A „Városlátogatások és fly & drive programok” nevű katalógus felépítése idén eltér az eddig megszokottól – emelte ki a legfőbb változást Lovas Edina. A városlátogatások mellé ugyanis bekerültek olyan program- és kirándulás ajánlatok, amelyek az adott településről könnyen és gyorsan elérhetőek, színessé és változatossá téve ezzel az üdülést. Fontos újdonság továbbá, hogy a Vista és az Orange Ways között létrejött együttműködésnek köszönhetően egyes városok nem csak repülővel vagy autóval, hanem a busztársaság járataival is megközelíthetőek. A 64 oldalas kínálatból a marketing vezető olyan, a magyar utazók számára még újdonságnak számító, ám várhatóan nagy sikert arató desztinációkat emelt ki, mint a belgiumi meseváros, Brugge, a kalandos izlandi terepjáró túra, vagy az Oslo és Bergen közötti négy napos vonatozás. Az autós utazásokat magába foglaló „Elérhető közelségben – kalandozások autóval” kiadvány célja az olyan népszerű desztinációk bemutatása, amelyek közelségüknek és megfizethető áruknak köszönhetően szinte bárki számára igényes nyaralási lehetőséget nyújtanak. Újdonság az idén is a katalógus alappillérét jelentő Horvátország esetében a Plitvicei-tavak, amely a magyar utazók körében eddig méltatlanul hanyagolt célpont volt. Szintén újdonságként jelenik meg a kiadványban a németországi Rügen sziget, amely a külföldi turisták körében már évek óta népszerű, valamint az erdélyi városok és fly & drive csomagok. Nagy népszerűségnek örvendhet továbbá Toszkána és Montenegró is. A janurában már bemutatott belföldi katalógussal kapcsolatban Lovasi Edina elmondta: a Vistánál 2008-ban az előző évihez képest 40 százalékkal nőtt a belföldi utazások száma, így az idei évben is hasonlóan nagy érdeklődésre számítanak.
Új nyári katalógusok a Vistától
Két új nyári katalógusát mutatta be partnereinek március 11-én az egyedi hangulatú Take Five Jazz Klubban a Vista. A rendezvényt követően Lovas Edina, a Vista Utazási Központ Marketing vezetője baráti beszélgetés keretében beszélt az autós utazásokat és a városlátogatásokat kínáló két új katalógusról a sajtó képviselőinek.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.