A tematikus hét a már jól ismert Torkos Csütörtökkel veszi kezdetét. A Magyar Turizmus Zrt. 2014-ben kilencedik alkalommal is megrendezi a népszerű akciót, amelyre a néphagyomány szerint, hamvazószerdát követően, március 6-án kerül sor. Ezen a napon a felhíváshoz csatlakozó éttermek vállalják, hogy az étel- és italfogyasztásból egyaránt 50%-os kedvezményt biztosítanak vendégeiknek. A torkoskodni kívánó vendégek már február 20-ától böngészhetnek a vendéglátóhelyek kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlatai között a www.torkoscsutortok.hu oldalon. Az előző évekhez hasonlóan online foglalásra is lehetőség van a NetPincérrel együttműködve működtetett felületen. A kínálat március 2-áig naponta bővül, hiszen az éttermek egészen eddig az időpontig csatlakozhatnak az akcióhoz. A résztvevők palettája idén is igen színes, az ínyencek, a nemzetek konyháinak szerelmesei vagy éppen a meghitt kisvendéglők kedvelői is megtalálhatják a kedvükre valót a kínálatban. A Magyar Turizmus Zrt. idén nemcsak hazánk kulturális és gasztronómiai értékeire szeretné ráirányítani a figyelmet, hanem – a társaság Agrármarketing Vezérigazgatóságának (AMC) törekvéseivel összhangban – a minőségi magyar sertéshús fogyasztásának pozitív egészségügyi és gasztronómiai vetületeire is. Az idei Torkos Csütörtök fókuszában ezért a minőségi magyar sertéshús fogyasztásának népszerűsítése áll. A néphagyomány szerint ugyanis Torkos Csütörtökön – annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazószerdát követően ünnepeljük – ismét szabad húst fogyasztani a farsangi maradékok elfogyasztása céljából. Természetesen azok a vendégek is megtalálhatják a kedvükre való fogásokat, akik ebben az időszakban már nem szeretnének húst fogyasztani, hiszen az MT Zrt. szorgalmazza, hogy az éttermek kellő számú és változatos, böjtös ételt is szerepeltessenek kínálatukban az idei Torkos Csütörtök idején.
Az élelmiszeripar, a sütő- és cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar hazai és regionális piaci szereplőit várja 2014. március 10. és 12. között a SIRHA Budapest kiállítás a Hungexpo Budapest Vásárközpontban. Az első alkalommal szervezett esemény a Foodapest, az UKBA és a Hoventa utódjának is tekinthető, noha koncepciója eltér a korábbi kiállításokétól. Ez a szakvásár Közép-Kelet-Európában egyedülálló esemény, kihagyhatatlan presztízsrendezvény a vendéglátásban érintett szakmák képviselői számára. Bár a kiállítás elsősorban őket szólítja meg, a nagyközönség érdeklődésére is számítanak, hiszen itt rendezik meg a Bocuse d'Or szakácsverseny hazai döntőjét. A SIRHA Budapest otthont ad több tematikus társrendezvénynek is, például a Future Store Kreatív Konyha Fórumnak, a Kiváló Magyar Termék Díjátadónak és további konferenciáknak is. A kiállításon működő Borszigeten vendégelőadók tartanak előadást (témák: bor és turizmus, szakképzett sommelier, minőségi borok a vendéglátásban, borkereskedelem a vendéglátóhelyeken).
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága (AMC) a SIRHA Budapest kiállításon Élelmiszeripari Börzével jelenik meg, hogy bemutathassa a magyarországi élelmiszertermelőket és különleges termékeiket a régió szakmai érdeklődői számára. A speciális, 855 m2-es területű kör alakú multifunkcionális standon a kör szélén helyezkednek majd el a kiállítók, a kör közepén található színpad pedig szakmai fórumoknak, előadásoknak ad helyet. A standon kistermelők, gazdálkodók, kisvállalkozók mutatkoznak be a nagyközönségnek. A termékek között találunk kézzel készített élelmiszereket éppúgy, mint prémium termékeket, élelmiszeripari nyersanyagokat, bio- és reformtermékeket is, sok terméket meg is lehet vásárolni.
Az idei Torkos Csütörtök akció részletei:
Az akció kiváló alkalom arra, hogy a vendéglőbe járók féláron próbáljanak ki valami újat, vagy visszatérjenek kedvenc vendéglőik egyikébe és új ízeket fedezzenek fel. A résztvevő éttermek ugyanis 2014. március 6-án 50% kedvezményt adnak az ételek és az italok árából, a számla végösszegéből vendégeiknek. A www.torkoscsutortok.hu oldal segít eligazodni az akcióban résztvevő éttermek között. Az éttermekről nemcsak a szokásos információkat közlik, hanem a weboldalon akár asztalt is lehet foglalni egy ebédre vagy vacsorára. Utólagos értékelésre is van mód, ami hiteles információkkal szolgálhat a többi vendég számára.
Online asztalfoglalásra február 20-ától van lehetőség.
Két héttel az akció kezdete előtt már közel 400 étterem regisztrált as Torkos Csütörtök adatbázisában. A halászcsárdától az art caféig, a gyorsétteremtől a prémium kategóriás vendéglátóhelyig országszerte több száz helyszín közül választhatnak az érdeklődő ínyencek. A jelentkezés még korántsem zárult le: a kínálat napról napra bővül. Az éttermek folyamatosan bővülő listáját az akció weboldalán figyelemmel lehet kísérni.
Az éttermek jelentkezését egészen március 2-án 16 óráig várják. Az akcióhoz azok a vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, amelyek vállalják, hogy helyben fogyasztó vendégeiknek 2014. március 6-án teljes nyitvatartási idejük alatt 50%-os kedvezményt biztosítanak az étel- és italfogyasztás végösszegéből. A regisztrált vendéglátóhelyeket és az akciót annak saját honlapján kívül más médiafelületeken is népszerűsíti a Magyar Turizmus Zrt. Jelentkezni a weboldalon regisztrációs űrlap segítségével lehet, amely itt érhető el: http://www.torkoscsutortok.hu/regisztracio.html
A Magyar Turizmus Zrt. 2014-ben is együttműködik a METRO Kereskedelmi Kft.-vel, amelynek eredményeképpen a csatlakozó vendéglátóhelyek kedvezményben részesülhetnek a METRO áruházakban. A kedvezmény igénybevételének feltételeiről az akció honlapján a Regisztráció éttermeknek menüpontban a „Beszállítói kedvezmények" címszó alatt olvashatnak részletesen.
Az elmúlt évek tanulságai, az éttermek és a vendégek bejelentései, panaszai és javaslatai, továbbá az éttermekkel folytatott utánkövető levelezések alapján mára mindenki számára világossá vált, hogy a szabályoktól eltérni nem lehet, az azokat be nem tartó éttermek nem vehetnek részt az akcióban. Ennek következtében profiltisztulási folyamat zajlott le: már csak azok csatlakoztak az akcióhoz, akik a hosszú távú célt, nem pedig az azonnali bevételszerzési lehetőséget tartják szem előtt.
Az előző akciók értékelése azt mutatja, hogy ezeken a napokon a részvevő vendéglátóhelyeknél nemcsak a vendégforgalom emelkedett, hanem a bevételük is növekedett annak ellenére, hogy 50%-os kedvezményt nyújtottak. Az étteremtulajdonosok túlnyomó többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be.
Forrás: Sajtóközlemény