Vállalkozásfejlesztés és turisztikai marketing

Glózik Klára a Békés Megyei Tourinform Iroda vezetője, egyben a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Alapítvány ügyvezető igazgatója.

Hogyan kapcsolható össze ez a két tevékenység? – kérdeztük az irodavezetőtől.

– A Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Közalapítványt Békés Megye Önkormányzata alapította 1994-ben. Elsősorban a mikro- és kisvállalkozások segítése a feladata, ami tanácsadásban, mikrohitelnyújtásban nyilvánul meg. A Békés megyei Tourinform-iroda működtetését 2007-ben vette át az alapítvány Gyula városától. A megyei turisztikai marketing fontos szegmensét képezi az alapítvány munkájának. A működtetéshez a Békés Megyei Önkormányzat biztosít forrást, amely 2010-ben, talán lehet azt mondani, hogy szinte egyedülálló módon az országban, nem elvon a költségkeretből, hanem inkább hozzátesz, amivel segíti a turisztikai vállalkozások és attrakciók piacra jutását.

– Mit jelent ez konkrétan?

– A Békés Megyei Önkormányzat a 2010-es évre 25 millió forintot szavazott meg a Megyei Tourinform Irodának a megyei programok népszerűsítésére, óriásplakátok, kiállítások szervezésére, egyszóval arra, hogy a megye idegenforgalmát kellő erővel és anyagi háttérrel tudjuk képviselni. Emellett az alapítvány bevételének nagy részét is turisztikai marketingre fordítjuk.

– Mikor kerültél munkád során kapcsolatba a turizmussal?

– 2000 óta dolgozom szorosan véve a turizmusban. Öt évig a szarvasi Tourinform-irodát vezettem, illetve a 2005-ös III. lovas-világtalálkozónak voltam a rendezvényigazgatója. 2006-tól tanítok Szarvason, a Szent István Egyetem Víz- és Környezetgazdálkodási Karán vendéglátás–turizmus szakirányon turisztikához kapcsolódó tárgyakat, és vezetem a kar Tanpanzióját. A hallgatók szakmai gyakorlatát is én szervezem. Ezenkívül turizmustörténetből írom a doktori disszertációmat a Szegedi Tudományegyetem Történeti Doktori Intézetében. A Tourinform – Békés megye munkatársaként 2007 óta dolgozom az irodában, és 2008 nyarán vettem át a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Közalapítvány és a Tourinform-iroda vezetését.

– A kar tanpanziója azt jelenti, hogy a hallgatók szakmai gyakorlat keretében üzemeltetik Szarvason ezt a hotelt?

– Igen, a hallgatók üzemeltetik, ezzel a gyakorlatban is megismerkednek az elméleti tananyaggal, nem utolsósorban pedig ez is egy bevételi forrása az egyetemnek.

– Jó szervezőkészség és munkatársak kellenek ahhoz, hogy mindenhol helyt tudj állni. Mit szól mindehhez a családod?

– Igen, lelkes kis csapatot tudhatok magam mellett, akik folyamatosan segítik a munkámat. Az évek során nem kis erőfeszítéssel kialakítottam a napirendemet, amelyhez szigorúan tartom magam. Három fi am van, akik a párommal együtt nagyon sokat segítenek nekem abban, hogy ennyi feladatot felelősséggel el tudjak látni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.