Itt a bizonyíték, hogy rozénemzet a magyar

Április elején indult és július közepéig tartott a Nagy Bor Teszt, a legnagyobb hazai felmérés, amely az internetező magyar lakosság körében kutatta a borfogyasztási és borvásárlási szokásokat.

Áprilistól július közepéig több mint 40 ezren töltötték ki a Nagy Bor Tesztet, ezzel ez lett az eddigi legnagyobb mintán végzett felmérés a borkultúráról és a borfogyasztási szokásokról.

A minta nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, hiszen a kitöltők jelentős része a borszerető közönség soraiból kerül ki, azonban mintegy 28 ezer válaszadó nem boros témájú weboldalakról érkezett. Utóbbiaknak egyébként 25%-a hetente többször, 20%-a hetente egyszer, 24%-a pedig havonta 2-3-szor bont palackot. A hatalmas minta nem csak a felmérés jelentőségét növeli, és a belőle kinyert információkat hitelesíti, hanem magára a borpiacra, a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet.

Tisztán isszuk a bort és legyen hazai

A Nagy Bor Teszt eredményei rámutatnak: a borfogyasztók zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital hozzáadása nélkül fogyasztja el a bort, és a korábbi évekhez hasonlóan elsöprő – mintegy 90%-os – a hazai termékeket preferálók aránya. A kutatásból egyebek mellett kiderül az is, hogy a legtöbben a termőhely, a szín és a szőlőfajta alapján választanak bort.

Villány, Eger, Tokaj a legnépszerűbb

Borvidékeink között – az elmúlt évekhez hasonlóan – a legnépszerűbb Villány, Eger és Tokaj, őket egy kissé lemaradva a Szekszárd, Badacsony, Balaton-felvidék hármas követi. A korábbi felmérések más megközelítésben kérdeztek rá a borfogyasztók által leginkább kedvelt borfajtákra.

Rozé és siller divat van

A mostani eredmény igazolja a felmérés nélkül is látható rozédivatot, hiszen a válaszadók között a rozé és siller borok bizonyultak a legnépszerűbbnek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek. A kutatás a borral kapcsolatos rendezvények látogatására is rákérdezett.

Szeretjük a boros rendezvényeket

A válaszok alapján elmondható, hogy szeretünk boros rendezvényre járni. A kitöltők közel fele évente egyszer-kétszer látogat ilyen eseményeket, de 11%-uk két-háromhavonta, 3%-uk pedig legalább havonta megfordul borkóstolón, borfesztiválon, vagy akár borvacsorán.

Nő az internetes vásárlás szerepe

Ami a borvásárlási szokásokat illeti, a legtöbben továbbra is szuper- és hipermarketben vesznek borokat, ezt követi a termelőnél történő vásárlás, és növekszik a borszaküzletekben megvett borok aránya. Megfigyelhető, hogy a fogyasztók barátkoznak az online vásárlás gondolatával is; elmondható, hogy a válaszadók közel 10%-a már vásárolt bort online, ezen felül minden harmadik nyitott erre.

A felmérés részletes eredményeivel a Winelovers és a többi szervezet segíteni kívánja a hazai borszakmát, így azokat szerkesztett formában eljuttatja majd a hazai borász társadalomhoz, a Budapesti Borfesztiválra a Nagy Bor Teszt eredményit ismertető kiadvánnyal is készül, valamint a tervek szerint – a változások folyamatos monitorozása érdekében – a felmérést évente megismétli.

 

Forrás: Vendég&Hotel Online

Forrás: www.winelovers.hu


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.