A magyar borok kóstolójával egybekötött eseményen, amelyen a ProWein szakemberei tájékoztatták a jelen lévőket, a V4 országok borászati szakemberei, bloggerei, újságírói is részt vettek. A jövő évi rendezvény azért is különleges, mert az elmúlt 28 év sikertörténetét követi nyomon, egyben kiemeli, hogy a düsseldorfi nagyszabású kiállítás vezető szerepet tölt be ezen a piacon: a szakemberek itt ismerkednek meg az újdonságokkal, itt követik nyomon a bor- és szeszesital piac trendjeit.
Az már biztos: óriási méretű lesz
Természetesen az itteni nemzetközi termékspektrumra nemcsak a világ borászai kíváncsiak, hanem az élelmiszer-kiskereskedelem, a turizmus és a vendéglátás képviselői is. Annyit már most lehet tudni, hogy több mint 6000 kiállító lesz jelen, több mint 60 országból, a kiállítási központ 13 termében.
Jövőre a 2022-es szakvásárról a világjárvány miatt kényszerűen lemaradt Ausztrália, Új-Zéland és Dél-Afrika közösségi standokkal lesz jelen. Szintén a kiállítók között szerepel több tengerentúli nemzet és régió, így például Argentína, Chile, Kína, és az USA-t képviselve, Kalifornia. Az európai bortermelő nemzetek az egyes termővidékekkel, borászatokkal vagy borászati együttműködések formájában élnek a ProWein adta lehetőséggel: Német- és Franciaország, Görög- és Olaszország, Ausztria, Portugália, Svájc, Spanyolország, Magyarország és számos kelet-európai nemzet, mint például Georgia is, csak hogy a tíz legnagyobb európai kiállító országra szorítkozzunk.
Trendshow, akár műholdas közvetítésen keresztül is
A kiállítás minden évben a kereskedelmi márkák és almárkák versenye is. Kiállítás a kiállításon belül: ez a trendshow és ez 2023-ban sem fog változni. A több mint 120 kiállító a kézműves szeszes italok, kézműves sörök és almaborok rendkívül aktuális és széles skáláját mutatja be a 7.0-s csarnokban.
A siker jelszava: same, but different, vagyis azonos, de mégis más. A ProWein mindig teret ad az újdonságoknak, annak idején itt mutatkoztak be először a bio és organikus borok.A legújabb technikát alkalmazzák a ProWein World műholdas eseményein, Ázsiában és Dél-Amerikában. Ebben az évben az összesen öt vásárból négy szerepelt ily módon: Szingapúr, Sao Paolo, Mumbai és Sanghaj. Jövőre Hong-Kongban kerül sor hasonló rendezvényre. Egyébként is, Ázsia szerepe a borpiacon egyre növekszik.
Már most online elérhető a naprakész kiállítói adatbázis, valamint minden tudnivaló megtalálható: ITT
Forrás: Turizmus Online