Veszélyes az árképzési gyakorlat az utazási irodákra nézve?

Egy friss nem-reprezentatív felmérés szerint az utazók többsége elégedetlen azzal a gyakorlattal, hogy az utazási irodák nem a fizetendő végárat közlik hirdetéseikben. 

A fogyasztóvédők nyomására az Európai Unió néhány évvel ezelőtt kikényszerítette, hogy a tagországokban a légitársaságok kötelesek reklámjaikban az adókat, illetékeket is tartalmazó végárat kommunikálni. Az utazási irodákra ugyanakkor ilyen szabályozás nem vonatkozik.

Jogi előírás hiányában, ami a légitársaságoknál bevett szokás, az az utazási irodáknál alig-alig fordul elő. Habár vannak fogyasztók, akik számolnak a meghirdetett árhoz kapcsolódó további kiadásokkal, sokan azonban éppen e miatt bizalmatlanok az utazási irodákkal szemben és igyekeznek önállóan megszervezni utazásukat. Még akkor is, ha ez többe kerül, mintha egy irodán keresztül intézték volna, legalábbis ez derül ki az utazom.com felméréséből.

Hogy mennyire húsba vágó a téma, mi sem bizonyítja jobban, hogy az utazom.com Facebookon feltett kérdésére egyetlen óra leforgása alatt közel 100 lájk és 40 hozzászólás érkezett. A válaszadók többsége találkozott már a problémával, hogy egy csalogató áron meghirdetett utazás végösszege gyakran jóval magasabb. A túlnyomó többség találkozott már ilyennel utazásai során és nagyobb részük emiatt nem vesz igénybe utazási irodát, hanem magánúton utazik, egyesek emiatt nem tartják megbízhatónak az utaztatókat. Néhány hozzászóló hozott azonban pozitív ellenpéldákat, olyan utazási irodákat, akikkel több éve utaznak és megbízható vállalkozásnak tartják őket, még nem csalódtak bennük - az árképzéstől függetlenül. A válaszadók kisebbsége megértő volt a jelenlegi gyakorlat iránt. Az egyik hozzászóló szerint: "Aki nem először nézi az utazási irodák ajánlatait, az már tudja ezt, nem kell meglepődni. Valahogyan el kell csábítani a jóembert. Én már tudom, hogy az igazi ár jóval több, mint a nagybetűs. Ezt nem csak az utazási irodák csinálják. Én továbbra is utazási irodán keresztül megyek nyaralni, hogy minél kevesebb gondom legyen rá." „Itt is be kellene vezetni a THM-et!” – írja egy másik hozzászóló. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.