Telt ház az idei Árpád Párlat koktélversenyen - jövőre szintet lép a rendezvény

Minden várakozást felülmúlt a március 4-én megrendezett II. Árpád Párlat Koktélverseny, amelynek során a jelentkezők száma a magyar koktélversenyek történetében az elmúlt évekhez képest egyedülállóan magas volt: a döntőben a tervezett 10 helyett 12 bártender mutathatta be kreációját.

A döntő a Hard Rock Hotel VII. emeleti bárjában került megrendezésre, ahol a bártenderek egy pálinka vakteszttel kezdték a megmérettetést, ezután kerültek bemutatásra a kiválasztott receptek.

A zsűri a különféle kreációk közül választotta ki a győzteseket - de tény, nem volt könnyű dolguk. A verseny alatt hatalmas tömeg gyűlt össze, a nézők drukkoltak, tapsoltak, hangos ovációval köszöntöttek egy-egy sikeres versenymunkát.

Míg a verseny javában zajlott, mi a névadó és egyben a családi céget továbbvívő Nagy Árpád főzőmesterrel húzódtunk kicsit arrébb, hogy váltsunk pár szót arról, miként indult ez a verseny, milyenek a tapasztalatok idáig, és hogyan tovább?

Kiderült, a békéscsabai illetőségű, tradícionális, egykor kis családi főzdeként indult, majd abból már jóideje alaposan kinőtt és

a piacon meghatározó méretűvé vált brand közép- és hosszútávú terveinek része a külföldön való terjeszkedés 

- többek közt ezt célozza meg az immár második alkalommal megrendezésre kerülő párlat versenyük - amelynek során ezúttal a koktélok, és a saját márkájú, most bevezetésre kerülő ginük került a középpontba. Biztosak abban, ha a magyarországi bártendereket elérik, és megszólítják őket, hogy nevezzenel és induljanak el kreációikkal - ezzel segítik a márka ismertségét mind idehaza, mind a hozzánk látogató külföldiek körében.

Mivel a gin ma reneszánszát éli, ezért is rukkoltak ki idén saját termékükkel, ezzel egyben szélesítve termékeik palettáját. A long drinkekkel megszólított bártenderek pedig, úgy tűnik, telitalálat ötlet volt, mert

idén 71 nevezés érkezett a versenyre, és a tíz döntőst kénytelenek voltak tizenkét fősre kibővíteni.

Mindez azt jelzi, hogy jelentős e termék iránt az érdeklődés.

Jéggel fogyasztható, otthon is elkészíthető versenymunkát kellett készíteni a benevezett versenyzőknek a kötelező alapanyagokból, ahol a hozzáadott gyümölcsök akár díszítőelemként is szolgálhatnak. Az italok célcsoportja a 20-40 éves korosztály, a békéscsabaiak pálinkái eddig is inkább prémium kategóriás terméknek számítottak - felső polcos italok a bolti árusítás során.

Megtudtuk még azt is a cégvezetőtől, hogy az Árpád párlatok vevőköre alapvetően magyar (90%), mindössze a maradék 10 százalék jelenti a külföldi értékesítést - ezen szeretnének változtatni, kedvezőbb egyensúlyba hozni a hazai-külföldi vásárlói kör megoszlását. 

Az idei verseny alkalmával az is bebizonyosodott, alaposan kinőtték a jelenlegi rendezvényhelyszínt, jövőre tehát még látványosabb, még tágasabb helyen térnek majd vissza a következő körre.

És akkor lássuk az idei győzteseket, íme:

  1. helyezett: Csizmadia Máté Pink Pony Club
  2. helyezett: Pongor Dániel Twentysix
  3. helyezett: Laczkó Zoltán Boutiqe Bár

Michelin-csillagok Ausztriának: kulináris kiválóságok díjazása a MICHELIN Guide ceremóniáján

Michelin-csillagok Ausztriának: kulináris kiválóságok díjazása a MICHELIN Guide ceremóniáján 

Mérföldkő az osztrák kulináris és turizmus helyzetben: 82 MICHELIN-csillag, 33 Zöld Csillag és 43 Bib-Gourmand-díj Ausztriának.
Felmérés: mennyit költenek fenntartás nélkül a vendégek egy étteremben?

Felmérés: mennyit költenek fenntartás nélkül a vendégek egy étteremben? 

A hazai vendéglátóipar számára érdekes adatokat szolgáltat az a kutatás, amelynek legfőbb megállapításait most ismertetjük.
Rangos elismerés a Törleynek

Rangos elismerés a Törleynek 

Alkoholmentes rosé pezsgőjük aranyérmet nyert a londoni Drinks Business által szervezett Global Low and No Alcohol Wine Masters 2024 versenyen.
Változnak a német étkezési szokások

Változnak a német étkezési szokások 

A tendencia összhangban van a globális egészségtudatosság és fenntarthatóság iránti növekvő igénnyel.
Folytatódnak a koreai influenszer kulináris kalandjai Budapesten

Folytatódnak a koreai influenszer kulináris kalandjai Budapesten 

Budapestre érkezett egy koreai influenszer, aki útra kelt a fővárosban, hogy felfedezze a magyar gasztronómia finomságait.
Meghökkentő édességeket készít egy magyar cukrász

Meghökkentő édességeket készít egy magyar cukrász 

Most például túrós csuszás csokoládéval kísérletezik.
Amikor a szomorú vasárnapot követi a mélabús hétfő

Amikor a szomorú vasárnapot követi a mélabús hétfő 

Azt tartják, az az egyetlen jó döntés, ha ilyenkor kényeztetjük a testet és a lelket. Így tettünk mi is, és egyáltalán nem bántuk meg.
Róma a világ legjobb gasztronómiai úti célja

Róma a világ legjobb gasztronómiai úti célja 

A 2025-ös listán Róma olyan városokat előzött meg, mint London Marrakech, Párizs, és Nápoly.
Kétkilós rántott szeletet tüntetett el Pesten a koreai lány, a világ egyik legismertebb gasztroinfluenszere

Kétkilós rántott szeletet tüntetett el Pesten a koreai lány, a világ egyik legismertebb gasztroinfluenszere 

Pihenésképpen aztán jóétvággyal nekilátott egy pacalpörköltnek is, majd visszatért a rántott húshoz.
A Lidl német egységeiben alaposan megemelik a béreket

A Lidl német egységeiben alaposan megemelik a béreket 

Megfejelik az óránként 5100 forintos minimálbért németországi üzleteikben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.