Telt ház az idei Árpád Párlat koktélversenyen - jövőre szintet lép a rendezvény

Minden várakozást felülmúlt a március 4-én megrendezett II. Árpád Párlat Koktélverseny, amelynek során a jelentkezők száma a magyar koktélversenyek történetében az elmúlt évekhez képest egyedülállóan magas volt: a döntőben a tervezett 10 helyett 12 bártender mutathatta be kreációját.

A döntő a Hard Rock Hotel VII. emeleti bárjában került megrendezésre, ahol a bártenderek egy pálinka vakteszttel kezdték a megmérettetést, ezután kerültek bemutatásra a kiválasztott receptek.

A zsűri a különféle kreációk közül választotta ki a győzteseket - de tény, nem volt könnyű dolguk. A verseny alatt hatalmas tömeg gyűlt össze, a nézők drukkoltak, tapsoltak, hangos ovációval köszöntöttek egy-egy sikeres versenymunkát.

Míg a verseny javában zajlott, mi a névadó és egyben a családi céget továbbvívő Nagy Árpád főzőmesterrel húzódtunk kicsit arrébb, hogy váltsunk pár szót arról, miként indult ez a verseny, milyenek a tapasztalatok idáig, és hogyan tovább?

Kiderült, a békéscsabai illetőségű, tradícionális, egykor kis családi főzdeként indult, majd abból már jóideje alaposan kinőtt és

a piacon meghatározó méretűvé vált brand közép- és hosszútávú terveinek része a külföldön való terjeszkedés 

- többek közt ezt célozza meg az immár második alkalommal megrendezésre kerülő párlat versenyük - amelynek során ezúttal a koktélok, és a saját márkájú, most bevezetésre kerülő ginük került a középpontba. Biztosak abban, ha a magyarországi bártendereket elérik, és megszólítják őket, hogy nevezzenel és induljanak el kreációikkal - ezzel segítik a márka ismertségét mind idehaza, mind a hozzánk látogató külföldiek körében.

Mivel a gin ma reneszánszát éli, ezért is rukkoltak ki idén saját termékükkel, ezzel egyben szélesítve termékeik palettáját. A long drinkekkel megszólított bártenderek pedig, úgy tűnik, telitalálat ötlet volt, mert

idén 71 nevezés érkezett a versenyre, és a tíz döntőst kénytelenek voltak tizenkét fősre kibővíteni.

Mindez azt jelzi, hogy jelentős e termék iránt az érdeklődés.

Jéggel fogyasztható, otthon is elkészíthető versenymunkát kellett készíteni a benevezett versenyzőknek a kötelező alapanyagokból, ahol a hozzáadott gyümölcsök akár díszítőelemként is szolgálhatnak. Az italok célcsoportja a 20-40 éves korosztály, a békéscsabaiak pálinkái eddig is inkább prémium kategóriás terméknek számítottak - felső polcos italok a bolti árusítás során.

Megtudtuk még azt is a cégvezetőtől, hogy az Árpád párlatok vevőköre alapvetően magyar (90%), mindössze a maradék 10 százalék jelenti a külföldi értékesítést - ezen szeretnének változtatni, kedvezőbb egyensúlyba hozni a hazai-külföldi vásárlói kör megoszlását. 

Az idei verseny alkalmával az is bebizonyosodott, alaposan kinőtték a jelenlegi rendezvényhelyszínt, jövőre tehát még látványosabb, még tágasabb helyen térnek majd vissza a következő körre.

És akkor lássuk az idei győzteseket, íme:

  1. helyezett: Csizmadia Máté Pink Pony Club
  2. helyezett: Pongor Dániel Twentysix
  3. helyezett: Laczkó Zoltán Boutiqe Bár

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.
Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.