Telt ház az idei Árpád Párlat koktélversenyen - jövőre szintet lép a rendezvény

Minden várakozást felülmúlt a március 4-én megrendezett II. Árpád Párlat Koktélverseny, amelynek során a jelentkezők száma a magyar koktélversenyek történetében az elmúlt évekhez képest egyedülállóan magas volt: a döntőben a tervezett 10 helyett 12 bártender mutathatta be kreációját.

A döntő a Hard Rock Hotel VII. emeleti bárjában került megrendezésre, ahol a bártenderek egy pálinka vakteszttel kezdték a megmérettetést, ezután kerültek bemutatásra a kiválasztott receptek.

A zsűri a különféle kreációk közül választotta ki a győzteseket - de tény, nem volt könnyű dolguk. A verseny alatt hatalmas tömeg gyűlt össze, a nézők drukkoltak, tapsoltak, hangos ovációval köszöntöttek egy-egy sikeres versenymunkát.

Míg a verseny javában zajlott, mi a névadó és egyben a családi céget továbbvívő Nagy Árpád főzőmesterrel húzódtunk kicsit arrébb, hogy váltsunk pár szót arról, miként indult ez a verseny, milyenek a tapasztalatok idáig, és hogyan tovább?

Kiderült, a békéscsabai illetőségű, tradícionális, egykor kis családi főzdeként indult, majd abból már jóideje alaposan kinőtt és

a piacon meghatározó méretűvé vált brand közép- és hosszútávú terveinek része a külföldön való terjeszkedés 

- többek közt ezt célozza meg az immár második alkalommal megrendezésre kerülő párlat versenyük - amelynek során ezúttal a koktélok, és a saját márkájú, most bevezetésre kerülő ginük került a középpontba. Biztosak abban, ha a magyarországi bártendereket elérik, és megszólítják őket, hogy nevezzenel és induljanak el kreációikkal - ezzel segítik a márka ismertségét mind idehaza, mind a hozzánk látogató külföldiek körében.

Mivel a gin ma reneszánszát éli, ezért is rukkoltak ki idén saját termékükkel, ezzel egyben szélesítve termékeik palettáját. A long drinkekkel megszólított bártenderek pedig, úgy tűnik, telitalálat ötlet volt, mert

idén 71 nevezés érkezett a versenyre, és a tíz döntőst kénytelenek voltak tizenkét fősre kibővíteni.

Mindez azt jelzi, hogy jelentős e termék iránt az érdeklődés.

Jéggel fogyasztható, otthon is elkészíthető versenymunkát kellett készíteni a benevezett versenyzőknek a kötelező alapanyagokból, ahol a hozzáadott gyümölcsök akár díszítőelemként is szolgálhatnak. Az italok célcsoportja a 20-40 éves korosztály, a békéscsabaiak pálinkái eddig is inkább prémium kategóriás terméknek számítottak - felső polcos italok a bolti árusítás során.

Megtudtuk még azt is a cégvezetőtől, hogy az Árpád párlatok vevőköre alapvetően magyar (90%), mindössze a maradék 10 százalék jelenti a külföldi értékesítést - ezen szeretnének változtatni, kedvezőbb egyensúlyba hozni a hazai-külföldi vásárlói kör megoszlását. 

Az idei verseny alkalmával az is bebizonyosodott, alaposan kinőtték a jelenlegi rendezvényhelyszínt, jövőre tehát még látványosabb, még tágasabb helyen térnek majd vissza a következő körre.

És akkor lássuk az idei győzteseket, íme:

  1. helyezett: Csizmadia Máté Pink Pony Club
  2. helyezett: Pongor Dániel Twentysix
  3. helyezett: Laczkó Zoltán Boutiqe Bár

Nagy hazai borravaló-körkép: kinek és mennyit jattolnak a magyarok?

Nagy hazai borravaló-körkép: kinek és mennyit jattolnak a magyarok?  

 A digitális fizetés és a számlába beépített szervizdíj terjedésével folyamatosan átalakul a borravaló intézménye is.
Friss felmérés növényi alapú italok fogyasztásáról

Friss felmérés növényi alapú italok fogyasztásáról 

A Danone Magyarország 2024-ben részt vett az öt kelet-közép-európai országban végzett régiós kutatásban, amely a fogyasztók étkezési szokásait mérte fel.
Megdőlt a világ leghosszabb bagettjének rekordja

Megdőlt a világ leghosszabb bagettjének rekordja 

A rekordot idáig Olaszország tartotta egy több, mint 132 méteres bagettel.  
Főszerepben a nők az idei Gourmet Fesztiválon

Főszerepben a nők az idei Gourmet Fesztiválon 

A „sétáló országkóstoló” ezúttal is nagyot merít a hazai kulináris kínálatból.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Business Superbrands-díjas a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia

Business Superbrands-díjas a METRO Nagykereskedelem és a METRO Gasztroakadémia 

A METRO Nagykereskedelem és a METRO Magyarország tudásközpontja, a METRO Gasztroakadémia is elnyerte idén a megtisztelő címet.
Rangos nemzetközi építészeti díjat nyert a Zazie Bistro & Bar

Rangos nemzetközi építészeti díjat nyert a Zazie Bistro & Bar  

A BigSEE ljubljanai nemzetközi design díj Winner kategóriájának nyertese lett az eddig csak délben nyitva tartó, mostantól azonban már esténként is vendégeit váró, BudaParton lévő topvendéglátóhely.
Meghalt Brindás János "Papi", a híres mesterszakács

Meghalt Brindás János "Papi", a híres mesterszakács 

A Békés Megyei Culinary Team Olimpiai és Világbajnoki csapatának felkészülésében is nagy szerepet töltött be.
Málna mennyország és egy különleges újdonság: indul a Kürtőskalács Vigalom

Málna mennyország és egy különleges újdonság: indul a Kürtőskalács Vigalom 

Az egyik főszereplő a Bejglibon lesz!
Új  történelmi- és gasztrofesztivál Badacsonytomajon

Új történelmi- és gasztrofesztivál Badacsonytomajon  

A fesztivál hangulatáról az esti órákban zenei produkciók is gondoskodnak.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.