Tíz hónapos az MT Zrt ausztriai turizmus-mozgalma

Tíz hónap telt el az MT Zrt. bécsi képviselete által indított turizmus-mozgalom meghirdetése óta, amely igazi közösségformáló és turisztikai értékesítés-ösztönző eszközzé vált.

Az ausztriai magyar diaszpóra körében eredetileg kísérleti jelleggel meghirdetett akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek személyesen ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, ezáltal növelik az osztrák vendégéjszakák számát Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttatják a hazai turizmusgazdaságot.

A tavaly májusi start óta immár közel 800 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel az osztrák zászló színei alapján elnevezett Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, RWRU) mozgalom mellett. Legfőbb kommunikációs platformjuk az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. Az oldalon közel 100 kedvezményes turisztikai ajánlat várja az Ausztriából Magyarországra készülő vendégeket.

Az átlagosan heti harmincezer (!) látogatóval rendelkező on-line felület adta lehetőségeket jól mutatja, hogy nem egész 10 hónap alatt sikerült megközelíteni a 300.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai „turizmus-nagykövetek”. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél.

A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a bécsi magyar nagykövetséggel, a Balassi Intézettel és a bécsi magyar katolikus egyházközösséggel összefogásban tovább népszerűsíti a kezdeményezést, amelyhez gyakran nyereményjáték is társul. Ugyancsak kvízjátékokon keresztül kaphatnak további értékes információt a mozgalomról a Szervusz Ausztria olvasói, ezzel is növelni kívánják a potenciális RWRU-nagykövetek számát. A „nagykövetek” a bécsi Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű szakmai rendezvényre is meghívást kaptak, hogy értesülhessenek a legújabb hazai turisztikai attrakciókról, szolgáltatásokról. Az MT Zrt. további információs fórumok összehívását tervezi a közeljövőben, hogy a hazai turisztikai lehetőségekről első kézből tájékoztassa az érdeklődő osztrákokat, s a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai magyarokat.

A mozgalom továbbfejlesztésének következő lépése az élménykártya. Az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal 2013. április 1-jétől közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezd. Az együttműködés keretében a sikeres Alsó-Ausztria kártyát és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalmat ötvözve a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetősége nyílik kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni.

A Central Danube újonnan induló MyCentrope-élménykártya programja a magyarországi mellett cseh és szlovák turisztikai és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. A hazai turisztikai szolgáltatók kedvezményes ajánlatait az MT Zrt. ausztriai képviselete gyűjti össze és integrálja a programba. Az élménykártyához tartozó kedvezményes ajánlatok megtekinthetőek itt.

A dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes fővédnöksége alatt futó „diaszpóra mozgalom” hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.