Újszerű megoldások Nógrádban

Nógrád térségi TDM szervezetének kialakításához kapcsolódó projekt 2012. második félévében zárul. A zárás előfutáraként a tavasz is mozgalmasan telt, hiszen az elmúlt időszakban újszerű megoldások születtek Nógrád turisztikai szereplői számára.

A projekt tevékenységek részeként 2012. áprilisában 5 db érintőképernyős információs terminál és Magyarországon eddig egyedülálló módon 1 db térképpel ellátott dupla képernyős terminál került elhelyezésre a turisták által leginkább látogatott területeken: Hollókőn, Ipolytarnócon, Mátraverebély-Szentkúton, Bánkon, Salgótarjánban és Kazáron.

A terminálok fontos információközvetítő szerepet látnak el, hiszen a látogatók ezen tájékozódhatnak a térségben található szálláshelyekről, étkezési lehetőségekről, látnivalókról, és a közeljövőben megrendezésre kerülő programokról.

2012. május 15-én útjára indult a Nógrád Turisztikai Kártyarendszer, melynek célja, hogy a turisták kedvezményes tartózkodását segítse, és ösztönözze őket, hogy minél több szolgáltatást vegyenek igénybe. A Nógrád Turisztikai Kártya egy sorszámmal ellátott, nem névre szóló, bankkártya minőségű, plasztik, NFC kártya, amely első ízben, ingyenesen került kibocsátásra, és a jelenlegi feltételekkel 2013. május 14-ig használható fel. A kedvezmények lejártát követően a tapasztalatok, és a forgalmi adatok összegyűjtésével évente változhat a kártya kiadásának feltétele és az esetleges fejlesztésének lehetősége, így a vendégeket évről-évre megújuló kedvezmények várják.

Minden vendég, aki az átadóhelyként szerződött szálláshelyek valamelyikében legalább 3 vendégéjszakát eltölt, igénybe veheti a kártya nyújtotta kedvezményes lehetőségeket. A látogató a szálláshelyek többségében a szállásdíj, szolgáltatás kedvezmények részeseivé válhat, más szállásadónál ingyenes kerékpárkölcsönzéssel, vagy kiállítás belépővel várják, míg vannak akik megvendégelik egy kellemes vacsorára, illetve kedvezményt nyújtanak egy rendezvény ideje alatt.

A vendég a múzeumokba, kiállítóhelyekre ellátogatva kedvezményes áron válthatja meg belépőjét, máshol ajándéktárggyal, illetve árengedménnyel lepik meg vásárlás esetén, és ezek mellett a térség vendéglátóhelyei is változatos kedvezményeket kínálnak! A kártyára jogosult vendég a Nógrád Turisztikai kártyáját, és a hozzá készült elfogadóhelyeket és kedvezményeket tartalmazó kiadványt, a Nógrád Turisztikai Kártya Tájékoztató füzetet az érkezésekor kapja meg. A kártya kézhez vétele után a Nógrád Turisztikai kártyát teljes itt tartózkodása alatt használhatja, a szálláshelyen történő bejelentkezéstől a távozásig. Az elutazás előtt vissza kell juttatni a szálláshely részére, így nem kell gondot fordítania a kártya megőrzésére, hiszen ha újra visszatér Nógrád és térségébe, ismét részese lehet az évről-évre megújuló kedvezményeknek.

A kártyabirtokos a csokorba fűzött engedményeket családtagjaival, barátaival együtt veheti igénybe összesen maximum 5 fő erejéig. 

A kártya elfogadóhelyeket, és átadóhelyeket minden esetben egy jól láthatóan kihelyezett Nógrád Turisztikai Kártya matrica jelzi szolgáltatási helyükön. Mivel a partnerek köre folyamatosan bővül, ezért utazás, és a szolgáltatás igénybevétele előtt érdemes tájékozódni a kártyarendszerhez kapcsolódóan megnyitott kartya.nogradturizmus.hu weboldalon, ahol a kártyarendszer részletes feltételeiről, az átadó- és elfogadóhelyek kedvezményeiről tájékozódhatnak vendégeink.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.