Fenntartható gazdálkodás nélkül eltűnik több kávéfajta

A Nespresso szeptember 29-én, a kávé világnapján tette közzé a „The Positive Cup” hétéves fenntarthatósági stratégiájának végeredményét. A Nestlé márkája ebben a jelentésben teszi közzé, hogy mi mindent sikerült elérnie a kávétermesztéssel, a klímaváltozással és az alumínium kapszulákkal kapcsolatos célkitűzései terén.

A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8 százalékban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65 százaléka espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.

Ezzel párhuzamosan az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. Fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is.

A 2014 és 2020 közt futó The Positive Cup program keretében 585 millió svájci frankot fektettek abba, hogy a tanúsítvánnyal rendelkező és fenntartható beszerzésből származó kávéktól kezdve a karbonkibocsátás csökkentésén át a kapszulák újrahasznosításáig számos intézkedéssel egyre fenntarthatóbbá alakítsa a működését.

Alumínium és újrahasznosítás:

• 2020 végére a kávés multicég globális szinten elérte a 32 százalékos kapszula újrahasznosítási arányt, ami 14 százalékkal magasabb a 2014-es rátánál. A márka a fogyasztók 90%-a számára elérhetővé tett valamilyen kényelmes újrahasznosítási lehetőséget.

• A cég újrahasznosítási tevékenysége 59 országra terjed ki; 38 országban, köztük Magyarországon is biztosítja azt a lehetőséget is, hogy a használt kapszulákat a fogyasztók otthonából gyűjtik össze futárszolgálat segítségével. (Emellett a kapszulák a Boutique-okban és átvételi pontokon is leadhatók.)
• A Nespresso a világon elsőként olyan kávékapszulákat vezetett be, amelyek anyaga 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül.

Klímakérdés

• A Nespresso a 2009-es szinthez képest 24 százalékkal csökkentette az egy csésze kávéra jutó karbonlábnyomát; ezt többek között úgy érte el, hogy még szélesebb körben megújuló energiát használ, bevezette az ökodesign termékcsomagolásokat, alacsony karbonlábnyomú anyagokkal dolgozik és optimalizálta a logisztikát.

• A klímaváltozás hatásainak megfékezése érdekében a cég számos partnerrel (például a Pur Projet szervezettel) együttműködve 5,2 millió fát telepített 2020 év végéig.

 

 

 

Forrás: Nespresso / Store Insider


Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Külön öröm számunkra, hogy az ország egyik legnevesebb séf Klasszis Média Csoportunk idén is megrendezésre kerülő szállodákat és éttermeket megcélzó designverseny zsűrijének tagja.
Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból 

A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején 

Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon 

Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.
Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc 

A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.
Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata 

Új séf, új étlap, új élmények.
Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme 

Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.
Szigorítás az energiaitalok piacán

Szigorítás az energiaitalok piacán 

A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.
Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén 

Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.
Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.