Önálló marad az Agrármarketing Centrum (AMC) és a költségvetése is, habár még az elején tart a költségvetési tervezés, megmarad legalább az idei szinten - mondta Simon Péter, az AMC igazgatója.
Kifejtette: az AMC a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) költségvetési fejezetében van, tehát nem vonják össze a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökséggel (ITD Hungary Zrt.) és a Magyar Turizmus Zrt.-vel (MT Zrt.). Utóbbi értesülést az MT Zrt-nél hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de nem hivatalos forrásból szerkesztőségünk is úgy tudja, az összevonás nem történik meg.
A költségvetés előkészítése még folyamatban van, de a 2010-ben rendelkezésre álló költségvetési keret semmiképpen sem fog csökkenni jövőre - hangsúlyozta az igazgató. Ez azt jelenti, hogy jövőre is meglesz legalább az idei egymilliárd forintos forrás a programokra, a működési költségeken kívül. Továbbá az AMC elkülönítetten kezeli a bormarketing alapot, amelyben jelenleg szintén egymilliárd forint van.
Készül a marketingszervezet jövő évi munkaterve, amelynek folyik már a belső szakmai vitája is - hívta fel a figyelmet Simon Péter. Munkájuk során kampánnyal szeretnék például erősíteni a Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy ismertségét, a jelenlegi 30 százalékról legalább 80 százalékra. Megmaradnak jövőre a terméktanácsok bevonásával megvalósuló programjaik is. Emellett készítenek a külföldi kiállításokon és vásárokon való részvételre vonatkozó munkatervet is, a könnyebb tervezhetőség érdekében a ciklus végéig. (Napi Turizmus/MTI)