Nézegesse az eseményről készült képgalériánkat itt!
A helyszínként szolgáló Párisi Udvar Hotel Budapest történetét, születésének kulisszatitkait a ház igazgatónője, Schwindt-Kiss Andrea osztotta meg a hallgatósággal.
Mesés történetű programhelyszín
Pest első és rendkívül előkelő üzletházának helyén, a főváros akkori legdrágább telkén épült fel a ház a Belvárosi Takarékpénztár székhelyeként gazdagon díszített eklektikus stílusban szecessziós elemekkel. Ez volt Budapest első vasbeton szerkezetű háza, ami nem várt nehézségeket és ezáltal némi időbeli csúszást is okozott a felújításban, mivel nem egyeztek a fellelhető tervrajzok a valósággal. A 4 és fél éves munka eredményeként ma újra régi fényében ragyog a főváros egyik legszebb műemléképülete. Szó szerint is, hiszen például a prizmaüvegek sokaságából álló kristálykupola vastag piszokréteg alól került elő, mivel a ház a rendszerváltozástól 2010-ig üresen, elhagyatottan állt. A Zsolnay csempék korhű rekonstrukciójához a pécsi majolika gyár újra kikísérletezte a korabeli technológiát. Újjászülettek a Róth Miksa üvegablakok és a Villeroy és Boch kerámiaképek is. Idén júniusban a Mellow Mood üzemeltetésében nyitott meg a luxusszálloda a The Unbound Collection by Hyatt brand első budapesti tagjaként 110 szobával, 4 rendezvényteremmel és egy spa-val, amely nemcsak a szálloda vendégeit várja. A passage-ban helyet kapó Párisi Café és Brasserie a reggeliztetés helyszíne, jövő héten pedig új étlappal is előrukkol.
Turisztikai kommunikáció fontos eszköze a storyboard
A Magyar Turisztikai Ügynökség szakértője, Szabó Áron igazgató arról beszélt, hogy ma az egyik leghatásosabb eszköz a turisztikai kommunikáióban a storyboard, avagy a személyes történet egy-egy termék mögött. Tavaly az országos bormárka koncepció kidolgozásában is ezt az utat választották. Az értékes munkában számos szakmai szervezet működött közre, és megszületett egy olyan márkastratégia, amely a magyar borászt állítja középpontba, elképzelését a borról. A tehetséges borászokkal készült kisfilmek angol nyelven is megtekinthetők a youtube csatornán. A Budavári Borfesztiválon és nemzetközi szinten a düsseldorfi Prowein-en bemutatkozó koncepcióhoz hamarosan indul a bor.hu portál is 3000 fotóval és borvidékeink valamint a hazai szőlőfajták bemutatásával. Egy új, a nemzetközi vásárokon jól használható gasztroturisztikai koncepció is debütál hamarosan, hasonló szemléletben. 10 ikonikus magyar ételt, hozzá párosított borral 10 ikonikus séf mutat majd be a hallgatóságnak. Többek között Szulló Szabina hideg kacsamáját tokajival, Széll Tamás gulyáslevesét, Pesti István szarvasgerincét és Kolonics Zoltán somlóiját kóstolhatják a hazánk iránt érdeklődők.
Nemcsak világítástechnika - kibővített szolgáltatáskör
Orbán Zoltán, a Solinfo Group tulajdonosa elmondta, cégük nemcsak a világításért felel a házban, sok minden mást is ők terveztek és szállítottak a Párisi Udvarba. A Solinfo egy kis lámpa és bútorboltból egy 75 embert foglalkoztató világítástechnikai tervező és kivitelező céggé nőtte ki magát, akik ma már több mint 400 dizájnmárkát képviselnek, és kezdetektől a nemzetközi piachoz mérték magukat. Kibővített high-end design szolgáltatásaikat a Hyatt-en kívül többek között a Marriott, a Danubius, a Prestige, és a Zara házaiban is megcsodálhatják a vendégek és olyan éttermekben mint a Costes Downtown, vagy a Fausto's. Készülő munkáik közül februárban nyit a budapesti Hard Rock Hotel, a Hotel Casati 2 hamarosan és a Four Seasons Gresham Palace felújításában is aktívan közreműködnek.
