Fenntartható gazdálkodás nélkül eltűnik több kávéfajta

A Nespresso szeptember 29-én, a kávé világnapján tette közzé a „The Positive Cup” hétéves fenntarthatósági stratégiájának végeredményét. A Nestlé márkája ebben a jelentésben teszi közzé, hogy mi mindent sikerült elérnie a kávétermesztéssel, a klímaváltozással és az alumínium kapszulákkal kapcsolatos célkitűzései terén.

A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8 százalékban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65 százaléka espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.

Ezzel párhuzamosan az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. Fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is.

A 2014 és 2020 közt futó The Positive Cup program keretében 585 millió svájci frankot fektettek abba, hogy a tanúsítvánnyal rendelkező és fenntartható beszerzésből származó kávéktól kezdve a karbonkibocsátás csökkentésén át a kapszulák újrahasznosításáig számos intézkedéssel egyre fenntarthatóbbá alakítsa a működését.

Alumínium és újrahasznosítás:

• 2020 végére a kávés multicég globális szinten elérte a 32 százalékos kapszula újrahasznosítási arányt, ami 14 százalékkal magasabb a 2014-es rátánál. A márka a fogyasztók 90%-a számára elérhetővé tett valamilyen kényelmes újrahasznosítási lehetőséget.

• A cég újrahasznosítási tevékenysége 59 országra terjed ki; 38 országban, köztük Magyarországon is biztosítja azt a lehetőséget is, hogy a használt kapszulákat a fogyasztók otthonából gyűjtik össze futárszolgálat segítségével. (Emellett a kapszulák a Boutique-okban és átvételi pontokon is leadhatók.)
• A Nespresso a világon elsőként olyan kávékapszulákat vezetett be, amelyek anyaga 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül.

Klímakérdés

• A Nespresso a 2009-es szinthez képest 24 százalékkal csökkentette az egy csésze kávéra jutó karbonlábnyomát; ezt többek között úgy érte el, hogy még szélesebb körben megújuló energiát használ, bevezette az ökodesign termékcsomagolásokat, alacsony karbonlábnyomú anyagokkal dolgozik és optimalizálta a logisztikát.

• A klímaváltozás hatásainak megfékezése érdekében a cég számos partnerrel (például a Pur Projet szervezettel) együttműködve 5,2 millió fát telepített 2020 év végéig.

 

 

 

Forrás: Nespresso / Store Insider


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.