Turisztikai csúcstalálkozó Wroclawban

A visegrádi négyek jelenlegi elnökségét betöltő Lengyelország idén Wroclawban szervezte meg a tagországok turisztikai csúcstalálkozóját, amelyen a nemzeti turisztikai szervezetek képviselői vettek részt. A találkozó során az aktuális kérdések megvitatása mellett sor került a turisztikai marketingszervezetek 2013. évi közös marketingtervének aláírására is.

Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2003 óta működik együtt annak érdekében, hogy növelje a távoli országokból érkező vendégei számát. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét. A partnerországok turisztikai szervezeteinek képviselői évente tartott találkozóikon állapodnak meg a közös marketingstratégiáról.

A március 20. és 21. között rendezett csúcstalálkozón Katarzyna Sobierajska, a Lengyel Köztársaság Sport- és Turisztikai Minisztériumának államtitkára elnökölt. A felek a jelen helyzet és a közelmúlt eseményeinek értékelésén kívül több fontos kérdést is megvitattak. A napirendi pontok közt szerepelt például a turizmus helye az Európai Unió 2014-2020 közötti időszakra szóló költségvetési tervében, illetve az utazási irodák ügyfeleinek jogszabályi védelme a gyakorlatban.

Dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikáért felelős helyettes államtitkára az ülésen tájékoztatást adott a hazai vendégforgalom 2012-es eredményeiről, illetve a belföldi turizmus ösztönzését szolgáló SZÉP Kártya bevezetésének tapasztalatairól. Tekintettel arra, hogy az ülésen elhangzottak alapján a többi tagállamban az utóbbi években csökkent a belföldi turisztikai forgalom, a partnerek felkérték a helyettes államtitkárt, hogy ossza meg a SZÉP Kártya rendszer, mint jó gyakorlat tapasztalatait. A V4-országok együttműködését értékelve kiemelte, hogy a közös turisztikai marketingtevékenység legfontosabb célpiacai közül Magyarországon az elmúlt években a legdinamikusabb forgalom-növekedés Brazília, Kína és Oroszország esetében következett be, amelyek közül abszolút számban Oroszország növekedése a legjelentősebb. A V4 együttműködés által megcélzott piacokon Magyarország a jövőben további erősödést vár. Dr. Horváth Viktória elmondta azt is, hogy folyamatban van a 2014-2020-as időszak fejlesztéseit megalapozó programok tervezése, és ismertette azok fő irányelveit. Kifejtette továbbá, hogy Magyarország támogatja a szervezett utazási formákról szóló uniós irányelv felülvizsgálatát, mivel az utazási piac utóbbi időszakban tapasztalt változásai (így például az online foglalási rendszerek, vagy a low cost légitársaságok elterjedése, az utazási szokások megváltozása) ezt indokolják. A találkozón a helyettes államtitkár jó példaként említette a Calypso program keretében európai uniós támogatással megvalósuló „OFF2013” szociálturisztikai projektet, amelynek célja egy olyan cseremodell kidolgozása, amely az idősek és a rászoruló családok számára elérhető áron teszi majd hozzáférhetővé az üdülés lehetőségét a szezonalitás csökkentése érdekében az elő-, illetve utószezonban, Magyarországon és Lengyelországban.
A tagországok képviselői kölcsönösen hangsúlyozták, hogy a turizmus a nemzetgazdaság egyik legfontosabb ágazata, méltatták a GDP-hez való hozzájárulását, valamint a foglalkoztatásban beöltött kiemelt szerepét.

Egyetértettek abban, hogy meg kell vizsgálni a vízumkönnyítések érdekében történő közös fellépés lehetőségét a számukra kiemelten fontos küldőpiacok vonatkozásában.

A Visegrádi Négyek 2013. évi turisztikai marketingtervének aláírása mellett ezúttal is jegyzőkönyvben rögzítették a tagországok közös turisztikai tevékenységére vonatkozó irányelveket. A jegyzőkönyvet a lengyel Turizmus- és Sportminisztérium, a szlovák Közlekedési-, Építésügyi és Regionális Fejlesztési Minisztérium, a cseh Regionális Fejlesztési Minisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselői írták alá. A jegyzőkönyv értelmében a felek rendszeres találkozóik során továbbra is tájékoztatják egymást a turizmussal kapcsolatos tevékenységeikről, és a korábbiakhoz hasonlóan közös marketingakciókat valósítanak meg annak érdekében, hogy növekedjen a távoli piacokról érkező vendégek száma. A fő célországok Kína, Japán, az USA, Dél-Amerika, valamint Oroszország ázsiai része, de potenciális célpiacnak tartják Ausztráliát és az Arab-öböl országait is.

Folytatódnak a közös weboldal (www.european-quartet.com) fejlesztési munkálatai, különös tekintettel a célországok nyelvi változataira (angol, japán, kínai, orosz és a portugál nyelv brazíliai változata).

A 2013. évi marketingterv – melyet magyar részről Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese látott el kézjegyével – a termékalapú marketingre, a tematikus utak kidolgozására, a késztermékek promóciójára helyezi a hangsúlyt. A V4-országok marketingakcióikban a klasszikus eszközöket használják fel a továbbiakban is, ezek között a vásári megjelenés éppúgy szerepel, mint újságírók és szakemberek beutaztatása, közös kiadványok összeállítása, valamint online kommunikáció.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.