Ennek keretében, 2009. október 20. és 23. között Lettországban, Rigában találkoznak az európai nemzeti turisztikai marketingszervezetek online marketinggel foglalkozó munkatársai.
A három napos konferencián hazánkat Végvári Attila, az MT Zrt. e-marketing irodavezetője képviseli, aki a munkacsoport egyik alelnöke. A Magyar Turizmus Zrt. az aktív jelenlét mellett két területen is segíti, illetve segítette a rendezvény sikerét: a tavalyihoz hasonlóan, a Társaság munkatársainak segítségével készült el a rendezvény weboldala, illetve regisztrációs felülete, továbbá a workshopok során az MT Zrt. bemutatja idei mobilmarketinges tevékenységét.
Az E-business Akadémián neves vendégelőadók – például a Tourism British Columbia és az ausztrál NTO – mutatják be szervezetük online tevékenységét, sőt a TripAdvisor egy az MT Zrt.-vel folytatott kampányát prezentálja esettanulmányként. A Google európai képviselője pedig a keresőóriás legutóbbi turisztikai termékfejlesztéseiről, így várhatóan a Google Térkép magyarországi indulásáról is beszámol. Mindemellett az egyes NTO-k rövid prezentációkban mutatják be tevékenységüket kollégáiknak, illetve különböző szakszponzorok termékeit ismerhetik meg a résztvevők.
Végezetül, a részben magyar fejlesztésű eseményajánló portál a Joobili.com mutatkozik be. A Szervezettel kapcsolatos információk, publikációk, valamint az európai turizmust érintő tanulmányok az ETC www.etc-corporate.org címen elérhető szakmai honlapján letölthetők. (Magyar Turizmus Zrt.)