Egyre kevesebb fiatal választja hivatásként a borászatot. Ezen szeretne változtatni egy 2008-ban létrehozott egyesület. A Junibor nem csak az ágazat népszerűsítését, hanem a jövő borászgenerációjának szakmai fejlődést is kiemelten fontosnak tartja.
Az M1 Magyar Gazda cmű műsorában bemutatott egyesülethez jelenleg harminc 40 évnél fiatalabb borász tartozik, akik Magyarország tíz különböző borvidékéről származnak. Az általuk készített borok között egyaránt megtalálható gyöngyöző bor, rosé, könnyed és testes fehér- és vörösborok, valamint tokaji desszertbor.
Évente egy alkalommal találkoznak, bemutatják egymásnak a boraikat, megbeszélik a szakmai kérdéseket és a problémáikat, tanácsot kérnek egymástól, és a fogyasztók számára is tartanak kóstoltatásokat.
Alkalmanként a tagok igyekeznek nemcsak a boraikkal, hanem akár kerekasztal-beszélgetésekkel is bemutatni az érdeklődőknek, hogy milyen a borászok élete, hogyan alakul a magyar borágazat helyzete.
A fiatal borászok egy olyan közösséget szerettek volna megalapítani, amely szakmai és baráti társaság is, és ez az egyesület keretein belül évek óta jól működik. Az egyesület egyik legfőbb célja, hogy közös erővel sokszínű és a vásárlók által szerethető borokat készítsenek.
A tagokat azonban nem csak a bor szeretete és készítése kovácsolta össze az évek során, a Junibor jelentősége, hogy a fiatal borászok megismerték egymást. Mivel egy piacon mozognak, az egyesületen belül természetes, hogy működik egyfajta pozitív rivalizálás is.
Mindenkinek a jó minőségű bor megalkotása a célja, s mindaddig, amíg mindannyian el tudják adni a boraikat, mindenkinek megvan a maga piaca, ez nem jelent problémát. Ha pedig esetleg lennének hiányosságok ezen a téren, akkor majd megnézik, hogy tudnak egymásnak segíteni, mondja Gere Andrea.