Ugyanannyiból gazdálkodik az önállóan maradó Agrármarketing Centrum

Nem vonják össze a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökséggel (ITD Hungary Zrt.) és a Magyar Turizmus Zrt.-vel. az Agrármarketing Centrumot (AMC).

Önálló marad az Agrármarketing Centrum (AMC) és a költségvetése is, habár még az elején tart a költségvetési tervezés, megmarad legalább az idei szinten - mondta Simon Péter, az AMC igazgatója.    

Kifejtette: az AMC a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) költségvetési fejezetében van, tehát nem vonják össze a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökséggel (ITD Hungary Zrt.) és a Magyar Turizmus Zrt.-vel (MT Zrt.).
Utóbbi értesülést az MT Zrt-nél hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de nem hivatalos forrásból szerkesztőségünk is úgy tudja, az összevonás nem történik meg.    

A költségvetés előkészítése még folyamatban van, de a 2010-ben rendelkezésre álló költségvetési keret semmiképpen sem fog csökkenni jövőre - hangsúlyozta az igazgató. Ez azt jelenti, hogy jövőre is meglesz legalább az idei egymilliárd forintos forrás a programokra, a működési költségeken kívül. Továbbá az AMC elkülönítetten kezeli a bormarketing alapot, amelyben jelenleg szintén egymilliárd forint van.  
   

Készül a marketingszervezet jövő évi munkaterve, amelynek folyik már a belső szakmai vitája is - hívta fel a figyelmet Simon Péter. Munkájuk során kampánnyal szeretnék például erősíteni a Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy ismertségét, a jelenlegi 30 százalékról legalább 80 százalékra. Megmaradnak jövőre a terméktanácsok bevonásával megvalósuló programjaik is. Emellett készítenek a külföldi kiállításokon és vásárokon való részvételre vonatkozó munkatervet is, a könnyebb tervezhetőség érdekében a ciklus végéig. (Napi Turizmus/MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.