Összehangolt, minden korábbinál szorosabb együttműködésre törekszik a Budapesti Tavaszi Fesztivál kapcsán a nemzeti turisztikai marketing szervezet, valamint a Fesztivált szervező Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft.
A több mint három évtizedes múltra visszatekintő, nemzetközileg is ismert és elismert Budapesti Tavaszi Fesztivál szervezésének egyik fontos mérföldköve a stratégiai megállapodás, mely elsősorban a külföldi piacokon történő közös népszerűsítést, imázsépítést és az egyes marketingeszközök és kampányok hatékony összehangolását célozza. A fesztivál célközönségének jelentős részét a külföldi vendégek adják, így a szervezők számára kiemelten fontos a nemzetközi kommunikáció, valamint a Budapest, illetve a kulturális vonzerők iránt érdeklődő potenciális utazók megszólítása, többek között a Magyar Turizmus Zrt. csatornáin és külképviseleti hálózatán keresztül.
A Magyar Turizmus Zrt. számára a presztízsértékű esemény kiváló eszköz arra, hogy Magyarország felé fordítsa a nemzetközi figyelmet, ezzel is növelve a hazánkba érkező vendégforgalmat, valamint a vendégéjszakák számát. A két szervezet közötti együttműködés része a november közepén kezdődő, közel öthónapos forgalomélénkítő Budapest Winter Invitation kampány is, amelyben a 2013. évi Budapesti Tavaszi Fesztivál, mint kiemelt kulturális vonzerő jelenik majd meg.
A Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. a következő évek sikeres eseményeinek előkészítése érdekében további partnerségi megállapodásokat készít elő a hazai és nemzetközi turisztikai szakmával, kiemelten a beutaztatókkal, a szállodákkal, valamint a jelentős szakmai szervezetekkel. A turizmus felé történő intenzívebb nyitást segíti a Budapesti Turisztikai Desztinációs Marketing Nonprofit Kft.-vel történő összeolvadás is.