Újítani próbál a McDonald's

Az étteremlánc bevételei nem érték el a prognosztizált értéket, a vállalat növekedési üteme pedig lassult a tavalyi évben. A cég új ötlépcsős stratégiával igyekszik fordítani a trenden: hozzáértés, innováció, érték, modernizálás és minőség a régi-új jelszavak - derül ki a MarketingWeek portálján.

Elsőre ellentmondásosnak tűnhet, de a fenti stratégia fókusza a lánc alacsonyabb árkategóriájú termékeire és a reggeli menükre lesz kihegyezve. Don Thompson vezérigazgató elmondása szerint emellett kulcsfontosságú lesz az alaptermékek, az újdonságok és a szezonális ajánlatok közötti ideális egyensúly megtalálása. Ami pedig a piacfigyelést illeti, a közvetlen versenytársak mellett a vállalat marketingesei az olyan "távolabbi rokonokat" is alaposabban figyelik majd, mint a kávézók vagy a pékségek.

"Jobban meg kell ismerjük fogyasztóinkat, hogy minél jobban eltaláljuk az igényeiket" - fogalmazta meg Pete Bensen, a vállalat pénzügyi igazgatója. "Értéket hordozó üzenetekre van szükségünk. Vissza kell csempésszük az energiát és a lendületet marketing tevékenységünkbe" - tette hozzá a szakember.

Az értékteremtő mondanivaló globalizálásának fő oka az lehet, hogy egyedül a válság sújtotta Európában produkált kimagasló eredményeket a hamburgerlánc, pont ott, ahol kvalitatív oldalról közelítették meg a marketinget, szemben a stagnáló amerikai vagy japán részlegekkel. A frissesség és a minőség szavak tehát nagy valószínűséggel gyakrabban kapnak szerepet a McDonald's reklámkampányaiban.

Még egy téren várható komoly újítás. A márka egyik hagyományos kedvenc célcsoportja, a fiatalság Starbucks és Chipotle irányában való elmozdulása a belső design prémiummá csiszolására sarkallta a láncot. Összesen 1000 étterem esik át ráncfelvarráson az elkövetkező évben: ebből 320 Európában, 250 pedig az Egyesült Államokban.

Thomposon azt is megemlítette, hogy néhány kudarcnak bizonyult termék (pl. a gyümölcsturmixok) kikerül a portfólióból. "Vissza kell térnünk a marketing alapjaihoz, a 4P-hez, amit mi egy újabb P-vel egészítettünk ki: price, product, place, promotion, people" - fejtette ki a szakember.

Forrás: Marketinginfo.hu

Forrás: Marketingweek


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.