GfK: kevesebben, de több bort vásárolnak

(MTI) - A szeszesitalok forgalmának mintegy negyede származik borértékesítésből, és bár a vásárlói kör az utóbbi két évben tizedével zsugorodott, a fogyasztó háztartások által már jellemzően havonta vásárolt mennyiség nőtt a GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adatai szerint.

A borvásárlási szokások alapján kirajzolódnak bizonyos jellemző fogyasztói szegmensek: az idősebb korosztályok szíve inkább a száraz fehér- és vörösborok felé húz, míg a negyven évesnél fiatalabbak és a fővárosiak közül tízből négyen a rozékat részesítik előnyben. Szintén kedveltebb a rozé a magasabb jövedelmű háztartások körében.
A piackutató intézet keddi közleménye szerint Magyarországon minden második háztartás vásárol bort valamilyen rendszerességgel, az elmúlt három évet vizsgálva azonban ez az arány csökkenő tendenciát mutat: két éve még tízből hat háztartás tartozott a borvásárlók közé, azóta viszont csaknem 10 százalékkal szűkült a vásárlói kör.
Az értékesített bormennyiség ugyanakkor némi növekedést mutat. Ez annak köszönhető, hogy bár kevesebb a vásárló, az intenzívebb fogyasztók továbbra sem mondanak le a borról, sőt az egy háztartásra jutó mennyiség növekedett - mutat rá a GfK. Bíztatóan alakult az elmúlt években a vásárlási gyakoriság, amely már átlagosan havi szintű.
Az egy háztartás által egy évben megvásárolt mennyiségben is növekedést mértek: egy-egy vásárló háztartás az év során átlagosan 32-33 liter bort vesz meg, ami 11 százalékkal magasabb a két évvel korábbinál. Emelkedik az úgynevezett kosárméret is, egy alkalommal átlagosan körülbelül 3 palack - mintegy 2,6 liter - kerül a kosárba.
A könnyű beszerezhetőség és az utóbbi időben egyre szélesebb választék okán a hazai háztartások egyre több bort vásárolnak hipermarketekben. A diszkontok őrzik második helyüket a mennyiségi részesedést tekintve, de csökkent a szerepük a borbeszerzésben. Szintén jelentős a hagyományos csatornák - elsősorban a borszaküzletekben, illetve a termelőtől történő beszerzés fontossága - ismerteti a GfK.


Vezérváltás a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari cégénél

Vezérváltás a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari cégénél 

Hein Schumacher vezérigazgató helyére Fernando Fernandez pénzügyi igazgató kerül.
Nagy Márton: pályázati lehetőség falusi kiskocsmáknak

Nagy Márton: pályázati lehetőség falusi kiskocsmáknak 

Egymilliárd forintra pályázhatnak az ezer fő alatti településen működő kiskocsmák, bárok és borozók.
Cukrászok, szakácsok, pincérek versenyeznek Tatán

Cukrászok, szakácsok, pincérek versenyeznek Tatán 

Farsang Kupa néven rendezik meg az ország ételkészítőinek legnagyobb versenyét szombaton a városban.
Kihirdették az Év Mentes Séfjeit

Kihirdették az Év Mentes Séfjeit 

Február 20-án, csütörtökön a METRO Gasztroakadémián idén 7. alkalommal rendezték meg az Év Mentes Séfje versenyt. 
Megvan az ország legjobb lekvárja

Megvan az ország legjobb lekvárja 

Több kategóriában keresték az ország legjobb helyi termékét, a legjobb lekvár címet a Szatmári Éden nyerte el.
Hat furcsa étterem a nagyvilágból

Hat furcsa étterem a nagyvilágból 

A világ számos pontján találhatók olyan éttermek, amelyek nemcsak kulináris élvezeteket kínálnak, hanem egyedi és szokatlan környezetükkel is maradandó élményt nyújtanak.
Milyen lesz idén az Év pálinkás bonbonja?

Milyen lesz idén az Év pálinkás bonbonja? 

Idén is meghirdetik az Év pálinkás bonbonja versenyt a 25. Gyulai Pálinkafesztivál kísérőrendezvényeként – közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.
Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében

Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében 

Budapest egyik legújabb közösségi tere, a GlassHouse Kolosy a II. és III. kerület határán nyitotta meg kapuit, izgalmas gasztronómiai és kulturális élményeket kínálva.
A mesterséges intelligencia már a konyhában van

A mesterséges intelligencia már a konyhában van 

Okoseszközök a közelgő Konyhakiállítás idei sztárjai
Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.