Új csomagkezelési szabályzat a British Airways-nél

Könnyebb és kényelmesebb csomagkezelési szabályokat vezet be utasai számára július 5-től a British Airways, ami a kézipoggyász és a feladott, a megengedettnél nagyobb darabszámú poggyászok kezelésének gyakorlatában változást jelent.

Július elejétől minden BA utas egy standard méretű utazótáskát és egy aktatáskát, vagy laptop-táskát vihet magával a gép fedélzetére, amelynek legnagyobb mérete 56*45*25 cm lehet (ez megfelel a British Airport Authority valamint a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség követelményeinek). A poggyászok súlyára vonatkozó megkötéseket eltörölték, azonban az utas csak olyan poggyászt vihet fel a fedélzetre, amit saját maga, segítség nélkül tud elhelyezni az ülés feletti csomagtérben, az aktatáskának vagy laptop-táskának pedig el kell férnie az utas előtti ülés alatt. Az ingyen feladható csomagokra vonatkozó új, darabszámon alapuló szabályokat október 11-én lépteti életbe a légitársaság. A biztonsági és egészségügyi előírásoknak megfelelően a 23 kg-nál nehezebb poggyász feladását nem teszik lehetővé. A British Airways utasai a díjmentesen feladott poggyászon felül egy sportfelszerelést (akár golf-, vagy sífelszerelést is) díjmentesen magukkal vigyenek. A gyermekkel utazók számára jelentős előnyt jelent majd, hogy az új csomagkezelési szabályok szerint október 11-től a 2 évnél fiatalabb, saját ülőhely nélkül utazó gyermekek jegye – az eddiginél lényegesen több – egy darab 23 kilogramm súlyú csomag és egy összecsukható babakocsi szállítását teszi lehetővé. A szülők, a saját kézipoggyászukon túlmenően a fedélzetre is magukkal vihetnek egy átlagos méretű táskát a gyermek számára. A British Airways október közepétől a térítés nélkül feladható csomagok számán túl a feladott poggyászok után fizetendő díjakat is módosítja. Az új fix, de az utazás hosszával arányban változó díjak az esetek többségében a jelenleg alkalmazott díjaknál kedvezőbbek lesznek az utasok számára. A British Airways, a nemzetközi légitársaságok közül elsőként lehetőséget biztosít arra, hogy a díjmentesen szállítható csomagokon felül pluszban szállított csomagjaik után a csomagdíjat előre, a légitársaság internetes oldalán – 20 százalék kedvezménnyel - kifizethessék. A szolgáltatás az október 11-én megkezdett utazásokra vehető igénybe és július 12-től érhető el a www.ba.com/managemybooking oldalon.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.