Tízmillió külföldi, 9,3 millió belföldi vendégéjszaka elérése az idei cél

A szakmai egyeztetések során beérkezett több tucat javaslatot figyelembe véve a napokban véglegessé vált a Magyar Turizmus Zrt. marketingterve, amelyet tegnap mutatott be Róna Iván vezérigazgató és Szűcs Balázs, a marketingszervezet londoni képviselője, aki március 14-ig a marketingigazgatói pozíciót is betölti az MT Zrt.-nél. A 200 oldalas dokumentum már olvasható az itthon.hu honlapon.

A társaság célja, hogy a 2006-ban tapasztalt külföldi vendégforgalom-csökkenés megálljon, belföldön pedig folytatódjon a növekedés. Az idén cél a 10 millió külföldi és 9,3 millió belföldi vendégéjszaka elérése. Az MT Zrt. munkájában 2007-ben is meghatározó irányelv a turisztikai szakmával és a stratégiai partnerekkel való együttműködés. A marketingszervezet 2007-ben még több olyan akciót szervez, amelyhez a szakma is tud kapcsolódni. Kiemelt turisztikai termék külföldön Budapest és környéke, a Balaton, a spa és wellness és a hivatásturizmus, belföldön a zöldturizmus, az egészségturizmus és az eseményturizmus. 2007. a Zöldturizmus éve, kiemelt szerephez jut a természetjárás, a nemzeti parkok, a kerékpáros és lovas turizmus, de lesz „Budapest vendégül várja Magyarországot” kampány is. Teljes körű e-marketing/e-commerce stratégiát készít a Magyar Turizmus Zrt. 2007 első negyedévében, amely a nemzeti turisztikai portál továbbfejlesztésének alapja lesz. Stratégiai cél, hogy az MT Zrt. honlapcsaládja az első számú hazai turisztikai portál legyen. A külföldi marketingkommunikációban hangsúlyos szerepet kapnak a legjelentősebb (Németország, Nagy-Britannia, Írország, Ausztria, Olaszország, USA) és a legígéretesebb küldőpiacok (Észak-Európa, Franciaország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Románia, Oroszország). Az MT Zrt. 2007. március végéig új külpiaci stratégiát dolgoz ki, amelynek fontos elemét képezi a légitársaságokkal való együttműködés. Kínát – ahol idén Magyar Kulturális Évadot rendeznek - kiemelten kezeli az MT Zrt. Róna Iván ígéretet tett arra, hogy az idén szeptemberre elkészül a társaság 2008-as marketingterve. Az idén is lesz Torkos Csütörtök, február 22-én, amelyre a tavalyinál jóval több, 556 étterem jelentkezett idáig.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.