Új Facebook-statisztikát kínál egy magyar fejlesztés

Az aktív Facebook-tagok pontos számát városokra lebontva és a közösségi portált mobiltelefonon keresztül elérő felhasználók arányát is képes megmutatni egy új, magyar fejlesztésű statisztika.

A közösségi médiával foglalkozó Social Times infoközpont programozói által - a Facebooktól kapott adatok alapján - készített új fejlesztés segítségével több mint kétszáz ország részletes Facebook-statisztikáját lehet nyomon követni, ezen belül lekérdezhető az egyes városok Facebook-felhasználóinak száma. A cég szerint a közösségi platform tagjai megtudhatják, hányan használják a portált a környezetükben, a piaci szereplők esetében pedig mindez a részletes statisztikák és elemzések készítésében jelenthet könnyebbséget. A fejlesztés hirdetői szempontból a hatékonyabb reklámkampányokat segítheti.
Magyarországot vizsgálva kiderült: a mostanra 4,2 millió Facebook-profil közül 1 093 060 budapesti. Több mint 115 ezer taggal Debrecen a második legnépesebb Facebook-populációval rendelkező magyar város, míg a harmadik helyen Szeged áll majdnem 96 ezerrel.
A statisztika szerint a magyarországi felhasználók 45 százaléka, vagyis mintegy 1,9 millió fő már mobiltelefonon is használta a közösségi háló szolgáltatásait. Összehasonlításképpen: Japánban ez az arány 83,4 százalék, míg Nagy-Britanniában 55,7 százalék. Az iOS és az Android operációs rendszerek felhasználóinak aránya Magyarországon 28, illetve 31 százalék.
Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy valamivel több mint 624 ezer fő Android-alapú készülékkel facebookozik, míg majdnem 42 ezren iPaden, és több mint félmillióan iPhone-on keresztül használták a közösségi portált. A Social Times infógrafikája szerint a BlackBerryt használókból 14 080 fő, a Windows-telefont használókból 15 040 fő csatlakozott a közösségi hálózatra.
Az adatok alapján a Dél-afrikai Köztársaság rendelkezik a legnagyobb mobilpenetrációval: a felhasználók majdnem 85 százaléka jelentkezik be a Facebookra mobiltelefonnal is. A lakosság számához viszonyítva Monacóban használják a Facebookot a legtöbben: a 36 840 lakos majdnem 85 százaléka van jelen a közösségi portálon. A nemek Facebook-eloszlása világviszonylatban 52 százalék a férfiak javára szemben a nők 48 százalékával.
A Facebookon manapság 955 millió aktív profil van, a működtetők augusztusi közlése szerint ezek 8,7 százaléka nem felel meg a platform szabályainak: például azért, mert hamis.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.