Kikről van szó a közösségi oldalakon?

A közösségi oldalakon az Ötkert romkocsmáról, a Szimpla és az Urimuri szórakozóhelyekről beszélnek a legtöbbet a felhasználók – derült ki a Hilltop Neszmély Zrt. közösségi média kutatásából, ami a manapság oly divatos romkocsmákat, illetve a vendégek borhoz való viszonyát vizsgálta. Érdekes, hogy a közösségi beszélgetések egyhatodában valamilyen módon szóba kerül a bor is.

A Hilltop Neszmély Zrt. idén nyáron közösségi média kutatást végzett, amelynek célja az volt, hogy feltérképezze a budapesti romkocsmák megítélését, az azokat látogató vendégek borfogyasztási szokásait. A kutatás során a publikus Facebook bejegyzéseket, az online híreket, a Twitter és blogok forgalmát vizsgálták a Replise közösségi médiakutató rendszerének segítségével egy hónapon keresztül. A romkocsmákat tipikus fővárosi találmánynak tartják a szakértők, de az biztos, hogy rendkívül népszerűek a külföldi és hazai közönség körében egyaránt. Ha definiálni szeretnénk a romkocsmákat, akkor azt mondhatnánk, hogy ezek olyan egyedi hangulatú vendéglátó-ipari egységek, ahol egyszerre folyik vendéglátás és kulturális tevékenység. A lepusztult budapesti homlokzatok mögött megbúvó, egyedi értékeket hordozó világokhoz szorosan hozzátartozik a gasztronómia és azon belül is a bor, a fröccs.
Az Ötkert a legnépszerűbb romkocsma a közösségi médiában
A kutatásból kiderült, hogy az online közösségi térben is rengeteg szó esik a romkocsmákról: a legtöbbet az Ötkert akcióiról és programjairól beszélnek, ezt követik a Szimplát és az Urimurit érintő hozzászólások. A Fogas Ház, az Ankert, a Morrison’s2 és a Romkert szintén kedvelt téma az internetes beszélgetők körében. Érdekes, hogy a Morrison’s2 szórakozóhelynek 40 ezres rajongótábora van a Facebookon, ugyanakkor ők kevésbé aktívak a hozzászólások terén, így a közösségi említési toplistában a Morrison’s csupán a középmezőnyben helyezkedik el. Ezzel ellentétben az Urimuri nem dicsekedhet számottevő rajongótáborral a Facebookon, ugyanakkor magáról a helyről rengeteget beszélnek egyéb fórumokon a vendégek. Az Ötkert és a Szimpla előkelő helyezése a Replise említési listáján nem meglepő, hiszen mindkét helyszín aktív tevékenységet folytat a közösségi oldalakon.
Romkocsma infók - egyik fő téma a bor
A közösségi médiában főként a Facebookon cserélnek tapasztalatokat, programokat, árakat és gasztronómiai tudnivalókat a fogyasztók. De a téma gyakran felbukkan az online híradásokban is: rengeteg cikk jelent meg idén nyáron a romkocsmák programjáról, világáról, hangulatáról, a hozzájuk kapcsolódó turisztikai látványosságokról. Az említések egyharmada érkezett a Facebookról és további egyharmad az online hírportálokról, a blogok és a Twitter adják a további említések egyharmadát. Az említések tartalmát vizsgálva kiderül, hogy a legtöbbször a programokról, koncertekről, az esti tudnivalókról beszélgetnek a felhasználók, hiszen ezeket a szavakat említik a legtöbbször a romkocsmák kapcsán. Érdekes adat, hogy a romkocsmákkal kapcsolatos hozzászólások közel egyhatodában szóba kerülnek a borok is, illetve a borral kapcsolatos témák (fröccs, hosszúlépés stb.). A legtöbbet az Ötkert és az Urimuri vendégei beszélgetnek boros témákról, de az Ankert és az Instant is előkelő helyen szerepel ezek alapján.
„Számunkra nagyon fontos, hogy figyelemmel kövessük a vendéglátó-ipari trendeket, a fogyasztók körében felbukkanó divatokat. Úgy láttuk, hogy a romkocsmák egyre népszerűbbek és olyan közegnek számítanak, ahol a vendégek szívesen fogyasztanak bort vagy fröccsöt. Véleményünk szerint nagyon fontos lenne, hogy a fiatalok jó minőségű, igazolható eredetű bort igyanak ezeken a szórakozóhelyeken is és háttérbe szoruljon a kannásbor. Éppen emiatt kézenfekvő volt, hogy ezt a területet és ezeket a helyszíneket próbáljuk lekutatni a közösségi médiából kinyerhető adatok révén. A kutatás egyrészt érdekes információkat szolgáltatott arról, hogy a fővárosi romkocsmák közül melyikről beszélnek a legtöbbet az emberek az interneten és azt is láttuk, hogy mely helyszín közönsége a legaffinisabb a bor iránt.” – mondta Dorn Zoltán, a Hilltop Neszmély Zrt. belföldi kereskedelmi és marketing igazgatója.


Vezérváltás a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari cégénél

Vezérváltás a világ egyik legjelentősebb élelmiszeripari cégénél 

Hein Schumacher vezérigazgató helyére Fernando Fernandez pénzügyi igazgató kerül.
Nagy Márton: pályázati lehetőség falusi kiskocsmáknak

Nagy Márton: pályázati lehetőség falusi kiskocsmáknak 

Egymilliárd forintra pályázhatnak az ezer fő alatti településen működő kiskocsmák, bárok és borozók.
Cukrászok, szakácsok, pincérek versenyeznek Tatán

Cukrászok, szakácsok, pincérek versenyeznek Tatán 

Farsang Kupa néven rendezik meg az ország ételkészítőinek legnagyobb versenyét szombaton a városban.
Kihirdették az Év Mentes Séfjeit

Kihirdették az Év Mentes Séfjeit 

Február 20-án, csütörtökön a METRO Gasztroakadémián idén 7. alkalommal rendezték meg az Év Mentes Séfje versenyt. 
Megvan az ország legjobb lekvárja

Megvan az ország legjobb lekvárja 

Több kategóriában keresték az ország legjobb helyi termékét, a legjobb lekvár címet a Szatmári Éden nyerte el.
Hat furcsa étterem a nagyvilágból

Hat furcsa étterem a nagyvilágból 

A világ számos pontján találhatók olyan éttermek, amelyek nemcsak kulináris élvezeteket kínálnak, hanem egyedi és szokatlan környezetükkel is maradandó élményt nyújtanak.
Milyen lesz idén az Év pálinkás bonbonja?

Milyen lesz idén az Év pálinkás bonbonja? 

Idén is meghirdetik az Év pálinkás bonbonja versenyt a 25. Gyulai Pálinkafesztivál kísérőrendezvényeként – közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.
Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében

Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében 

Budapest egyik legújabb közösségi tere, a GlassHouse Kolosy a II. és III. kerület határán nyitotta meg kapuit, izgalmas gasztronómiai és kulturális élményeket kínálva.
A mesterséges intelligencia már a konyhában van

A mesterséges intelligencia már a konyhában van 

Okoseszközök a közelgő Konyhakiállítás idei sztárjai
Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.