A szakmai megbeszélésen jelen volt többek között a Magyar Szállodaszövetség, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, az Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége, a Budapesti Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Szabadtér Színház Nonprofit Kft. képviselője, de a BTSZK minden további a főváros turizmusában meghatározó szerepet betöltő szövetség és szervezet munkájára számít.
A BTSZK vezetője elsőként részletes prezentációban ismertette a budapesti turizmus jelenlegi helyzetét, a megoldandó problémákat majd felvázolta a marketingszervezet jövőképét, budapesti TDM-re kidolgozott projekttervét. Ezek után a megjelent szakemberek megvitatták az elhangzottakat, kérdéseket tettek fel, majd javaslatokat fogalmaztak meg a TDM finanszírozásával és szakmai működésével kapcsolatban.
A BTSZK és a meghívott szakemberek kifejezték részvételi szándékukat és egyetértettek abban, hogy a fővárosi TDM-szervezet megalakítása és működtetése rendkívül sürgető és szükségszerű. Budapest nemzetközi versenyképessége érdekében elengedhetetlen, hogy már rövid távon is érzékelhető legyen a minőségi változás Budapest turizmusában. Molnár József hangsúlyozta, hogy a főváros turisztikai koncepcióját teljesen új alapokra kell helyezni, és ez csak egy hatékony, a budapesti szolgáltatókkal való együttes szakmai munkával jöhet létre, melyre az alakuló TDM a garancia.
A BTSZK elképzelése szerint a megalakulandó TDM-rendszer kétszintes szervezetként működne, melynek alapja a turistainformáció, a marketingkommunikáció és a termékfejlesztés hármas alappillérére épülő szakmai tanácsadó testület. A BTSZK szerepe pedig az, hogy a TDM által meghatározott stratégiai javaslatokat és terveket kidolgozza, valamint megvalósítsa a konkrét projekteket és akciókat.