A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8 százalékban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65 százaléka espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.
Ezzel párhuzamosan az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. Fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is.
A 2014 és 2020 közt futó The Positive Cup program keretében 585 millió svájci frankot fektettek abba, hogy a tanúsítvánnyal rendelkező és fenntartható beszerzésből származó kávéktól kezdve a karbonkibocsátás csökkentésén át a kapszulák újrahasznosításáig számos intézkedéssel egyre fenntarthatóbbá alakítsa a működését.
Alumínium és újrahasznosítás:
• 2020 végére a kávés multicég globális szinten elérte a 32 százalékos kapszula újrahasznosítási arányt, ami 14 százalékkal magasabb a 2014-es rátánál. A márka a fogyasztók 90%-a számára elérhetővé tett valamilyen kényelmes újrahasznosítási lehetőséget.
• A cég újrahasznosítási tevékenysége 59 országra terjed ki; 38 országban, köztük Magyarországon is biztosítja azt a lehetőséget is, hogy a használt kapszulákat a fogyasztók otthonából gyűjtik össze futárszolgálat segítségével. (Emellett a kapszulák a Boutique-okban és átvételi pontokon is leadhatók.)
• A Nespresso a világon elsőként olyan kávékapszulákat vezetett be, amelyek anyaga 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül.
Klímakérdés
• A Nespresso a 2009-es szinthez képest 24 százalékkal csökkentette az egy csésze kávéra jutó karbonlábnyomát; ezt többek között úgy érte el, hogy még szélesebb körben megújuló energiát használ, bevezette az ökodesign termékcsomagolásokat, alacsony karbonlábnyomú anyagokkal dolgozik és optimalizálta a logisztikát.
• A klímaváltozás hatásainak megfékezése érdekében a cég számos partnerrel (például a Pur Projet szervezettel) együttműködve 5,2 millió fát telepített 2020 év végéig.
Forrás: Nespresso / Store Insider