Ha fesztivál, akkor Irsai fröccs a sláger

A magyarok imádják a fesztiválokat, és a Hilltop online felmérése szerint a fröccs bizonyos esetekben már népszerűbb a sörnél is. De a boros koktélokra is vevők lennének a fesztiválozók.

Az időpont vagy a jegyár alig befolyásolja a választást, viszont a fellépők listája mindent visz - legalábbis a megkérdezettek 70 százalékát az előadók vonzzák be - derült ki a Hilltop borászat június eleji, nem reprezentatív online felméréséből. A felmérésben résztvevő 717 válaszadó háromnegyede nő, egynegyede férfi, legtöbben a 25-34, majd azt követően a 35-44, valamint 19-24 év között korcsoportba (35,9%, 23,4%, 21,3%) tartoztak.

A válaszolók majdnem fele inkább néhány kiemelt napon látogat el a rendezvényekre, míg 30 százalékuk egy napra, és csupán 11,9 százalékuk vesz részt a fesztivál minden napján. A megkérdezettek inkább 1-2 jó baráttal osztják meg az élményeket (84,2 százalék), mintsem nagyobb társasággal mozognának.

Akármekkora is a csapat, a fesztiválhangulatot illik megalapozni: a „bemelegítés” hagyományából túlnyomórészt (68,3 százalék) még ma sem engednek a szórakozni vágyók. Van, aki ragaszkodik a kedvenc fesztiválitalához (31,7 százalék), akadnak olyanok is, akik a többiek ízlésére hagyatkoznak (6,9 százalék), ám a legtöbben a szabad választás hívei, és szívesen próbálnak ki új italokat (61,4 százalék) a helyszínen.

A válaszadók szerint a változatosság belefér, de a mértéktelenség nem. Fele-fele arányban vannak azok, akik csak egy, és azok, akik maximum két-háromféle alkoholt fogyasztanak egy nap (45,5 százalék - 45,3százalék), az ennél merészebbek aránya, akik ennél többféle italt kombinálnak azonban még a 10 százalékot sem éri el.

Slágerital lett a fröccs

A nyári fesztiválok legkedveltebb italai egyértelműen a fröccsök (25,3 százalék), maguk mögé utasítva a söröket (21 százalék). A bárpultoknál továbbá majdnem ugyanannyian koktéloznak (14 százalék), mint üdítőznek és vizeznek (12,7 százalék), viszont jóval többen boroznak (19,3 százalék).

A különböző fröccsökön belül verhetetlen a nagyfröccs (38,3 százalék), nagy rajongótábornak örvend a pontosan fordított bor-szóda arányú hosszúlépés (27,1 százalék) is, a maradék szavazatokon pedig nagyjából egyenlő arányban osztozik a házmester és a kisfröccs. A legkedveltebb fröccsalap a fesztiválközönség szerint a rendkívül aromás Irsai Olivér (41,4 százalék), majd ezt követi a könnyed merlot rosé (29,5 százalék), az olaszrizling (17,2 százalék) és végül az egzotikus cserszegi fűszeres (11,9 százalék).

A fesztiválra készülők azonban nem állnak meg a tradicionális ízeknél: ínyükre volna egy boralapú koktél (91,7 százalék), de egy rendhagyó fröccs is sokaknál szóba jöhet. A legtöbben (55,5 százalék) a bodzaszörppel megbolondított Sex on the HILL-re (Hilltop sauvignon blanc-ból) kíváncsiak, de a málnaszörpös Maci on the TOP (Hilltop merlot roséból) is sokak (41,4 )százalék számára vonzó.


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.