Az ausztriai magyar diaszpóra körében eredetileg kísérleti jelleggel meghirdetett akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek személyesen ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, ezáltal növelik az osztrák vendégéjszakák számát Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttatják a hazai turizmusgazdaságot.
A tavaly májusi start óta immár közel 800 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel az osztrák zászló színei alapján elnevezett Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, RWRU) mozgalom mellett. Legfőbb kommunikációs platformjuk az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. Az oldalon közel 100 kedvezményes turisztikai ajánlat várja az Ausztriából Magyarországra készülő vendégeket.
Az átlagosan heti harmincezer (!) látogatóval rendelkező on-line felület adta lehetőségeket jól mutatja, hogy nem egész 10 hónap alatt sikerült megközelíteni a 300.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai „turizmus-nagykövetek”. A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél.
A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a bécsi magyar nagykövetséggel, a Balassi Intézettel és a bécsi magyar katolikus egyházközösséggel összefogásban tovább népszerűsíti a kezdeményezést, amelyhez gyakran nyereményjáték is társul. Ugyancsak kvízjátékokon keresztül kaphatnak további értékes információt a mozgalomról a Szervusz Ausztria olvasói, ezzel is növelni kívánják a potenciális RWRU-nagykövetek számát. A „nagykövetek” a bécsi Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű szakmai rendezvényre is meghívást kaptak, hogy értesülhessenek a legújabb hazai turisztikai attrakciókról, szolgáltatásokról. Az MT Zrt. további információs fórumok összehívását tervezi a közeljövőben, hogy a hazai turisztikai lehetőségekről első kézből tájékoztassa az érdeklődő osztrákokat, s a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai magyarokat.
A mozgalom továbbfejlesztésének következő lépése az élménykártya. Az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal 2013. április 1-jétől közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezd. Az együttműködés keretében a sikeres Alsó-Ausztria kártyát és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalmat ötvözve a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetősége nyílik kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni.
A Central Danube újonnan induló MyCentrope-élménykártya programja a magyarországi mellett cseh és szlovák turisztikai és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. A hazai turisztikai szolgáltatók kedvezményes ajánlatait az MT Zrt. ausztriai képviselete gyűjti össze és integrálja a programba. Az élménykártyához tartozó kedvezményes ajánlatok megtekinthetőek itt.
A dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes fővédnöksége alatt futó „diaszpóra mozgalom” hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.