Vállalkozásfejlesztés és turisztikai marketing

Glózik Klára a Békés Megyei Tourinform Iroda vezetője, egyben a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Alapítvány ügyvezető igazgatója.

Hogyan kapcsolható össze ez a két tevékenység? – kérdeztük az irodavezetőtől.

– A Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Közalapítványt Békés Megye Önkormányzata alapította 1994-ben. Elsősorban a mikro- és kisvállalkozások segítése a feladata, ami tanácsadásban, mikrohitelnyújtásban nyilvánul meg. A Békés megyei Tourinform-iroda működtetését 2007-ben vette át az alapítvány Gyula városától. A megyei turisztikai marketing fontos szegmensét képezi az alapítvány munkájának. A működtetéshez a Békés Megyei Önkormányzat biztosít forrást, amely 2010-ben, talán lehet azt mondani, hogy szinte egyedülálló módon az országban, nem elvon a költségkeretből, hanem inkább hozzátesz, amivel segíti a turisztikai vállalkozások és attrakciók piacra jutását.

– Mit jelent ez konkrétan?

– A Békés Megyei Önkormányzat a 2010-es évre 25 millió forintot szavazott meg a Megyei Tourinform Irodának a megyei programok népszerűsítésére, óriásplakátok, kiállítások szervezésére, egyszóval arra, hogy a megye idegenforgalmát kellő erővel és anyagi háttérrel tudjuk képviselni. Emellett az alapítvány bevételének nagy részét is turisztikai marketingre fordítjuk.

– Mikor kerültél munkád során kapcsolatba a turizmussal?

– 2000 óta dolgozom szorosan véve a turizmusban. Öt évig a szarvasi Tourinform-irodát vezettem, illetve a 2005-ös III. lovas-világtalálkozónak voltam a rendezvényigazgatója. 2006-tól tanítok Szarvason, a Szent István Egyetem Víz- és Környezetgazdálkodási Karán vendéglátás–turizmus szakirányon turisztikához kapcsolódó tárgyakat, és vezetem a kar Tanpanzióját. A hallgatók szakmai gyakorlatát is én szervezem. Ezenkívül turizmustörténetből írom a doktori disszertációmat a Szegedi Tudományegyetem Történeti Doktori Intézetében. A Tourinform – Békés megye munkatársaként 2007 óta dolgozom az irodában, és 2008 nyarán vettem át a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Közalapítvány és a Tourinform-iroda vezetését.

– A kar tanpanziója azt jelenti, hogy a hallgatók szakmai gyakorlat keretében üzemeltetik Szarvason ezt a hotelt?

– Igen, a hallgatók üzemeltetik, ezzel a gyakorlatban is megismerkednek az elméleti tananyaggal, nem utolsósorban pedig ez is egy bevételi forrása az egyetemnek.

– Jó szervezőkészség és munkatársak kellenek ahhoz, hogy mindenhol helyt tudj állni. Mit szól mindehhez a családod?

– Igen, lelkes kis csapatot tudhatok magam mellett, akik folyamatosan segítik a munkámat. Az évek során nem kis erőfeszítéssel kialakítottam a napirendemet, amelyhez szigorúan tartom magam. Három fi am van, akik a párommal együtt nagyon sokat segítenek nekem abban, hogy ennyi feladatot felelősséggel el tudjak látni.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.