Várat még magára a Széchenyi Kártya

Idén már nem készül el kidolgozása folyamatban van a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) pontos szabályait lefektető kormányrendeletnek.

Idén már nem készül el az a kormányrendelet, ami a legújabb cafeteriaelem, a megújulási kártya részletszabályait tartalmazná, így nehéz lesz ajánlgatni a dolgozóknak az év végi cafeteriadöntés meghozatalakor. Az elképzelések szerint alapvetően egészségfejlesztő, rekreációs és turisztikai szolgáltatásokat lehetne fizetni a kártyával - mondta Petendi Rudolf a Cafeteria Panoráma 2011 konferencián.

A Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai főosztályának főtanácsosa hozzátette: a tárca szeretné, ha a részletszabályok már a jövő év elején rendelkezésre állnának, hogy a turisztikai szezon kezdetére elérhető legyen a kártya, írja a Napi Gazdaság.

Már túl késő

A munkaügyi osztályok cafeteriával foglalkozó szakemberei a Napi Gazdaságnak elmondták: az már túl kései időpont, a legtöbb helyen december végéig megegyeznek a dolgozókkal a következő évi cafeteriáról. Márpedig úgy nehéz lesz ajánlgatniuk a kártyát, hogy pontosan nem lehet tudni, hol, milyen szolgáltatásra lehet majd felhasználni, milyen díjat kell fizetni, mi történik az adott évben fel nem használt kerettel, illetve halál esetén örökölhető-e a kártyához kapcsolódó számlán levő összeg. Ha a kormány már jövőre szeretne lendíteni a turizmuson a kártya segítségével, akkor vélhetően a közszférában kell majd elkezdenie a népszerűsítést.

Hol bankoljanak?

Az NGM-nél még azt sem döntötték el, hogy egyetlen bankot választanak ki a megújulási kártya kibocsátására vagy többet. Petendi Rudolf szerint az egyszereplős modell mellett szól, hogy könnyebben ellenőrizhető lenne a rendszer, több pénzintézet bevonásával viszont növelnék a versenyt. Az ugyanakkor biztos, hogy a kiválasztottak kötelesek lesznek minden elfogadóhelynek jelentkező céggel szerződni, amely a kártyával elérhető szolgáltatást kínál. Hogy mekkora jutalékot kell majd ezért fizetniük a szolgáltatóknak, azt egyelőre nem tudni. (Nem hivatalos információk szerint a jutalék kisebb lesz majd, mint az üdülési csekk esetében, vagyis utóbbi konstrukciótól felhasználókat vonhat el.)

A kormány eddigi nyilatkozataiból az derül ki, hogy a kártya felhasználhatósági köre megegyezik majd az üdülési csekk és az egészségpénztári kártya által igénybe vehető szolgáltatásokkal. A legnagyobb különbség vélhetően abban lesz, a kormány részletes adatokat szerezhet a felhasználásról. (Napi Gazdaság/Index)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.