Kiállítással ünnepel a 70 éves MIRELITE

Magyarországon és Európában is az első, a világon a második legrégebb ideje létező gyorsfagyasztott termék márka, a magyar MIRELITE történetének 70 évét kiállítás keretében ismerhetik meg a látogatók.

Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár, a hazai hűtőipar jeles alakjai és a sajtó tagjai részvételével nyitották meg a magyar gyorsfagyasztott élelmiszeripar megszületésében döntő szerepet játszó MIRELITE márka 70 évét felölelő múzeumi kiállítást.

A MIRELITE egy forradalmian új tartósító iparág megteremtője hazánkban

A napokban ünnepli fennállásának 70 éves jubileumát hazánk egyik ikonikus márkája a MIRELITE, mely Magyarországon megteremtette a forradalmian új tartósító iparágat, a gyorsfagyasztást. A MIRELITE szó hallatán a legtöbben az eszkimós védjeggyel ellátott gyorsfagyasztott termékekre gondolnak, bár annak eredeti jelentését már kevesen ismerik. A mozaikszó első három betűje az egykori gyártójának rövidítése (Mezőgazdasági Ipar Rt.). Az ELITE kifejezés pedig magára a termékre utalt, annak kiválóságát, újdonságát jelentette.

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban tartott ünnepi rendezvényen Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár méltatta a MIRELITE márka meghatározó szerepét a forradalmian új élelmiszer tartósítási eljárás kifejlesztésében és elterjesztésben, mely révén a gyorsfagyasztott termékek hazánkban a világ országai között is az elsők között lettek elérhetőek a fogyasztók széles rétegei számára.

Az élelmiszerek gyorsfagyasztásának eljárása a 20. század vívmánya. Hazánk hűtő-, és élelmiszeripara már a múlt század első felében, majd azt követően is élen járt az új technológiák és minőségi élelmiszerek bevezetésében. „Ennek köszönhetően született meg 1945-ben a MIRELITE, amely kezdetben még valóban elit termék volt, később pedig népszerű élelmezési cikké vált. – mondta Dr. Losó József a márkát 2010 óta tulajdonló magyar családi tulajdonú MIRELITE MIRSA Zrt. igazgatósági elnöke. Kiemelte emellett, hogy „a hazai háziasszonyok, a vendéglátás, és a közétkeztetés köreiben az évtizedek során olyannyira népszerűvé váltak a MIRELITE termékek, hogy a márka neve kultúránk részéve vált Magyarországon”.

MIRELITE gyorsfagyasztott termékek a hazai fogyasztók igényire szabva

1945 után a kereskedelemben, az iparban és a háztartásokban szépen lassan elterjedtek a hűtőgépek, s a dolgozó társadalom, gyors, friss, egészséges, de minőségi étellel való ellátása vált szükségessé. A gyorsfagyasztási, csomagolási eljárásokat is modernizálták, minőségfejlesztést hajtottak végre és a fogyasztók idővel a boltokban majd mindenhol megtalálták a mélyhűtő pultot. Felismerve, hogy a gyorsfagyasztott élelmiszerek megkönnyítik a hétköznapjainkat a MIRELITE termékek egyre nagyobb választékban jelentek meg az üzletek polcain. A fagyasztott zöldségek, gyümölcsök és húsok mellett már az 1950-es évektől egyre nagyobb számban kész- és félkész ételeket is gyártottak (pl. szilvásgombóc, fagyasztott tésztafélék, süteményalapok, levesek, töltött káposzta, pörkölt stb.). Különösen sikeres termékek voltak a többszörös díjas bélszínroló, valamint a fagyasztott gombóc, de a levesbetétek (májgaluska), szamócakrém is elnyerték a közönség tetszését. Az eredmény bíztató volt, a fogyasztás az évek alatt többszörösére növekedett.
A MIRELITE az idők során fogalommá és megbízható védjeggyé vált. Kedves eszkimós figuráját mindenki ismeri, ma is ott van az üzletek polcain.

MIRELITE jelen és jövő

A MIRELITE márka 2010-es magyar családi tulajdonba kerülése óta Superbrands és Magyar Brands díjakban; termékei közül Vadasmártása, 8 féle zöldségkeveréke, 3 féle gyümölcsös gombóca is Magyar Termék Nagydíj elismerésben részesült. Minőségi élelmiszereinek köszönhetően a MIRELITE MIRSA Zrt. ma már közel 60 országba juttatja el az egyedülálló ízvilággal és kimagasló beltartalmi értékekkel rendelkező magyar agrártermékeket és élelmiszereket, ezzel pedig az egyik legtöbb külföldi országba exportáló cégnek számít Magyarországon.

Az innováció és a folyamatos fejlődés érdekében az elmúlt 3 évben a MIRELITE MIRSA Zrt. összesen 1,15 milliárd forintot költött technológia és termékfejlesztésekre.

A kiállítás a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban látható 2015 május 11-ig.


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.