A Hilltop Neszmély Zrt. idén nyáron közösségi média kutatást végzett, amelynek célja az volt, hogy feltérképezze a budapesti romkocsmák megítélését, az azokat látogató vendégek borfogyasztási szokásait. A kutatás során a publikus Facebook bejegyzéseket, az online híreket, a Twitter és blogok forgalmát vizsgálták a Replise közösségi médiakutató rendszerének segítségével egy hónapon keresztül. A romkocsmákat tipikus fővárosi találmánynak tartják a szakértők, de az biztos, hogy rendkívül népszerűek a külföldi és hazai közönség körében egyaránt. Ha definiálni szeretnénk a romkocsmákat, akkor azt mondhatnánk, hogy ezek olyan egyedi hangulatú vendéglátó-ipari egységek, ahol egyszerre folyik vendéglátás és kulturális tevékenység. A lepusztult budapesti homlokzatok mögött megbúvó, egyedi értékeket hordozó világokhoz szorosan hozzátartozik a gasztronómia és azon belül is a bor, a fröccs.
Az Ötkert a legnépszerűbb romkocsma a közösségi médiában
A kutatásból kiderült, hogy az online közösségi térben is rengeteg szó esik a romkocsmákról: a legtöbbet az Ötkert akcióiról és programjairól beszélnek, ezt követik a Szimplát és az Urimurit érintő hozzászólások. A Fogas Ház, az Ankert, a Morrison’s2 és a Romkert szintén kedvelt téma az internetes beszélgetők körében. Érdekes, hogy a Morrison’s2 szórakozóhelynek 40 ezres rajongótábora van a Facebookon, ugyanakkor ők kevésbé aktívak a hozzászólások terén, így a közösségi említési toplistában a Morrison’s csupán a középmezőnyben helyezkedik el. Ezzel ellentétben az Urimuri nem dicsekedhet számottevő rajongótáborral a Facebookon, ugyanakkor magáról a helyről rengeteget beszélnek egyéb fórumokon a vendégek. Az Ötkert és a Szimpla előkelő helyezése a Replise említési listáján nem meglepő, hiszen mindkét helyszín aktív tevékenységet folytat a közösségi oldalakon.
Romkocsma infók - egyik fő téma a bor
A közösségi médiában főként a Facebookon cserélnek tapasztalatokat, programokat, árakat és gasztronómiai tudnivalókat a fogyasztók. De a téma gyakran felbukkan az online híradásokban is: rengeteg cikk jelent meg idén nyáron a romkocsmák programjáról, világáról, hangulatáról, a hozzájuk kapcsolódó turisztikai látványosságokról. Az említések egyharmada érkezett a Facebookról és további egyharmad az online hírportálokról, a blogok és a Twitter adják a további említések egyharmadát. Az említések tartalmát vizsgálva kiderül, hogy a legtöbbször a programokról, koncertekről, az esti tudnivalókról beszélgetnek a felhasználók, hiszen ezeket a szavakat említik a legtöbbször a romkocsmák kapcsán. Érdekes adat, hogy a romkocsmákkal kapcsolatos hozzászólások közel egyhatodában szóba kerülnek a borok is, illetve a borral kapcsolatos témák (fröccs, hosszúlépés stb.). A legtöbbet az Ötkert és az Urimuri vendégei beszélgetnek boros témákról, de az Ankert és az Instant is előkelő helyen szerepel ezek alapján.
„Számunkra nagyon fontos, hogy figyelemmel kövessük a vendéglátó-ipari trendeket, a fogyasztók körében felbukkanó divatokat. Úgy láttuk, hogy a romkocsmák egyre népszerűbbek és olyan közegnek számítanak, ahol a vendégek szívesen fogyasztanak bort vagy fröccsöt. Véleményünk szerint nagyon fontos lenne, hogy a fiatalok jó minőségű, igazolható eredetű bort igyanak ezeken a szórakozóhelyeken is és háttérbe szoruljon a kannásbor. Éppen emiatt kézenfekvő volt, hogy ezt a területet és ezeket a helyszíneket próbáljuk lekutatni a közösségi médiából kinyerhető adatok révén. A kutatás egyrészt érdekes információkat szolgáltatott arról, hogy a fővárosi romkocsmák közül melyikről beszélnek a legtöbbet az emberek az interneten és azt is láttuk, hogy mely helyszín közönsége a legaffinisabb a bor iránt.” – mondta Dorn Zoltán, a Hilltop Neszmély Zrt. belföldi kereskedelmi és marketing igazgatója.
Kikről van szó a közösségi oldalakon?
A közösségi oldalakon az Ötkert romkocsmáról, a Szimpla és az Urimuri szórakozóhelyekről beszélnek a legtöbbet a felhasználók – derült ki a Hilltop Neszmély Zrt. közösségi média kutatásából, ami a manapság oly divatos romkocsmákat, illetve a vendégek borhoz való viszonyát vizsgálta. Érdekes, hogy a közösségi beszélgetések egyhatodában valamilyen módon szóba kerül a bor is.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.