Most 2009-ben a Superbrands logója mellett megkapja azt a speciális logót is, mellyel jelezheti, hogy már ötödik alkalommal elnyerte el ezt a díjat. Ezt igen kevés márka mondhatja el magáról.
De mi is az a Superbrands?
A Brand Council független szervezet 1995-ben, Nagy-Britanniában jött létre, és ma már világszerte 82 országban működik. Tiszteleg azon márkák előtt, melyek kiemelkedő sikereket értek el, illetve e kivételes eredmények fenntartását biztosítják. Magyarországon ötödik éve működik sikeresen a Suberbrands program.
Mi alapján választják ki a legkiválóbb márkákat?
A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapja a Magyar Szabadalmi Hivatal PIPACS adatbázisa, amelyben csaknem 95 000 nemzeti védbejegyzés található. A marketing szakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértők ennek az adatbázisnak a szűkített és frissített változatából választják ki a 2009-es év hazai superbrandjeit. A Business Superbrands program lelke az önkéntes szakértői bizottság, tagjai az üzleti szférát jól ismerő, neves és elismert szakemberek. A bizottság elé kerülő lista a Dun & Bradstreet által nyilvántartott mintegy 500 ezer, működő vállalkozás szűrésével és a legnagyobb hazai szakmai szervezetek, illetve kamarák ajánlásainak figyelembevételével jött létre. Ez a mintegy 3000 márkát/céget tartalmazó lista egyaránt tartalmazza a legnagyobb nyereségű hazai cégeket csakúgy, mint – az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt – a kisebb vállalkozásokat, melyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak. A szakértői bizottság tagjai pontozással, egyenként értékelik a márkákat/cégeket, ennek a pontozásnak az eredménye a Magyarország legkiválóbb B2B márkáit tartalmazó végleges lista - magyarázza honlapján a Superbrands Magyarország.