A médiaszakemberek részt vettek többek között egy szecessziós túrán, melynek során megismerhették a Gresham Palota Four Seasons Hotel szecessziós értékeit, megtekintették a Postatakarék épületét, továbbá napjukat „megédesítve” ellátogattak az Édes Napok Fesztiválra. A Balaton régióban is számos turisztikai kincs várt rájuk: vitorláztak a magyar tengeren, sétáltak Balatonfüred reformkori városrészében, ellátogattak a Tihanyi Apátságba és a Levendula Ház Látogatóközpontba, Balatonudvariban a golf pályán próbára tehették ügyességüket, továbbá megízlelhették a badacsonyi borokat is. Budapestre visszatérve „tombolán nyert” masszázst próbálhattak ki, valamint a magyar főváros nevezetességeit vízi-limuzinról is megcsodálhatták. Programjuk keretében egy izgalmas design-túrán is részt vettek az újságírók, melynek során a Váci utcán át a “design kerületbe” kalandoztak, és ott magyar divattervezők, iparművészek üzleteit keresték fel, valamint tervezőkkel is találkoztak.
A zsurnaliszták tanulmányúton szerzett élményei hamarosan megjelennek többek között az ukrán Cosmopolitan, Luxury Life és a 470.000 példányszámú Nataly hasábjain.
Ukrajna hazánk egyik fontos turisztikai küldőpiaca. A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint, az ukrán vendégek 16,4%-kal több, összesen 106.770 vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeke 2011. január-júliusban, az előző év azonos időszakához viszonyítva.