Fenntartható gazdálkodás nélkül eltűnik több kávéfajta

A Nespresso szeptember 29-én, a kávé világnapján tette közzé a „The Positive Cup” hétéves fenntarthatósági stratégiájának végeredményét. A Nestlé márkája ebben a jelentésben teszi közzé, hogy mi mindent sikerült elérnie a kávétermesztéssel, a klímaváltozással és az alumínium kapszulákkal kapcsolatos célkitűzései terén.

A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8 százalékban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65 százaléka espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.

Ezzel párhuzamosan az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. Fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is.

A 2014 és 2020 közt futó The Positive Cup program keretében 585 millió svájci frankot fektettek abba, hogy a tanúsítvánnyal rendelkező és fenntartható beszerzésből származó kávéktól kezdve a karbonkibocsátás csökkentésén át a kapszulák újrahasznosításáig számos intézkedéssel egyre fenntarthatóbbá alakítsa a működését.

Alumínium és újrahasznosítás:

• 2020 végére a kávés multicég globális szinten elérte a 32 százalékos kapszula újrahasznosítási arányt, ami 14 százalékkal magasabb a 2014-es rátánál. A márka a fogyasztók 90%-a számára elérhetővé tett valamilyen kényelmes újrahasznosítási lehetőséget.

• A cég újrahasznosítási tevékenysége 59 országra terjed ki; 38 országban, köztük Magyarországon is biztosítja azt a lehetőséget is, hogy a használt kapszulákat a fogyasztók otthonából gyűjtik össze futárszolgálat segítségével. (Emellett a kapszulák a Boutique-okban és átvételi pontokon is leadhatók.)
• A Nespresso a világon elsőként olyan kávékapszulákat vezetett be, amelyek anyaga 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül.

Klímakérdés

• A Nespresso a 2009-es szinthez képest 24 százalékkal csökkentette az egy csésze kávéra jutó karbonlábnyomát; ezt többek között úgy érte el, hogy még szélesebb körben megújuló energiát használ, bevezette az ökodesign termékcsomagolásokat, alacsony karbonlábnyomú anyagokkal dolgozik és optimalizálta a logisztikát.

• A klímaváltozás hatásainak megfékezése érdekében a cég számos partnerrel (például a Pur Projet szervezettel) együttműködve 5,2 millió fát telepített 2020 év végéig.

 

 

 

Forrás: Nespresso / Store Insider


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.