Gordon Mária, a Carlson Wagonlit Travel (CWT) ügyvezetője a kiemelte, hogy már 2008 végén érezni lehetett a válság hatását a vállalati utazásokra, főként a multicégek vonatkozásában. A CWT árbevétele ennek következtében 30-40 százalékkal csökkent az idei év első három hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.
A Chemol Travel csoport üzleti portfóliója is jelentős, 25 százalék körüli csökkenést könyvelhetett el, itt elsősorban az autóipari és ingatlanfejlesztési cégek a probléma forrásai. Simon András, a cég ügyvezetője szerint idén 15-20 százalékkal olcsóbban kaphatják meg ugyanazt a szolgáltatást a cégek, mint tavaly.
A Világgazdaság cikkében az is olvasható, hogy a hazai cégek nemzetközi vonatkozásban igen keveset, általában 50-150 millió forintot szánnak utazási célra, leszámítva néhány vállalkozást, melyek akár 300-600 milliót is hajlandóak erre költeni. (Napi Online)