Térképpel hálózza be az utazási piacot a Google

Lassan kiderül, milyen terveket szövöget az online utazási piac meghódítására a Google.

Online szakértők jó ideje furcsállották, hogy a Google nem igyekszik lépést tartani a „három nagy” utazási metakeresővel (TripAdvisor, Expedia, Priceline), és az online utazási piacon nem próbál komolyabb szerepet betölteni. Ugyan van két utazási jellegű online szolgáltatása, a Google Hotel Finder és a Google Flight Search, de piaci részesedésük marginálisnak mondható.

Az olery.com blog szerzője szerint ráadásul úgy tűnik, hogy a Google nem is siet túlságosan áttörést elérni az online utazási piacon. De lehet, hogy mindez csak a látszat, valójában a háttérben már folyik a stratégia megvalósítása.

A szerző szerint a Google+ modelljét használják majd az online utazási szolgáltatások esetében is, vagyis számos önálló szolgáltatásukat (Calendar, YoutTube, Picasa) egyetlen gerincvezetékkel kötik össze.

Az utazások esetében azonban nem a Google+ lesz a közös nevező, hanem az új Google Maps, amelynek megújítása gőzerővel folyik. A cél, hogy minél vonzóbbá és interakívabbá váljon az online térkép, amelyet egyébként havonta 17 millió látogató keres fel. A blog szerint ez a megújult felület lehet a jövőben számos utazási foglalás kiindulópontja.

Így például, ha valaki a leggyorsabb eljutási lehetőséget keresi két település között, a Google Maps már automatikusan kidobja a legolcsóbb repülőjegyárakat is az adott útvonalon. Természetesen ez még csak a kezdet, innentől fogva már csak idő kérdése, hogy mikor integrálják a rendszerba a Google Hotel Findert.

És persze majd azon se csodálkozzunk, ha a kínált szállodaválasztékot eleve úgy állítja össze a program, hogy az összhangban legyen utazási igényeinkkel, amelyet keresési szokásaink, preferenciáink és a Google+-hálózatunkban szereplő ismerőseink profilja alapján alakít ki rólunk a Google.

Elképzelhető, hogy ez lesz a jövő nagy dobása az online utazás világában? A blogger szerint igen, mivel ha a Google Maps integrálja a Google Hotel Findert, akkor egyszerűen nem lesz szükség arra, hogy még egy oldalt felkeressünk ahhoz, hogy megszervezzük utazásunkat. A Google+ fiókkal rendelkező szállodák már eleve megjelennek a Google Maps-en, mellettük ráadásul rögtön feltűnnek a Zagat és a Google+-vélemények is.

És ha mindez nem lenne elég, itt a Google vadiúj szolgáltatása, a Knowledge Graph Carousel, amely az éttermi, szállodai, illetve egyék helyekre vonatkozó keresési találatok közötti eligazodást segíti. Az organikus találatok fölött megjelenik egy „képkörhinta”, mellette felhasználók által generált tartalommal és pontozási értékekkel. A képre kattintva megjelenik a cím, további fotók és vélemények olvashatók.

A térképre zoomolva pedig megváltoztatható a keresett terület, ezzel párhuzamosan változik a „képkörhinta” összetétele is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.