Götz vezetése alatt az osztrák légitársaság magyarországi képviselete szép eredményeket ért el: miközben a hagyományos légitársaságok eladásai tavaly általában csökkentek hazánkban, az Austrian hat százalékkal tudta növelni itteni bevételeit, ami az alacsonyabb átlagárak miatt az értékesítési volumen tízszázalékos emelkedését jelentette. Götz szerint a jó teljesítmény egyik oka, hogy a légitársaság a magyar piac számára megfelelő interkontinentális járatokat kínál, különösen népszerűek kanadai és ausztráliai útvonalaik, az utóbbi desztináció esetében heti kilenc járatukkal a piacon 50 százalékos részesedést sikerült kiharcolniuk. Az élesedő nemzetközi verseny ellenére a kínai forgalomban is jelentős, 30 százalékos az Austrian részesedése hazánkból. Ugyanakkor a téli üdülődesztinációk (Mauritius, karib térség) is sikeresnek bizonyultak, a Maldívszigetekre utazó magyaroknak például a 80 százaléka az idén télen az osztrák fuvarozó járatait vette igénybe. Az olyan „piaci résnek” számító úti célok, mint például Katmandu, szintén jól eladhatók a magyar piacon. A jövőre vonatkozóan is bízik a forgalom hazai növekedésében Götz, azonban véleménye szerint az a piac telítettsége miatt már nem lehet olyan mértékű, mint tavaly volt.
A légiforgalmi szakember komoly kihívást kapott a vállalattól: az Austrian Airlines kínai képviseletének vezetését veszi át. Pekingi állomáshelyén feladata lesz többek között a kínai kiutazás fellendítése, új piaci szegmensek felkutatása, új termékek bevezetése.
Az Austrian egyébként folytatja távol-keleti offenzíváját, májustól naponta közlekedik mind a pekingi, mind a sanghaji járatuk, jövőre pedig várhatóan egy harmadik kínai útvonalat is beindítanak. Götz arra is számít, hogy kínai partner-légitársaságuk, az Air China hamarosan csatlakozik a Star Alliance-hoz, így még jobban erősödnek piaci pozícióik a régióban. Az évente átlagosan kilenc százalékkal bővülő kínai gazdaság megfelelő alapot biztosít a légi forgalom további fellendüléséhez, a 2008-as pekingi olimpiai játékok, illetve a 2010-es sanghaji világkiállítás pedig olyan globális vonzerőt jelent majd, amely kiemelkedő növekedési esélyt nyújt a térségbe közlekedő és jó terméket jó áron kínáló légitársaságok számára – hangsúlyozta kérdésünkre Heinz Götz. Götz posztját Budapesten az osztrák Elmar Erger veszi át, aki mostanáig a légitársaság minszki irodáját vezette.
Sörensen után Ötsch
Májustól új kihívást keresett magának az Austrian Airlines vezérigazgatója, Vagn Sörensen is, akinek egyébként utolsó hivatalos útja éppen Pécsre vezetett, a Bécs–Pécs járat megnyitójára. 4,5 éves megbízatása lejártával a légitársaság tulajdonosai és a vezérigazgató közös megegyezéssel döntöttek úgy, hogy nem hosszabbítják meg a dán menedzser szerződését. Sörensent a vállalat élén Alfred Ötsch követi. A légitársaság egyébként a tavalyi évet a vártnál rosszabbul, 50 millió eurós mínusszal zárta, ami elsősorban a magas üzemanyagárak és az elmaradt határidős üzemanyag-vásárlásnak tudható be.
A British Airways felveszi a kesztyűt
Az erősödő piaci versenyhez alkalmazkodva rugalmasabbá tette üzletpolitikáját a British Airways. Európán belüli utazásoknál április vége óta egy útra is váltható jegy a turistaosztályra a retúrár 50 százalékáért, ráadásul az útszakaszok is kombinálhatók (például BUD–LHR–VIE). További újdonság, hogy az utazás napja fix összegért még a legolcsóbb jegy esetében is változtatható. A London és Budapest közötti útvonalon folyó erős versenyben (amelynek egyik áldozata éppen egy fapados, a Sky Europe, amely a napokban megszüntette londoni járatát) a British Airways tovább csökkentette legalacsonyabb jegyárát, amely így ma már kevesebb mint fele a 2002-es legalacsonyabb árnak. A társaság új üzletpolitikája jegyében azonban konkrét adatokat nem ad ki sem az utasszámot, sem a piaci részesedést illetően.