Kiállítással ünnepel a 70 éves MIRELITE

Magyarországon és Európában is az első, a világon a második legrégebb ideje létező gyorsfagyasztott termék márka, a magyar MIRELITE történetének 70 évét kiállítás keretében ismerhetik meg a látogatók.

Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár, a hazai hűtőipar jeles alakjai és a sajtó tagjai részvételével nyitották meg a magyar gyorsfagyasztott élelmiszeripar megszületésében döntő szerepet játszó MIRELITE márka 70 évét felölelő múzeumi kiállítást.

A MIRELITE egy forradalmian új tartósító iparág megteremtője hazánkban

A napokban ünnepli fennállásának 70 éves jubileumát hazánk egyik ikonikus márkája a MIRELITE, mely Magyarországon megteremtette a forradalmian új tartósító iparágat, a gyorsfagyasztást. A MIRELITE szó hallatán a legtöbben az eszkimós védjeggyel ellátott gyorsfagyasztott termékekre gondolnak, bár annak eredeti jelentését már kevesen ismerik. A mozaikszó első három betűje az egykori gyártójának rövidítése (Mezőgazdasági Ipar Rt.). Az ELITE kifejezés pedig magára a termékre utalt, annak kiválóságát, újdonságát jelentette.

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban tartott ünnepi rendezvényen Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár méltatta a MIRELITE márka meghatározó szerepét a forradalmian új élelmiszer tartósítási eljárás kifejlesztésében és elterjesztésben, mely révén a gyorsfagyasztott termékek hazánkban a világ országai között is az elsők között lettek elérhetőek a fogyasztók széles rétegei számára.

Az élelmiszerek gyorsfagyasztásának eljárása a 20. század vívmánya. Hazánk hűtő-, és élelmiszeripara már a múlt század első felében, majd azt követően is élen járt az új technológiák és minőségi élelmiszerek bevezetésében. „Ennek köszönhetően született meg 1945-ben a MIRELITE, amely kezdetben még valóban elit termék volt, később pedig népszerű élelmezési cikké vált. – mondta Dr. Losó József a márkát 2010 óta tulajdonló magyar családi tulajdonú MIRELITE MIRSA Zrt. igazgatósági elnöke. Kiemelte emellett, hogy „a hazai háziasszonyok, a vendéglátás, és a közétkeztetés köreiben az évtizedek során olyannyira népszerűvé váltak a MIRELITE termékek, hogy a márka neve kultúránk részéve vált Magyarországon”.

MIRELITE gyorsfagyasztott termékek a hazai fogyasztók igényire szabva

1945 után a kereskedelemben, az iparban és a háztartásokban szépen lassan elterjedtek a hűtőgépek, s a dolgozó társadalom, gyors, friss, egészséges, de minőségi étellel való ellátása vált szükségessé. A gyorsfagyasztási, csomagolási eljárásokat is modernizálták, minőségfejlesztést hajtottak végre és a fogyasztók idővel a boltokban majd mindenhol megtalálták a mélyhűtő pultot. Felismerve, hogy a gyorsfagyasztott élelmiszerek megkönnyítik a hétköznapjainkat a MIRELITE termékek egyre nagyobb választékban jelentek meg az üzletek polcain. A fagyasztott zöldségek, gyümölcsök és húsok mellett már az 1950-es évektől egyre nagyobb számban kész- és félkész ételeket is gyártottak (pl. szilvásgombóc, fagyasztott tésztafélék, süteményalapok, levesek, töltött káposzta, pörkölt stb.). Különösen sikeres termékek voltak a többszörös díjas bélszínroló, valamint a fagyasztott gombóc, de a levesbetétek (májgaluska), szamócakrém is elnyerték a közönség tetszését. Az eredmény bíztató volt, a fogyasztás az évek alatt többszörösére növekedett.
A MIRELITE az idők során fogalommá és megbízható védjeggyé vált. Kedves eszkimós figuráját mindenki ismeri, ma is ott van az üzletek polcain.

MIRELITE jelen és jövő

A MIRELITE márka 2010-es magyar családi tulajdonba kerülése óta Superbrands és Magyar Brands díjakban; termékei közül Vadasmártása, 8 féle zöldségkeveréke, 3 féle gyümölcsös gombóca is Magyar Termék Nagydíj elismerésben részesült. Minőségi élelmiszereinek köszönhetően a MIRELITE MIRSA Zrt. ma már közel 60 országba juttatja el az egyedülálló ízvilággal és kimagasló beltartalmi értékekkel rendelkező magyar agrártermékeket és élelmiszereket, ezzel pedig az egyik legtöbb külföldi országba exportáló cégnek számít Magyarországon.

Az innováció és a folyamatos fejlődés érdekében az elmúlt 3 évben a MIRELITE MIRSA Zrt. összesen 1,15 milliárd forintot költött technológia és termékfejlesztésekre.

A kiállítás a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban látható 2015 május 11-ig.


Átadták a felújított kecskeméti nagykereskedelmi egységet

Átadták a felújított kecskeméti nagykereskedelmi egységet 

A kecskeméti METRO áruház átalakításával fejeződött be az idén 30 éves nagykereskedelem komplex, a teljes áruházlánc megújítását célzó projektje.
Ők kerültek be az Év Bortermelőjének döntőjébe

Ők kerültek be az Év Bortermelőjének döntőjébe 

Közülük egyikük nyeri el az előkelő szakmai címet.
Csúcsidőszak kacsából, libából

Csúcsidőszak kacsából, libából  

Nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget.
Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek

Ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek 

Újra megjelentette Magyarország Kormánya a vidéki kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások versenyképességének növelését célzó támogatási programjának egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek szóló felhívását.
Pörögnek az unicumok

Pörögnek az unicumok 

Nőtt az árbevétel és gyarapodott az export.
A vendégek elismerését nyerte el a Mystery Hotel Budapest étterme

A vendégek elismerését nyerte el a Mystery Hotel Budapest étterme 

Több kategóriában hirdették ki a 2024. őszi Étterem Hét legjobb éttermeit.
30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt

30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt 

Partnereivel és munkatársakkal ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison, 2024. október 24-én.
Szőlőlékóstoló rendezvény Budapesten

Szőlőlékóstoló rendezvény Budapesten 

A fővárosban rendezik az első magyar szőlőlékóstolót.
Rászálltak a hatóságok az ételfutárokra

Rászálltak a hatóságok az ételfutárokra 

Az utóbbi időben jelentősen megnövekedett a fogyasztóvédelmi hatósághoz érkezett panaszok az ételkihordó cégek tevékenységével kapcsolatban.
Elfogadott idehaza a növényi alapú életszemlélet?

Elfogadott idehaza a növényi alapú életszemlélet? 

Nyitni kell  – ez volt a Budaörsön rendezett Növényi Konferencia legfontosabb gondolata.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.