Semsei Sándor, a Chrome Stúdió munkatársa kiemelte, hogy az utazások egyre növekvő hányadát keresik és foglalják le a világhálón. A felhasználók által generált tartalom, a web 2.0 szerepe nő, fontos véleményformáló felületté vált. Az utazók élménybeszámolóit és véleményét hitelesnek fogadják el az internet-használók, erre a szolgáltatóknak is figyelniük kell. Válság idején a szolgáltatók számára az internet költséghatékony eszköz, feltéve, hogy jól élnek lehetőségeivel (átlátható ajánlatok, gyakori frissítések, gyors, pontos válaszok, hírlevelek).
Lehoczki Zoltán, a Woodrow képviselője a tíz leggyakoribb websitehibáról beszélt. Manapság is sok a rossz domainnév, amely köszönő viszonyban sincs a tartalommal. Iskolapélda a MÁV Elvirája, melyről senkinek sem jut eszébe a vasúti menetrend. Sokszor bonyolult belépőoldalak riasztják el a türelmetlen keresőket. Sok dizájn a megbízó ízlését tükrözi- és nem a megcélzott vevőkör igényeihez illeszkedik. A szöveg gyakran nem jól olvasható, ráadásul, ha a hátterét valamilyen fotó képezi, a keresőprogramok sem nagyon találják meg. Gyakran nincs elkülönítve az ajánlatkérés és a foglalás felülete: sok böngészőt elriaszt, hogy érdeklődése foglalásnak minősülhet. Fontos, hogy a rendszer adjon visszajelzést arról, hogy érdeklődését tudomásul vették. A legnagyobb hiba, ha nem készül adatbázis a honlapot felkeresőkről.
Erdős Ákos, a C-Travel képviselője elmondta, hogy felméréseik szerint Magyarországon a böngészők 50 százaléka foglal, de csak kevesen fizetnek az interneten. Legtöbben könyvet keresnek, ételt rendelnek, előretört a biztosítások kötése, de az üdülési célú utazásokat is – különösen a 100 ezer forintos nagyságrendben – interneten intézik az emberek, leginkább repülőjegyeket és szállásokat foglalnak.
Nagy érdeklődés kísérte Damjanovich Nebojsa: Szállodaipari online marketing válság idején című előadását. A legfontosabb tanácsai: ne az árakat csökkentsük, hanem többletszolgáltatásokkal csalogassuk a vendégeket, növeljük a marketingköltségeket, most kell hirdetni, új vevőkört kell célba venni. Kiemelte a közösségi portálok jelentőségét. Ugyanezt húzta alá Weinwurm Bence, a Budapesti Kommunikációs Főiskola oktatója. Sokat érnek a blogokon megjelenő vélemények. Százával születnek – és hozhatók létre – a világhálón közösségek számára készített fórumok. Rajongói csoportok alakulnak ki egy-egy termék körül, spontán módon vagy ügyes háttérirányítással.