Telt ház az idei Árpád Párlat koktélversenyen - jövőre szintet lép a rendezvény

Minden várakozást felülmúlt a március 4-én megrendezett II. Árpád Párlat Koktélverseny, amelynek során a jelentkezők száma a magyar koktélversenyek történetében az elmúlt évekhez képest egyedülállóan magas volt: a döntőben a tervezett 10 helyett 12 bártender mutathatta be kreációját.

A döntő a Hard Rock Hotel VII. emeleti bárjában került megrendezésre, ahol a bártenderek egy pálinka vakteszttel kezdték a megmérettetést, ezután kerültek bemutatásra a kiválasztott receptek.

A zsűri a különféle kreációk közül választotta ki a győzteseket - de tény, nem volt könnyű dolguk. A verseny alatt hatalmas tömeg gyűlt össze, a nézők drukkoltak, tapsoltak, hangos ovációval köszöntöttek egy-egy sikeres versenymunkát.

Míg a verseny javában zajlott, mi a névadó és egyben a családi céget továbbvívő Nagy Árpád főzőmesterrel húzódtunk kicsit arrébb, hogy váltsunk pár szót arról, miként indult ez a verseny, milyenek a tapasztalatok idáig, és hogyan tovább?

Kiderült, a békéscsabai illetőségű, tradícionális, egykor kis családi főzdeként indult, majd abból már jóideje alaposan kinőtt és

a piacon meghatározó méretűvé vált brand közép- és hosszútávú terveinek része a külföldön való terjeszkedés 

- többek közt ezt célozza meg az immár második alkalommal megrendezésre kerülő párlat versenyük - amelynek során ezúttal a koktélok, és a saját márkájú, most bevezetésre kerülő ginük került a középpontba. Biztosak abban, ha a magyarországi bártendereket elérik, és megszólítják őket, hogy nevezzenel és induljanak el kreációikkal - ezzel segítik a márka ismertségét mind idehaza, mind a hozzánk látogató külföldiek körében.

Mivel a gin ma reneszánszát éli, ezért is rukkoltak ki idén saját termékükkel, ezzel egyben szélesítve termékeik palettáját. A long drinkekkel megszólított bártenderek pedig, úgy tűnik, telitalálat ötlet volt, mert

idén 71 nevezés érkezett a versenyre, és a tíz döntőst kénytelenek voltak tizenkét fősre kibővíteni.

Mindez azt jelzi, hogy jelentős e termék iránt az érdeklődés.

Jéggel fogyasztható, otthon is elkészíthető versenymunkát kellett készíteni a benevezett versenyzőknek a kötelező alapanyagokból, ahol a hozzáadott gyümölcsök akár díszítőelemként is szolgálhatnak. Az italok célcsoportja a 20-40 éves korosztály, a békéscsabaiak pálinkái eddig is inkább prémium kategóriás terméknek számítottak - felső polcos italok a bolti árusítás során.

Megtudtuk még azt is a cégvezetőtől, hogy az Árpád párlatok vevőköre alapvetően magyar (90%), mindössze a maradék 10 százalék jelenti a külföldi értékesítést - ezen szeretnének változtatni, kedvezőbb egyensúlyba hozni a hazai-külföldi vásárlói kör megoszlását. 

Az idei verseny alkalmával az is bebizonyosodott, alaposan kinőtték a jelenlegi rendezvényhelyszínt, jövőre tehát még látványosabb, még tágasabb helyen térnek majd vissza a következő körre.

És akkor lássuk az idei győzteseket, íme:

  1. helyezett: Csizmadia Máté Pink Pony Club
  2. helyezett: Pongor Dániel Twentysix
  3. helyezett: Laczkó Zoltán Boutiqe Bár

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.