USA: megadóztatnák az édes italokat

Előbb-utóbb szövetségi szinten is extra adót vetnek ki az Egyesült Államokban az üdítőitalokra – jósolják iparági elemzők az alapján, hogy egyre több állam, illetve város vezetése igyekszik ily módon leszoktatni az embereket az egészségtelen édes italokról.

New York állam kormányzója, David Paterson és Michael Bloomberg New York-i polgármester arra kérte a helyi törvényhozókat, hogy fogadják el egycentnyi adó kivetését az italokhoz adott cukor vagy más édesítőszer minden unciájára (28,3 gramm). Paterson szerint tarthatatlan, hogy az italgyártók nem járulnak hozzá az elhízásból fakadó betegségek kezelésének állami szinten évi 7,6 milliárd dollárra becsült költségéhez. Az adóból 1,2 milliárd dollárnyi bevételre számítana a kormányzó.

Tucatnyi más amerikai államban is napirenden vannak hasonló tervek, és Kelly Browne, a Yale Egyetem professzora arra számít, hogy hamarosan a washingtoni kongresszus is foglalkozik a kérdéssel. Barack Obama elnök már a választási kampányában állást foglalt a „kólaadó” mellett, ez szövetségi szinten tíz év alatt 50 milliárd dollárnyi egészségügyi megtakarítást és 150 milliárdnyi adóbevételt eredményezhetne.

Az amerikaiak kétharmada túlsúlyos, és egyre több szakértő látja úgy, hogy az édes italok ellen indokolt volna a dohánytermékeknél alkalmazottakhoz hasonló szigorításokat bevezetni.Az iparág természetesen foggal-körömmel tiltakozik a szerintük nem egészségvédelmi, hanem fiskális szempontokat követő adótervek ellen. Larry Young, az amerikai italgyártók szövetségének (ABA) elnöke szerint nem adminisztratív eszközökkel, hanem a kiegyensúlyozott életmódra való neveléssel kellene javítani a lakosság egészségét.

Hogy mennyire komolyan veszi az ágazat a törvényhozói oldalról rájuk leselkedő veszélyt, azt a lobbikiadások ugrásszerű emelkedése is jelzi. Obama hatalomra jutása előtt, 2008-ban az ABA és a három legnagyobb gyártó mindössze 4,7 millió dollárt fordított szövetségi szinten érdekkijárásra – tavaly viszont ennek majdnem kilencszerese, 40,4 millió volt a számla, és az idén is hasonló összeggel számol a szövetség. (Reuters / VG)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.