Elsőre ellentmondásosnak tűnhet, de a fenti stratégia fókusza a lánc alacsonyabb árkategóriájú termékeire és a reggeli menükre lesz kihegyezve. Don Thompson vezérigazgató elmondása szerint emellett kulcsfontosságú lesz az alaptermékek, az újdonságok és a szezonális ajánlatok közötti ideális egyensúly megtalálása. Ami pedig a piacfigyelést illeti, a közvetlen versenytársak mellett a vállalat marketingesei az olyan "távolabbi rokonokat" is alaposabban figyelik majd, mint a kávézók vagy a pékségek.
"Jobban meg kell ismerjük fogyasztóinkat, hogy minél jobban eltaláljuk az igényeiket" - fogalmazta meg Pete Bensen, a vállalat pénzügyi igazgatója. "Értéket hordozó üzenetekre van szükségünk. Vissza kell csempésszük az energiát és a lendületet marketing tevékenységünkbe" - tette hozzá a szakember.
Az értékteremtő mondanivaló globalizálásának fő oka az lehet, hogy egyedül a válság sújtotta Európában produkált kimagasló eredményeket a hamburgerlánc, pont ott, ahol kvalitatív oldalról közelítették meg a marketinget, szemben a stagnáló amerikai vagy japán részlegekkel. A frissesség és a minőség szavak tehát nagy valószínűséggel gyakrabban kapnak szerepet a McDonald's reklámkampányaiban.
Még egy téren várható komoly újítás. A márka egyik hagyományos kedvenc célcsoportja, a fiatalság Starbucks és Chipotle irányában való elmozdulása a belső design prémiummá csiszolására sarkallta a láncot. Összesen 1000 étterem esik át ráncfelvarráson az elkövetkező évben: ebből 320 Európában, 250 pedig az Egyesült Államokban.
Thomposon azt is megemlítette, hogy néhány kudarcnak bizonyult termék (pl. a gyümölcsturmixok) kikerül a portfólióból. "Vissza kell térnünk a marketing alapjaihoz, a 4P-hez, amit mi egy újabb P-vel egészítettünk ki: price, product, place, promotion, people" - fejtette ki a szakember.
Forrás: Marketinginfo.hu
Forrás: Marketingweek