A civil szervezet védjegyrendszere több szempontból is alkalmas a fogyasztók korrekt tájékoztatására: ismert, széles körben alkalmazott, ellenőrzött, hiteles és teljes mértékben megfelel a rendeleti előírásoknak. Független kutatások támasztják alá, hogy az említett jelölések nem csak a legismertebbek mind fogyasztói, mind gyártói szemszögből, de a vásárló részére megbízhatóságot és kellő hozzáadott értéket is közvetítenek.
A Vidékfejlesztési Minisztérium Darányi Ignác terme adott otthont a civil szervezet idei második, őszi szakmai napjának. A konferenciát Dr. Fazekas Sándor Vidékfejlesztési Miniszter nyitotta meg, előadásában tájékoztatott az ún. „magyar-termék rendelet” 2013. szeptemberi hatályba lépése óta eltelt tapasztalatokról. Nem kérdés, hogy a védjegyhasználói kör folyamatos növekedését szolgálja az említett szabályozás. A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. és a Minisztérium stratégia megállapodás keretében működik együtt, a tanúsító védjegyrendszer természetesen teljes egészében megfelel a rendeleti előírásoknak.
A folytatásban Kecskeméti Attila, a szervezet ügyvezetője elmondta, hogy 2013. novemberében a védjegyhasználó cégek száma túllépte a százat, a védjeggyel ellátott termékeké pedig meghaladja a kétezret. A termékek meghatározó többsége élelmiszer, de mivel a védjegyek szektorsemlegesek, így a legkülönbözőbb ipari termékek is használják a jelöléseket.
A szakmai előadásokat gazdagította a 100. védjegylicenc-szerződés ünnepélyes keretek közötti aláírása. Az érintett cég, a Tokaji Borecet Manufaktúra különleges borecet termékeivel nyerte el magyar termék védjegy használatát.
A továbbiakban kifejezetten a védjegyhasználók számára hasznos információk hangzottak el: előbb a védjegyek széleskörű kommunikációs alkalmazási területeit mutatta be Avramucz Attila a szervezet Marketing Bizottsági Tagja, majd a Sourcing Hungary Kft. - mint a Nonprofit Kft.-vel együttműködő szakmai tanácsadó szervezet - képviselője tájékoztatott a csoportos kedvezményes energia- és gázbeszerzési lehetőségekről. Később Krämer Tamás, projektvezető hívta fel a figyelmet tanúsítási rendszer jelentőségére. Kiemelte, hogy független szakértői vizsgálatok képezik az alapját a védjegyek hitelességének, az azt viselő termékek megbízhatóságának. Melyet mi sem igazol jobban, mint az, hogy a védjegyhasználat elnyerése nem automatikus, több esetben előfordul, hogy a védjegyhasználat a felelt hibák kijavításához kötött.
A kereskedelmi láncok egy része is felismerte az egységes jelölésrendszer előnyeit, többen közülük úgy döntöttek, hogy a kereskedelmi márkás termékeiken a civil szervezet tanúsító védjegyeit kívánják használni. A konferencián a Ments Életet Alapítvány és a CBA üzletlánc közös projekt keretében, a véradás támogatásával hívta fel a figyelmet a CBA Prímákban elérhető kiemelt megjelenési lehetőségre. A Penny Market pedig látványos prezentáció keretében mutatta be azt a széles eszköztárat, melyet az üzletlánc a védjegyes termékek kommunikációjára használ fel, ezzel is támogatva a fogyasztó tudatosság növelését.
A nap zárásaként a QuantumPharma Kft. képviseletében Dr. Kristóf Margit tartott érdekes előadást a magyar biotermékekről, mint lehetséges kitörési pontról gazdasági és prevenciós szempontból.
A szakmai előadások mellett élelmiszeres védjegyhasználók és meghívott partnerszervezetek is kiállítottak. Az élelmiszeres cégek kóstoltatással egybekötött termékbemutatót tartottak, többen a vendéglátást is támogatták felajánlásukkal. A szakmai szervezetek közül kiemelendő a NÉBIH és az NFH, mint a „magyar-termék rendelet” betartását ellenőrző szervezetek jelenléte és szakmai konzultációs lehetőség biztosítása.