggyorsabb eljutási lehetőséget keresi két település között, a Google Maps már automatikusan kidobja a legolcsóbb repülőjegyárakat is az adott útvonalon. Természetesen ez még csak a kezdet, innentől fogva már csak idő kérdése, hogy mikor integrálják a rendszerba a Google Hotel Findert.
És persze majd azon se csodálkozzunk, ha a kínált szállodaválasztékot eleve úgy állítja össze a program, hogy az összhangban legyen utazási igényeinkkel, amelyet keresési szokásaink, preferenciáink és a Google+-hálózatunkban szereplő ismerőseink profilja alapján alakít ki rólunk a Google.
Elképzelhető, hogy ez lesz a jövő nagy dobása az online utazás világában? A blogger szerint igen, mivel ha a Google Maps integrálja a Google Hotel Findert, akkor egyszerűen nem lesz szükség arra, hogy még egy oldalt felkeressünk ahhoz, hogy megszervezzük utazásunkat. A Google+ fiókkal rendelkező szállodák már eleve megjelennek a Google Maps-en, mellettük ráadásul rögtön feltűnnek a Zagat és a Google+-vélemények is.
És ha mindez nem lenne elég, itt a Google vadiúj szolgáltatása, a Knowledge Graph Carousel, amely az éttermi, szállodai, illetve egyék helyekre vonatkozó keresési találatok közötti eligazodást segíti. Az organikus találatok fölött megjelenik egy „képkörhinta”, mellette felhasználók által generált tartalommal és pontozási értékekkel. A képre kattintva megjelenik a cím, további fotók és vélemények olvashatók.
A térképre zoomolva pedig megváltoztatható a keresett terület, ezzel párhuzamosan változik a „képkörhinta” összetétele is.