A hétfőn újrakezdett reptéri sztrájk ideje alatt a Hochtief-Budapest Airport középvezetői személyre szóló jegyzőkönyv felvételével, rendőri elvezetéssel és elbocsátással való fenyegetésekkel kényszerítették szolgálati helyük elhagyására a sztrájkőröket. Sztrájkőrök azok a dolgozók, akik – a decemberi eseményekből okulva – folyamatosan ellenőrzik a sztrájk jogszerűségét, és a személyes vagyonbiztonságot. Emellett feljegyzéseket készítenek a repülésbiztonsági helyzettel kapcsolatban az illetékes hatóság részére. A zaklatási esetekkel kapcsolatban a szakszervezetek megteszik a szükséges jogi lépéseket.
A decemberi sztrájk kapcsán több vizsgálat is folyik a Hochtief-Budapest Airport ellen. Az ügyészség nyomozásra utasította a rendőrséget, mert a decemberi sztrájk során a munkaadó lépései felvetették a légiközlekedés veszélyeztetésének gyanúját. Jelenleg is bíróság előtt van a görög sztrájktörők alkalmazásának ügye. Erről azonban feltételezhetően csak azután dönthet a bíróság, miután megállapítja a sztrájk elindításának jogszerűségét. Az elsőfokú ítéletet – amely a szakszervezeteknek adott igazat – a cégvezetés megfellebbezte. Bár folynak a vizsgálatok, sok reptéri dolgozót felháborít, vagy éppen elbizonytalanít az ügyek lassú haladása. A hatóságok körülményes eljárásai óriási hátrányt okoznak a munkavállalói oldalnak ennyire kiélezett helyzetben. Azt is érthetetlenek találják, hogy a reptér második legnagyobb tulajdonosa, a Magyar Állam miért hallgat az ügyben. Hetek teltek el Molnár Csaba közlekedési miniszter megkeresése óta – a politikus nem is válaszolt a szakszervezetek levelére, amiben közbenjárását kérik a megrekedt tárgyalások előmozdítása érdekében.
A szakszervezetek továbbra is fenntartják, hogy amennyiben a bíróság szerint nem jogellenes sztrájk ideje alatt a sztrájktörők alkalmazása, akkor a teljes magyar sztrájkjog alkalmatlan Alkotmányba foglalt feladatának betöltésére – ez ugyanis minden magyar munkahelyen, bármelyik dolgozóval megtörténhet.
A szakszervezetek továbbra is bíznak benne, hogy a munkaadó elfogadható javaslatot tesz le az asztalra a munkarendek és a műszakpótlékok terén. Semmilyen gazdasági szükségszerűség sem indokolhatja ugyanis a bérek 15%-os csökkentését és a pihenőnapok számának 30%-os csökkentését a legnehezebb, úgynevezett vezényelt munkakörökben dolgozók esetében. Az érdekképviseltek emlékeztetnek: tizenéves munkatapasztalattal rendelkező munkatársak havonta 120-130.000 forintot visznek haza, amennyiben vállalják a munkát éjszaka és ünnepnapokon is. Ezektől az emberektől követelik meg a légiközlekedés biztonságának világszínvonalú szavatolását, és őket akarja jelentősen megrövidíteni a cégvezetés ultimátumszerű előterjesztése. (LESZ és RDSZSZ)