A társaság idén a Kristinus Borbirtok boraiból állította össze azt a szortimentet, amely méltán képviselheti a magyar borkultúrát az idelátogató külföldiek előtt is. A Borháló tavaly nemcsak azzal virított, hogy szokatlanul jó borokat hozott a fesztiválokra, hanem azzal is, hogy meghonosította a fröccskoktélokat. „Jó bulit csak jó borral lehet tartani. Tavaly a Sziget Kft. öt fesztiválján, ahová mi szállítottuk a bort, 30 százalékkal nőtt a borfogyasztás, amit csak a minőség javulásával lehet magyarázni. Idén hasonló bővülésben bízunk, hiszen megint kiváló borokat viszünk a rendezvényekre” – mondja Elek Márton, a Borháló Borkereskedés stratégiai igazgatója.
És milyen a jó fesztiválbor? „A minőségen nem lehet spórolni. A fehér legyen karakteres, üde, de kellően savas, fröccsbe való, a rozé legyen gyümölcsös, de nem tolakodó. Álljon rendelkezésre belőlük több tízezer liter, tartsák őket mindig frissen és hidegen, és bármikor le lehessen tölteni belőlük akár ezer litert is.” . „A választás végül a dél-balatoni Kristinus Borbirtok boraira esett – mondja Kathona Krisztián, aki a cégnél az értékesítésért felel. – Idén a tejes fesztiválszortimentet tőlük szállítjuk, hiszen boraik, amellett hogy kielégítik a speciális fesztiváligényeket, kifejezetten alkalmasak rá, hogy bemutassák a magyar borászkodás hagyományos és újratermelődő értékeit a Sziget leginkább külföldi fiatalokból álló vendégkörében. A Sziget-rendezvényeken fehérborból és rozéból nagyságrendileg több fogy, mint vörösből, a bor jelentős része ugyanis fröccsbe vegyül.
Forrás: Borháló/Vendég & Hotel