A Nébih Indexnek küldött válaszleveléből kiderült, hogy a multik a magyar vásárlókkal is hasonlóan bánnak. A Nébih ugyanis időszakonként elmegy bevásárolni ugyanazokhoz a szupermarketláncokhoz (Spar, Aldi, Metro, Lidl) Ausztriában és Magyarországon is, azt vizsgálva, hogy mennyire tér el az áru a határ két oldalán. A hatóság viszonylag hosszú és részletes listát küldött arról, hogy milyen különbségeket találtak. A legtöbb terméknél nem találtak nagy összetételbeli eltérést, egyszerűen csak nem volt olyan finom, amit a magyar polcokra küldtek a cégek, de volt olyan készítmény, amelynek magyar változatából egész összetevők hiányoztak - olvasható az Index oldalán.
A Nébih levele szerint:
- Ausztriában lágyabb és krémesebb a Nutella;
- roppanósabb a Manner nápolyi;
- sűrűbb és finomabb a puding és a joghurt;
- jobb minőségű aromákkal és 0,6 százalékkal kevesebb cukorral készül a Coca-Cola;
- kakaósabb a Nesquik kakaó;
- 2 százalékkal több tonhal van a Rio Mare tonhalban;
- a Knorr zacskós húslevesnél 12 grammal több por jut egy zacskóba, mint Magyarországon;
- a Knorr carbonaraporban pedig van sajt, háromféle is, míg a magyar változatban egy sincs.
Kávéban viszont valamiért verjük az osztrákokat, legalábbis a Nébih tesztje szerint az itthon kapható Lavazza és a Segafredo kávék jóval előrébb végeztek a kedveltségi listán.
A hatóság azt is megírta nekünk, hogy 2016 májusában az EU Mezőgazdasági és Halászati Tanácsa már tárgyalt arról, hogy mit lehetne kezdeni a multik kettős mércéjével, de nem igazán jutottak semmire. Ahogy a Nébih fogalmazott, „a jogi környezet nem a legkedvezőbb", így leginkább a vásárlók tudatosság erősítésével lehetne elérni, hogy Magyarországra is a jobb minőségű termékeket hozzák a nemzetközi cégek.
Forrás: Vendég&Hotel Online / MTI
Forrás: Index