Az Österreich Werbung magyarországi képviselete már több éve ellátja a kelet- európai regionális központ szerepét, de ez volt az első alkalom, hogy a régió országaiból közös programon vettek részt az utazási szakemberek. Kocsis Krisztina marketingmenedzser elmondta, hogy az új ötletet pozitívan értékelték a résztvevők. A budapesti központhoz tartozik az említett országokon kívül Lengyelország, Csehország és Románia. A tanulmányút programja felölelte a karintiai kínálat minden elemét: a művészet és kultúra ajánlatait, a mozgásra csábító lehetőségeket és a nyári feltöltődés egyik legkedveltebb formáját, a gondtalan pancsolást a tavak hűs vizeiben.
Ausztria legdélibb tartománya parányi területen kínál hatalmas kulturális gazdagságot. A 975-ben önálló birodalmi hercegséggé váló területen számtalan műkincs utal a gazdag történelmi múltra a Magdalensbergnél található keltarómai ásatásoktól kezdve az egyházi emlékekig. A St. Paul/Lavat- Xtalban található bencés rendi apátság páratlan barokk kincseskamra. A Karintia-kártya több mint 100 szabadidős létesítménybe és múzeumba biztosít ingyenes belépést.
Túrák vízparton
Az aktív turisták is megtalálhatják a tartományban a nekik legmegfelelőbb mozgásformát. A túrázók és kerékpárosok választhatnak nehéz és könnyebb útvonalak között, az eligazodást a sípályákhoz hasonlóan fekete, piros és kék jelzések segítik. Az elszánt túrázók megmászhatják Ausztria legmagasabb hegyét, a 3 798 méter magas Grossglocknert a Hohe Tauern Nemzeti Parkban, de a Nockberg szelíd lankáin is találni kihívást jelentő útvonalat. Minden jelzett túraajánlat vagy kerékpárút víz mellett vezet, hiszen Karintia 1200 tavával, 1000 patakjával, 23 gyógyforrásával ugyanakkora vízkészlettel büszkélkedhet, mint Ausztria összes többi tartománya együtt. A vizet leginkább a 200 ivóvízminőségű, akár 28 °C-ra is fölmelegedő fürdőtavon élvezhetjük.
A jó ötlet nem drága
Ne feledkezzünk meg a marketingről sem! A Millstätter See-nél létrehozták az „1000 kéz maszszázs” programot, amelyet nem szívesen hagyna ki egyetlen turista sem. A „Víz aranya” program keretében a Hohe Tauern Nemzeti Parkban a víz különböző megjelenési formáit ismerhetik meg a turisták. A hangzatos elnevezések és programcsomagok fölkeltik a látogatók érdeklődését, az innovatív események új értékesítési koncepciót kínálnak, de csekély ráfordítással új arculatot lehet adni a már jól ismert attrakcióknak is. A karintiai nyaralást egyedülállóvá teszi a hegyek és tavak kombinációja, és itt található a családbarát üdülőhelyek legsűrűbb hálózata. Incentív csoportok részére vidám színfolt lehet a lovagi vacsora, amelyet például Sommeregg várában fogyaszthat az utas. Itt sem csalódhatunk az osztrákok leleményességében: a szereplőket és a pincéreket is a csoport tagjai közül toborozza a „mókamester”, így a 100 fős vacsora felszolgálása műsorral mindössze egy fő személyzetet és néhány jelmezt igényel, miközben a társaság jól mulat a kollégákon.
A magyar turisták egyre inkább megismerik Ausztria gazdag nyári kínálatát is. 2003-ban markánsan nőtt a nyári érkezések és az eltöltött vendégéjszakák száma, és ez a pozitív tendencia 2004-ben is megmaradt.
Jó értékesítő holtig tanul
Az Österreich Werbung munkatársai évek óta képzik az Ausztriát értékesítő szakembereket. Minden évben mintegy 70 tour-operátort invitálnak meg az interaktív részvételre. A budapesti prezentációkat, workshopokat Kapus György, közép-európai regionális igazgató és Mertz Borbála közép-európai regionális értékesítési igazgató vezeti. A tanulmányutak célja testközelből bemutatni az adott régiót. A rendezvényekhez és a tanulmányúthoz kapcsolódóan a kollégáknak tesztet kell kitölteniük, a legjobbak év végén jutalmat kapnak.
Ausztria turizmusa számokban
Időszak | Vendégéjszakák | Változás% | Vendég- érkezések |
Változás% | Tartózkodási idő |
2002/2003. tél | 639 067 | 16 | 157 358 | 14,4 | 4,1 |
2003. nyár | 367 457 | 21,7 | 127 275 | 18 | 2,9 |
2003 |
1 009 437 |
17,4 | 286 649 | 15,7 | 3,5 |
2003/2004.tél |
727 320 | 13,8 | 180 780 | 14,9 | 4 |
2004. nyár | 391 551 | 6,6 | 137 451 | 8 | 2,8 |
2004 | 1 150 045 | 13,9 | 325 426 | 13,5 | 3,5 |
2004/2005.tél | 813 238 | 19,4 | 195 533 | 18,5 | 4,9 |
2005. január–március |
674 104 | 17,6 | 152 600 | 18,1 | 5,2 |
Forrás: Österreich Werbung