Az AMC a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával és a Magyar Nemzeti Kereskedőházzal együttműködve az 1994 óta minden évben megrendezett ProWein történetének legnagyobb szabású magyar megjelenését szervezte meg. A nemzeti standon 60 borászatot képviselve 30 kiállító mutatkozik be, és a 260 négyzetméteres területen berendeztek egy „kóstolózónát" is, ahol nemzetközi szakértők kóstoltatnak magyar borokat - mondta Lipcsey György Düsseldorfból telefonon adott nyilatkozatában.
A vasárnap kezdődött háromnapos vásáron a 6 magyarországi borrégió összesen 22 borvidéke mind megjelenik, tavalyhoz képest 25 százalékkal nagyobb területen - emelte ki a közösségi bormarketing-feladatokat ellátó AMC vezérigazgató-helyettese, hozzátéve, hogy a kiállítók száma is emelkedett 2014-hez képest, a kiállítók által képviselt borászatok száma pedig kiemelkedően, 30 százalékkal nőtt.
A magyar borexport értéke tavaly minden korábbinál nagyobb volt és rekordmértékben emelkedett, 85 millió eurót tett ki. Az AMC pedig azért dolgozik, hogy az idén is töretlen legyen a fejlődés. „A kereslet megteremtésén dolgozunk" - mondta Lipcsey György, rámutatva, hogy a ProWein a meglévő partneri, üzleti kapcsolatok ápolására mellett az új piaci lehetőségek felkutatására és új kapcsolatok kialakítására is kiváló fórum. Egyúttal a világ vezető szakmai találkozója a magyar bor arculatának építésében, nemzetközi ismertségének növelésében is rendkívül fontos - mondta el az AMC vezérigazgató-helyettese.