Turisztikai csúcstalálkozó a Dunán

Magyarország a Visegrádi Együttműködés soros elnöke június 30-ig, így idén hazánkban rendezték meg a tagországok hagyományos turisztikai csúcstalálkozóját. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2003 óta működik együtt többek között azzal a céllal, hogy közösen növeljék a távolabbi országokból érkező vendégeik számát. Február 4-én a V4 országok marketing vezetői vitatták meg terveiket, majd február 5-én az országok turisztikai állami vezetői erősítették meg szándékukat a tanácskozás jegyzőkönyvének ünnepélyes aláírásával az idei évre szóló közös marketingterv teljesítésére.

Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára elnökletével a turisztikai vezetők Visegrádról Budapestre hajózva áttekintették a 2014-20-as uniós költségvetési időszak országaikban zajló tervezési feladatait és azok aktuális állapotát, valamint megvitatták az együttműködés lehetséges területeit a visegrádi négyek által megcélzott külpiacokon.

A helyettes államtitkár ismertette Magyarország turizmuspolitikájának az elkövetkező tíz évére irányt szabó nemzeti turizmusfejlesztési koncepciót, amely a versenyképes turizmusszektor megteremtését állítja a középpontba. Hangsúlyozta, hogy a munka párhuzamosan halad a 2014-20-as EU-s költségvetési ciklus tervezés munkálataival, ami biztosítja a turizmusfejlesztés és az uniós projekttervezés összhangját. Pozitív eredményként bemutatta a magyarországi beutazó turizmus markáns növekedését, és a belföldi turisztikai kereslet emelkedésének hátterében álló sikeres SZÉP Kártya programot.

A megbeszélésen érintették a közös álláspont kidolgozásának szándékával a Kárpátok Egyezmény fenntartható turizmusfejlesztési stratégiáját, és vizsgálták a távoli piacokon való visegrádi együttműködés sikeresebbé tételének lehetőségeit. Az országok turisztikai vezetői megosztották egymással azokat a sikeres tapasztalataikat, melyekkel például a vízumkiadás gyakorlata rugalmasabbá válhat, a közös európai uniós vízumkódex adta lehetőségek határain belül.

A tanácskozáson, magyar javaslatra, a V4-ek egymás közötti forgalomélénkítésének lehetséges lépései is szóba kerültek, hisz Csehország a 6., Lengyelország a 7., Szlovákia pedig a 13. legfontosabb küldőpiaca hazánknak, tehát a V4 országok kiemelt szerepet játszanak a magyar beutazó turizmusban.

Szóba kerültek a közös turisztikai termékfejlesztések, amik közül kiemelkedik a magyarok által jelenleg okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új „V4-es” csomagja is, amely rendszer átadása Szlovákia elnökségi idejére várható. Az egyik csomagban a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven lesznek elérhetőek, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd.

Az állami vezetők tanácskozását a turisztikai marketing vezetők egyeztetése előzte meg, ahol a felek rögzítették, hogy a tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét.

A partnerországok turisztikai szervezeteinek képviselői évente tartott találkozóikon állapodnak meg a közös marketingstratégiáról, és a csúcstalálkozó idején írják alá az együttműködés aktuális évi közös marketingtervét is.

A 2014. évi tervet magyar részről Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese látta el kézjegyével, amely ezúttal az akciók hatásfokának növelésére helyezi a hangsúlyt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kiválasztott távoli országokban kevesebb számú, de nagyobb költségvetésű akciót bonyolítanak le az együttműködők.

Közös célpiacaik az Amerikai Egyesült Államok, Latin-Amerika, India, Kína, Japán, valamint az új piacok felé való nyitásként Szingapúr, Kazahsztán, Azerbajdzsán, Ausztrália, Dél-afrikai Köztársaság és az Arab-öböl menti országok.

Ezen elv mentén szerveznek például online tour operátori képzést az USA-ban, és hívnak meg a térségbe egy egészségturizmus szakértői csoportot szintén az Egyesült Államokból. Prezentációkat és workshopokat bonyolítanak le Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Georgiában, továbbá roadshow rendezvényeket szerveznek Oroszország ázsiai területein. Japánban folytatódik az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő közösségi média kampány, japán és angol nyelven, és közös „V4” stand épül majd áprilisban a Sao Paolo-i „WTM Latin-America” kiállításon és októberben a szingapúri „ITB-Asia” vásáron is. A tavalyi tájékozódó lépéseket követően ismét megjelenik a közép-európai turisztikai együttműködés Ausztráliában és a Dél-afrikai Köztársaságban is két-két rendezvényen.

A V4 országok megegyeztek abban, hogy a turizmus a nemzetgazdaság egyik legfontosabb ágazataként minden ország számára kiemelten fontos terület. Az együttműködés nagyban hozzájárul az országok közös és egyéni turisztikai sikereihez is.

"Ez a V4 együttműködés számomra azt jelenti, hogy akkor is lehet együttműködés országok között, ha itt, Közép-Európában egymással versenyzünk sok tekintetben, így a vendégekért is  - momdta Horváth Viktória az ünnepályes aláírást követően. - A most aláírt marketing együttműködés keretében összesen 400 ezer euro értékben fejtünk majd ki közös nemzetközi marketingtevékenységet néhány közösen megcélzott piaci szegmensben."

A V4 tagjai esetében hasonló adottságú országokról lévén szó, hasonló jelenségekkel kell megküzdenünk - tette hozzá Horváth Viktória. - Keiemelte: a mostani megbeszélésen bebizonyosodott, hogy mindannyian a minőségi fejlesztések mellett tesszük le a voksunkat és ehhez EU-s fejlesztési lehetőségek állnak rendelkezésre. Valamennyi tagország számára az innovatív, kreatív termékfejlesztés az aktuális feladat, és nagyobb figyelmet kap a közeli jövőben a kulturális- illetve zarándoklat-turizmus is-

 A V4 tagországok képviselői egyöntetűen eredményesnek értékelték a találkozót, kiemelve, hogy Magyarországhoz hasonlóan a tavalyi évben Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában is jelentős pozitív elmozdulást rögzítettek a turisztikai statisztikák. 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.