Kimagasló programkínálat a közelgő Sirhán
A Hungexpo több egykori kiállításából létrehozott, nemzetközi szinten is színvonalas, kétévente megrendezésre kerülő szakkiállításáról, a Sirha Budapestről a rendezvény igazgatónője, Tihanyi Klára beszélt. A francia Sirha magyarországi változata 5 éve indult, a Horeca szektor teljes spektrumát felöleli és jövőre február 4-6. között rendezik meg. Egy felmérés szerint ide leginkább a szakmabeliek látogatnak el és egyre több a döntéshozó. A látogatószám folyamatosan emelkedik és a kiállítók 97 százaléka elégedett. Jövőre a Felelős Gasztrohős, a Pannon Gasztronómiai Akadémia és a Pékszövetség konferenciát is rendez a Sirhán, az MSZÉSZ pedig itt tartja régiós ülését. Természetesen az esemény fényét emelő versenyek 2020-ban sem maradhatnak el: a Bocuse D'or Hungary, a Chaine des Rotisseurs, a Közétkeztetési Szakácsverseny, a Sirah Budapest Desszert Verseny, a Magyarország tortája verseny, a European Enterprise Network pedig számos hasznos üzleti egymásratalálást segít majd elő. A 2020-as kiállításra október 31-ig lehet jelentkezni.
Szilveszterre új egri boutique hotel, történelmi koncepcióval
A New Age Interior tervezőiroda tulajdonos-vezetője, Máté Zsolt bemutatta legújabb munkájukat, a szilveszterre megnyíló egri Arcanum Boutique Hotelt. A fotók alapján az iroda példásan tett eleget a megrendelő igényének, miszerint a szobáknak Eger és környéke emblematikus vonzerőit kell megjelenítenie: a bort, a történelmet, a fürdőkultúrát és a természeti adottságokat. Két szinten 600 négyzetméteren 16 egymástól teljesen eltérő szobát alakítottak ki saját tematikával. Az otthoni miliő helyett egy izgalmas, progresszív környezetet szeretett volna a megrendelő, ennek jegyében sok helyen az üvegfalú zuhanykabin vagy a fürdőkád a szobában kapott helyet. A szobák kialakítása bővelkedik az ötletes gegekben, emellett az otthonosság és a törődés érzését nyújtja.
Két nyíló ház az Andrássy úton, átalakítás Budán
Radnóczy Eszter, a 15 éve a magyar és az olasz piacon egyaránt jelenlévő belsőépítészeti tervező cég, az Este'r Partners tulajdonos-ügyvezetője arról mesélt, miként igyekeznek egy-egy szálloda kialakítása során alkalmazkodni az épület történetéhez és munkájukban visszatükrözni azt. Szó volt egyebek között a Contintetal Group üzemeltetésében nyíló háromcsillagos hotelről, amely az Andrássy úton a Haggermacher-palotában kap majd helyet, ahol a Haggermacher család sörgyáros múlját a lobbiban kiállított, sörcímkékkel teleragasztott papírmasé lovaszsobor idézi majd meg. 130 szobájuk közül nem lesz egy egyforma sem. Típusszobák lesznek ugyan, de mind tartalmaz majd valami egyedi elemet. A ház eredeti, gazdag kődíszei és a lépcsőházak geometrikus mintázatú burkolatai visszaköszönnek majd a belső terek, saját tervezésű anyagok, szőnyegek kialakításában. Az Andrássy úton egy másik, 70 szobás hotel is készül a kezük alatt. A műemléképület a Hunyadi keserűvízből vagyonossá vált Saxlehners család egykori tulajdona, telis-tele Lotz Károly freskóival. A szobákban használják majd az épület gazdagságát és díszítettségét de újragondolt, modernizált formában, a színcsoportokat pedig a Lotz freskóktól kölcsönözték. A spa közepén kialakított kútból stílusosan keserűvizet kóstolhat majd a vendég. A Kristóf téri 8 szobás The Loft hotelt egy régi varrodából alakítottak ki a cég és az ipari hangulatot megőrizve vakolatlanul meghagyták az eredeti falat és látni engedik a vasszerkezetet.
