„Jelentős eredménynek tartjuk, hogy 2012-ben nemcsak teljesítettük a tervet, hanem az 570.000 kártyabirtokos számmal, valamint a 35 milliárd forintos költéssel messze túl is szárnyaltuk az előzetes elképzeléseket” - mondta az intézmény vezérigazgatója, Róth Lajos.
Majd rátérve az idei elvárásokra hozzátette: „Tudjuk, hogy idén jóval szerényebb számokkal kell majd beérnünk, azonban azon vagyunk, hogy ugyan mérsékeltebb ütemben, de tovább növeljük ügyfeleink és az elfogadóhelyek számát.”
A nemrégiben kinevezett új értékesítési és marketing főosztályvezető, Gál Tamás szerint tavaly a legsikeresebben a vendéglátás alszámla szerepelt, ezt követte a szálláshelyeken történő SZÉP-kártya költés, harmadik helyen pedig a szabadidős juttatásokra költés végzett. Egyben kiemelte, hogy az OTP továbbra is őrzi vezető pozícióját SZÉP-kártya témában, hiszen az összes utalás/forgalom 80 százaléka náluk generálódik.
A hazai legnagyobb bank megbízásából készült tavaly decemberében az a felmérés, amelybe 1000 munkavállalót és mellette 400 SZÉP-kártya birtokost vontak be, a kutatás eredményeiről dr. Törőcsik Mária marketingprofesszor (Pécsi Tudományegyetem) számolt be. Ezek szerint a hazai kártyatulajdonosok többsége fiatal, képzett és biztos jövedelemmel rendelkezik. Többségük férfi, és általában vezető szellemi foglalkozású.
A kártyát főként dömpingszerűen, szinte egy időben vásárolják a munkáltatók, és az is jellemző, hogy szálláshely zsebből a legtöbb kártyafelhasználó hosszú hétvégeken költ. Érdekes, hogy sokan a nyári hónapokban – elsősorban augusztusban – költenek a különféle zsebekből, egyedül a vendéglátás terén van némileg kiegyenlítettebb, egész évre szóló költési kedv. „Azok a munkavállalók, akik tavaly kaptak és használhatták a SZÉP-kártyát, 60 százalékban elégedettek voltak”, mondta tájékoztatójának zárásaként a kutatást vezető professzorasszony.