Több mint 10 000 vendég járt a Nyitott Pincékben

2010-ben immár ötödször került megrendezésre a Nyitott Pince Napok akció, amely a szolgáltatók körében végzett felmérés eredményei szerint idén is sikeres volt.

Idén, a korábbi pünkösdi időpont helyett 2010. május 8-9-én várta több mint 150 pincészet két napon keresztül a borkedvelőket, kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolóval.

A részt vevő szolgáltatók körében végzett felmérés eredményei szerint: 

  • a pincék negyede 2010-ben első alkalommal csatlakozott az akcióhoz
  • 10-ből 6 vendég előzetesen is ismerte az akciót
  • egy pincészet átlagosan 67 vendéget fogadott, ami a 150 pincére vetítve összesen 10 500 vendéget jelent a két nap alatt,
  • a pincészetek 20,6%-a külföldi vendégeket is fogadott,
  • a vendégek a borok mellett kínált szolgáltatásokkal (pincelátogatás, kedvezményes étkezési és vásárlási lehetőségek stb.) is elégedettek voltak,
  • 10-ből 7 pincészet az ismertségének és vendégkörének növekedését is várja az akciótól,
  • 91,7%-uk máskor is szívesen részt venne hasonló akcióban, a válaszadók 35,0%-a pedig még 2010-ben tervez hasonló kedvezményes akciót.

A Nyitott Pince Napok akció keretében, 2010-ben, régi és új pincék egyaránt várták a vendégeket: a válaszadó pincék 29,4%-a már 2006-ban is partner volt, 36,8%-a 2007-ben (is), 54,4%-a 2008-ban (is), 69,1%-a 2009-ben (is) csatlakozott, míg a válaszadók 25,0%-a 2010-ben első alkalommal nyitotta meg kapuit. A részt vevő szolgáltatók 35,3%-a ingyenes, 72,1%-a kedvezményes árú borkóstolással várta a vendégeket, 89,7%-uknál pedig kedvezményesen vásárolhattak is a betérők.

A borok mellől természetesen a borkorcsolyák sem maradtak el, és sok helyen a pincék megismerésére is lehetőség nyílt pincelátogatás keretében. A felmérésben részt vevő pincék mindegyike nyitva tartott a rendezvény mindkét napján. A pincékbe betérő vendégek 61,8%-a ismerte előzetesen az akciót. A válaszadó pincészetek átlagosan 67 vendéget fogadtak a Nyitott Pince Napok alatt, ami becslésünk szerint – a 150 részt vevő pincére vetítve – 10 500 vendéget jelent összesen. A vendégek közel negyede (23,1%) jelentkezett be előre.

Bár a Nyitott Pince Napok akció elsősorban a belföldieket célozza meg, a magyar bor és gasztronómia a külföldieknek szóló kínálatunkban is fontos vonzerő. A felmérés szerint a pincék ötöde (20,6%-a) fogadott külföldi vendégeket, akik közül a legtöbben Németországból, Ausztriából, illetve Nagy-Britanniából érkeztek, de voltak látogatók Szlovákiából, Lengyelországból, Franciaországból, Finnországból, Norvégiából és Törökországból is. A pincékben dolgozó személyzet döntően angol és/vagy német nyelven kommunikált a külföldiekkel, néhány helyen még szlovákul, olaszul és franciául is kalauzolták a látogatókat.

A pincék a vendégek részéről számos pozitív visszajelzést kaptak az akcióval kapcsolatban: a látogatók nem csupán a borokat, hanem a borosgazdák nyitottságát, a családias hangulatú vendéglátást és a – gazdasági válság ellenére is – kedvezményes árakat is nagyra értékelték.

Bár a fő attrakció természetesen maga a bor volt, sokan más szolgáltatásokat is igénybe vettek. A legtöbben a borvásárlást (65,1%), az étkezést (33,3%) és a szervezett pincelátogatást (25,4%) nevezték meg. Szállást a pincék 7,9%-ának vendégei vettek igénybe. 

Az elmúlt évek gyakorlatával szakítva – a pincékkel történt egyeztetést követően – az akció 2010-ben nem a pünkösdi hosszú hétvégén került megrendezésre, ami némiképp megosztotta a véleményeket. A válaszadó pincék – az idei akció tapasztalatait is figyelembe véve – 58,1%-a inkább a pünkösdi időpontban való megrendezést preferálná, egyharmaduk pedig azt támogatná, ha minden év májusának egy adott (azonos) hétvégéjén kerüljön megrendezésre a Nyitott Pince Napok akció.

Minden 10 válaszadó pincéből heten úgy vélik, hogy az akció hatására ismertségük növekedni fog, illetve, hogy a vendégkörük bővül. Hasonló kedvezményes akciót a válaszadók 35,0% tervez még 2010-ben. Leggyakrabban a következőket említették: ingyenes kóstoltatások, hétvégenként hosszabb nyitva tartás, a vendégek meghívása szüreti must- és borkóstolásra, évszakonként egy-egy helyi nyitott pince nap szervezése, helyi falunapokon való részvétel, metszési bemutató, a nyári futball világbajnoksághoz kapcsolódó akció. Az idei akció eredményességét jelzi az is, hogy a pincék túlnyomó többsége, 91,7%-a máskor is részt venne hasonló akcióban - adta hírül a Magyar Turizmus Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.