Páratlan alkoholos prémium italportfólió a Coca-Colától
Sorosánszki Andrea, prémium alkohol trade manager, a Coca-Cola HBC Magyarország képviseletében beszélt arról a trendről, hogy hazánkban is erősödik az alacsony alkoholtartalmú italok fogyasztása közösségi alkalmakkor az egészségtudatosság előretörésével párhuzamosan. Termékeik mindössze 1 százaléka alkoholos, de fajlagosan ez a szegmens hozza a legtöbb bevételt. Alkoholos és nem alkoholos Italaik portfóliója 27 termékből álló, ebből minden korosztály minden időpontban megtalálhatja a számára megfelelőt. Elmondta azt is, hogy 2030-ra minden elsődleges csomagolásuk 100%-ban újrahasznosítható lesz, 50% újrahasznosított PET lesz a palackjaikban, valamint ugyanannyi PET palackot és alumínium dobozt gyűjtenek vissza, mint amennyit értékesítettek. Prémium szeszeiket a Horeca szektor számára is ajánlják. Büszkék például a Rézangyal pálinka márkára és a világ elsőszámú, gleccservízzel dúsított vodkájára, a Finlandiára. Új innovációjuk egy új italkategória: a lepárlás és desztilláció során létrejövő alkoholmentes növényi párlat, a Fluere, amelynek két új ízvariációja a közelmúltban debütált a berlini Bar Show-n.
Sörre bor, mindenkor
A Liquid Gold cég kereskedelmi igazgatója, Fáczán Dániel legújabb sörkülönlegességeiket mutatta be a résztvevőknek. Büszkeségük az alkoholmentes változatban is kapható Erdinger. A cég a prémium italok világának szakértője, 1997 óta vannak jelen a hazai piacon, és fő profiljuk, hogy tradícionális söröket importálnak egyenesen a termék származási helyéről, ezzel is biztosítva az eredetiséget, a hagyományt és a folyamatosan magas minőséget.
Végül pedig a Jammertal Borbirtok képviselőjét, Szava Georginát is köszönthettük programunkon, akik villányi borbirtokukat mutatták majd be, amely a 4. legnagyobb Villányban és ahol 75 saját hektáron gazdálkodnak. Már csak kékfajtákat, 90 százalékban bordói fajtákat termesztenek és kézzel szelektálják a szőlőt. 8700 négyzetméteren világszínvonalú feldolgozó üzemmel is büszkélkedhetnek. Boraik rendre több aranyérmet is nyernek, egyértelműen a horeca szegmenst célozzák meg velük és amire a legbüszkébbek: női borászuk van, aki mindig kategória aranyérmes. Jövő évben debütál Jammertal szelekciójuk.
x x x
A Horeca Meetup résztvevői a szünetekben és a rendezvény után megkóstolhatták egyebek között a Nestlé Professional kész termékeiből kínált mártásait, amely óriási siker volt vendégeink körében, valamint a Segafredo olasz kávéscég prémiumtermékeit, profi baristájuk bármilyen különlegességet is elkészített.
A JAB Csoport magyarországi képviselete pedig legújabb őszi-téli kollekcióik mintadarabjait hozták el, ami mellett nem lehetett észrevétlenül elmenni, hiszen épp a két fősodronyt képező étel- és italkínálat közötti folyosón állították ki, ezért minden vendégünk megcsodálta a legújabb színek, minták, anyagok bemutatóját.
Forrás: Turizmus Online