A ProWein 2023 új fejezetet nyit a kiállítás történetében

Amint azt a szerdai budapesti tájékoztatón megtudhattuk, a 2023. március 19-21. közötti ProWein kiállításra a felkészülés már hónapok óta zajlik, sőt, már a visszaszámlálás napjai is elkezdődtek.

A magyar borok kóstolójával egybekötött eseményen, amelyen a ProWein szakemberei tájékoztatták a jelen lévőket, a V4 országok borászati szakemberei, bloggerei, újságírói is részt vettek. A jövő évi rendezvény azért is különleges, mert az elmúlt 28 év sikertörténetét követi nyomon, egyben kiemeli, hogy a düsseldorfi nagyszabású kiállítás vezető szerepet tölt be ezen a piacon: a szakemberek itt ismerkednek meg az újdonságokkal, itt követik nyomon a bor- és szeszesital piac trendjeit.

 

Az már biztos: óriási méretű lesz

Természetesen az itteni nemzetközi termékspektrumra nemcsak a világ borászai kíváncsiak, hanem az élelmiszer-kiskereskedelem, a turizmus és a vendéglátás képviselői is. Annyit már most lehet tudni, hogy több mint 6000 kiállító lesz jelen, több mint 60 országból, a kiállítási központ 13 termében.

Jövőre a 2022-es szakvásárról a világjárvány miatt kényszerűen lemaradt Ausztrália, Új-Zéland és Dél-Afrika közösségi standokkal lesz jelen. Szintén a kiállítók között szerepel több tengerentúli nemzet és régió, így például Argentína, Chile, Kína, és az USA-t képviselve, Kalifornia. Az európai bortermelő nemzetek az egyes termővidékekkel, borászatokkal vagy borászati együttműködések formájában élnek a ProWein adta lehetőséggel: Német- és Franciaország, Görög- és Olaszország, Ausztria, Portugália, Svájc, Spanyolország, Magyarország és számos kelet-európai nemzet, mint például Georgia is, csak hogy a tíz legnagyobb európai kiállító országra szorítkozzunk.

Trendshow, akár műholdas közvetítésen keresztül is

A kiállítás minden évben a kereskedelmi márkák és almárkák versenye is. Kiállítás a kiállításon belül: ez a trendshow és ez 2023-ban sem fog változni. A több mint 120 kiállító a kézműves szeszes italok, kézműves sörök és almaborok rendkívül aktuális és széles skáláját mutatja be a 7.0-s csarnokban.

A siker jelszava: same, but different, vagyis azonos, de mégis más. A ProWein mindig teret ad az újdonságoknak, annak idején itt mutatkoztak be először a bio és organikus borok.A legújabb technikát alkalmazzák a ProWein World műholdas eseményein, Ázsiában és Dél-Amerikában. Ebben az évben az összesen öt vásárból négy szerepelt ily módon: Szingapúr, Sao Paolo, Mumbai és Sanghaj. Jövőre Hong-Kongban kerül sor hasonló rendezvényre. Egyébként is, Ázsia szerepe a borpiacon egyre növekszik.

Már most online elérhető a naprakész kiállítói adatbázis, valamint minden tudnivaló megtalálható: ITT

Forrás: Turizmus Online


Európai városok, ahol isteni a kávé

Európai városok, ahol isteni a kávé 

Egy friss kávézási szokásokra vonatkozó kutatásban az alapján is rangsorolták Európa fővárosait, hogy mennyi az egy főre eső kávézók számának átlaga és mennyibe kerül egy kávé.
Magyar fejlesztésű AI szoftver a vendéglátóiparban

Magyar fejlesztésű AI szoftver a vendéglátóiparban 

Az Everguest legújabb fejlesztése pedig már a piaci bevezetése előtt jelentős figyelmet kapott, mostanra pedig már több mint 250 szálláshely iratkozott fel a várólistára.
Életstílusról, etikettről és a siker mibenlétéről írt a luxusszakértő

Életstílusról, etikettről és a siker mibenlétéről írt a luxusszakértő 

Pécsi Balázs könyvében betekintést kapunk a gourmet ételek világába is, legyenek azok franciás desszertek vagy rákfélék – de az osztrigakóstolás helyes mikéntjét is könnyűszerrel elsajátíthatjuk.
Ezek az idei nyár legnagyobb kávéslágerei

Ezek az idei nyár legnagyobb kávéslágerei 

Íme a nyár legnagyobb kávéslágerei: a görög ihletésű Freddo és az olasz Shakerato.
Terítéken a furmint, az egyik legértékesebb hungarikum

Terítéken a furmint, az egyik legértékesebb hungarikum 

Történelmi borvidékünk elismeréseként született meg az a textil kollekció, amelyben Toszkána festői szépsége a furmint szőlő egyediségével fonódik össze. 
Terítéken a vendéglátóipar gazdasági fenntarthatósága

Terítéken a vendéglátóipar gazdasági fenntarthatósága 

Az esemény fénypontja idén is a három kategóriában - személy, vendéglátóhely és szervezet - adományozott Fenntartható Gasztronómia Díjak átadása lesz.
Jön a Gourmet Fesztivál

Jön a Gourmet Fesztivál 

Több mint ötven hazai étterem és cukrászda kétszáz fogását kóstolhatjuk végig.
TGI Fridays-ból Ribster lesz

TGI Fridays-ból Ribster lesz 

Az étterem új neve legkeresettebb ételükről az amerikai típusú Baby Back Ribs-ről kapta nevét.
Az év legnagyobb Kéknyelű kóstolója Badacsonyban

Az év legnagyobb Kéknyelű kóstolója Badacsonyban 

Az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóján részt vesznek a szakma elismert képviselői is.
Gasztrotúra keretében került átadásra az „Év Vendéglőse 2023” díj

Gasztrotúra keretében került átadásra az „Év Vendéglőse 2023” díj 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete tartalmas és izgalmas gasztrotúra keretében adta át az Év Vendéglőse díjat Erhardt Zoltánnak, Sopronban.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.