Zalaegerszeg: utazási kiállítás nyílik a hétvégén

Első alkalommal rendez turisztikai vásárt a zalaegerszegi Keresztury Dezső Általános Művelődési Központ március 27. és 29. között.

1., Aldi
A német diszkontlánc idén áprilisban lépett a magyar piacra, de még meg sem jelent, antikommunikációs stratégiájával máris keményen beszólt a sajtónak. Miközben ennek állítólagos oka az volt, hogy az árak alacsonyan tartása érdekében a vezetőség nem, vagy legalábbis minimális mértékben költ kommunikációra, azóta az öt legnagyobb reklámköltéssel bíró márka egyike lett hazánkban. Hirdetései mindenesetre alig lépnek túl az élelmiszerüzletekre amúgy is jellemző siralmas „hirdetményeken”, a termékfotókat és árakat felvonultató szórólap-típusú köztéri és nyomtatott felületeken. Reklámfilmmel is próbálkoztak, kár volt.

Kreatívügynökség: Strobl+Strobl (A)
Médiaügynökség: MC Media Company

{video|id=610}


2., Provident
Ugyan idén márciusban – sokadszorra – ismét felmerült, hogy törvényileg maximalizálni kellene az irracionálisan magas hitelkamatokat, a Provident továbbra is 242-437%-os uzsorakamattal kínálja gyors, készpénzben nyújtott kölcsönét. A korábbiakhoz képest semmit sem változtak a „kizsákmányolást” népszerűsítő reklámjai sem, amikben a rendezett környezetben élő tökéletes műcsalád új hűtőszekrényt, számítógépet vagy akármit szeretne. A negédes ügynök azonnal ott terem, és mindenféle mellébeszélést, szimbólumokat, utalást mellőzve átnyújtja a mosolygó arcoknak a bankjegy-köteget. A giccsbe öntött hülyének nézés örök példája.
 

{youtube|id=eAmTb97yD6g|width=425|height=344}




3., K&H
A K&H Bank a Providenttel ellentétben, de többi szektortársához hasonlóan inkább a pénzügyi szolgáltatások szimbolikus bemutatására, valamint az érzelmi kötődés és az azonosíthatóságra helyezi a hangsúlyt a kommunikációjában. A bank idei kampányaiban a tánc tematikát vitte tovább, és bár a „Kicsi kamat, kicsi tánc” kampány bronz Effie-díjat nyert, talán nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknek az agyára mennek a Jamiroquaira ugráló, színes nyilas Surda-sapkás táncosok. A Figyelő, a Weber Shandwick és a Szonda Ipsos közös kutatása szerint a reklámfogyasztók körében is ezek a legkevésbé népszerűek a ma futó bankreklámok közül – az OTP filmjei után.

Kreatívügynökség: Addiction
Médiaügynökség: OMD Hungary

{video|id=473|width=425|height=344}

 


4., Twinner 88
A főleg Dániában gyártott és Magyarországon csomagolt rágógumikat forgalmazó Twinner édességei tavaly jelentek meg a hazai piacon. A cég egyrészt egyedi ízű vagy töltött rágókat forgalmaz, másrészt a konkurenciáéhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező termékeit pozícionálja igen alacsony árszintre. Fő márkája az ajánlott fogyasztói árat nevében foglaló Twinner 88 termékcsalád, aminek reklámfilmje elcsépelt, gyenge szójátékra, a „drága”, „édes” szavak kétértelműségére épít. Főszereplője az első ránézésre párnának tűnő rágó mellett egy olyan nyávogós szőke nő, akitől még az is elriad, akit érdekelne a termék. Képileg és dramaturgiailag is szegényes, idegesítő. A hasonlóan szójátékon alapuló rádiószpotról nem is beszélve.

Kreatívügynökség: CreAction
Médiaügynökség: Maximize


5., Visegrádi
A nagyon megöregedett Christopher Lambert szerepeltetése a Visegrádi ásványvíz idei reklámszpotjában nem volt egy jó húzás a márkatulajdonos Pet Pack részéről. Imázsépítés szempontjából épp a kívánttal ellenkező hatást ért el, üzenete épp attól vált hiteltelenné, hogy egy megvénült, gyenge alakítású, megmosolyogtató akcentussal beszélő Hegylakó képviseli a halhatatlan és legyőzhetetlen erőt. A sztori érthetetlen, a termék és a főhős kapcsolata soványka, a képi kivitelezés sivár. Nem szerettük.

Kreatívügynökség: New Balance

{video|id=634}


Szerkesztőségi különdíj:

Volksbank
Attól, hogy egy márka olyan trendi dolgokat vet be a hirdetéseiben, mint a gerillamarketing vagy a blog, még nem lesz jó. A Volksbank átlátszóan, feltűnően és unalmasan hétköznapi családja, a Benkő család blogja és a hozzá kapcsolódó hirdetések igénytelen kivitelezésűek, rossz tartalmúak és nyelvezetűek, gyenge poénokkal. Egyszerűen teljesen gagyi. Lehet, hogy ez a koncepció, hogy minél természetesebbnek hasson a dolog, de ettől még senki nem fogja szeretni. Sőt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.