"A távolsági és a nemzetközi járatok iránti kereslet növekedett elsősorban, de nagyobb volt az érdeklődés a városokhoz, elsősorban a Prágához közeli településekre irányuló vasúti közlekedés iránt is" - magyarázta a tavalyi eredményt Stáhlavsky.
Az állami cseh vasúttársaság utasainak emelkedése immár harmadik éve tart, bár időközben piacra léptek a magántársaságok is. Ezek azonban egyelőre inkább csak próbálkozások, és elsősorban bizonyos útvonalakat - például Prága-Ostrava, Prága-Brünn - érint. Ugyanakkor a cseh vasútnak nem sikerült még visszatérnie a válság előtti, 2008-as 175 millió utashoz.
"Egy cseh lakos évente átlag 17 alkalommal használja a vasutat. Ezzel a Cseh Köztársaság az európai államok rangsorában az első harmad végén helyezkedik el. A csehek nagyjából olyan gyakran utaznak vasúton, mint a belgák, franciák vagy a hollandok" - mondta a szóvivő.
Közlése szerint Csehországban fokozatosan emelkedik a vasúti utazás kulturáltsága. Ez részben a konkurencia következménye, másrészt a cseh vasút is fokozatosan korszerűsíti járműparkját. Tavaly 240 új vagont helyzetek forgalomba, idén a modernizációra hatmilliárd koronát terveztek.
Forrás: MTI