Itt a bizonyíték, hogy rozénemzet a magyar

Április elején indult és július közepéig tartott a Nagy Bor Teszt, a legnagyobb hazai felmérés, amely az internetező magyar lakosság körében kutatta a borfogyasztási és borvásárlási szokásokat.

Áprilistól július közepéig több mint 40 ezren töltötték ki a Nagy Bor Tesztet, ezzel ez lett az eddigi legnagyobb mintán végzett felmérés a borkultúráról és a borfogyasztási szokásokról.

A minta nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, hiszen a kitöltők jelentős része a borszerető közönség soraiból kerül ki, azonban mintegy 28 ezer válaszadó nem boros témájú weboldalakról érkezett. Utóbbiaknak egyébként 25%-a hetente többször, 20%-a hetente egyszer, 24%-a pedig havonta 2-3-szor bont palackot. A hatalmas minta nem csak a felmérés jelentőségét növeli, és a belőle kinyert információkat hitelesíti, hanem magára a borpiacra, a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet.

Tisztán isszuk a bort és legyen hazai

A Nagy Bor Teszt eredményei rámutatnak: a borfogyasztók zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital hozzáadása nélkül fogyasztja el a bort, és a korábbi évekhez hasonlóan elsöprő – mintegy 90%-os – a hazai termékeket preferálók aránya. A kutatásból egyebek mellett kiderül az is, hogy a legtöbben a termőhely, a szín és a szőlőfajta alapján választanak bort.

Villány, Eger, Tokaj a legnépszerűbb

Borvidékeink között – az elmúlt évekhez hasonlóan – a legnépszerűbb Villány, Eger és Tokaj, őket egy kissé lemaradva a Szekszárd, Badacsony, Balaton-felvidék hármas követi. A korábbi felmérések más megközelítésben kérdeztek rá a borfogyasztók által leginkább kedvelt borfajtákra.

Rozé és siller divat van

A mostani eredmény igazolja a felmérés nélkül is látható rozédivatot, hiszen a válaszadók között a rozé és siller borok bizonyultak a legnépszerűbbnek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek. A kutatás a borral kapcsolatos rendezvények látogatására is rákérdezett.

Szeretjük a boros rendezvényeket

A válaszok alapján elmondható, hogy szeretünk boros rendezvényre járni. A kitöltők közel fele évente egyszer-kétszer látogat ilyen eseményeket, de 11%-uk két-háromhavonta, 3%-uk pedig legalább havonta megfordul borkóstolón, borfesztiválon, vagy akár borvacsorán.

Nő az internetes vásárlás szerepe

Ami a borvásárlási szokásokat illeti, a legtöbben továbbra is szuper- és hipermarketben vesznek borokat, ezt követi a termelőnél történő vásárlás, és növekszik a borszaküzletekben megvett borok aránya. Megfigyelhető, hogy a fogyasztók barátkoznak az online vásárlás gondolatával is; elmondható, hogy a válaszadók közel 10%-a már vásárolt bort online, ezen felül minden harmadik nyitott erre.

A felmérés részletes eredményeivel a Winelovers és a többi szervezet segíteni kívánja a hazai borszakmát, így azokat szerkesztett formában eljuttatja majd a hazai borász társadalomhoz, a Budapesti Borfesztiválra a Nagy Bor Teszt eredményit ismertető kiadvánnyal is készül, valamint a tervek szerint – a változások folyamatos monitorozása érdekében – a felmérést évente megismétli.

 

Forrás: Vendég&Hotel Online

Forrás: www.winelovers.hu


Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.