Telt ház az idei Árpád Párlat koktélversenyen - jövőre szintet lép a rendezvény

Minden várakozást felülmúlt a március 4-én megrendezett II. Árpád Párlat Koktélverseny, amelynek során a jelentkezők száma a magyar koktélversenyek történetében az elmúlt évekhez képest egyedülállóan magas volt: a döntőben a tervezett 10 helyett 12 bártender mutathatta be kreációját.

A döntő a Hard Rock Hotel VII. emeleti bárjában került megrendezésre, ahol a bártenderek egy pálinka vakteszttel kezdték a megmérettetést, ezután kerültek bemutatásra a kiválasztott receptek.

A zsűri a különféle kreációk közül választotta ki a győzteseket - de tény, nem volt könnyű dolguk. A verseny alatt hatalmas tömeg gyűlt össze, a nézők drukkoltak, tapsoltak, hangos ovációval köszöntöttek egy-egy sikeres versenymunkát.

Míg a verseny javában zajlott, mi a névadó és egyben a családi céget továbbvívő Nagy Árpád főzőmesterrel húzódtunk kicsit arrébb, hogy váltsunk pár szót arról, miként indult ez a verseny, milyenek a tapasztalatok idáig, és hogyan tovább?

Kiderült, a békéscsabai illetőségű, tradícionális, egykor kis családi főzdeként indult, majd abból már jóideje alaposan kinőtt és

a piacon meghatározó méretűvé vált brand közép- és hosszútávú terveinek része a külföldön való terjeszkedés 

- többek közt ezt célozza meg az immár második alkalommal megrendezésre kerülő párlat versenyük - amelynek során ezúttal a koktélok, és a saját márkájú, most bevezetésre kerülő ginük került a középpontba. Biztosak abban, ha a magyarországi bártendereket elérik, és megszólítják őket, hogy nevezzenel és induljanak el kreációikkal - ezzel segítik a márka ismertségét mind idehaza, mind a hozzánk látogató külföldiek körében.

Mivel a gin ma reneszánszát éli, ezért is rukkoltak ki idén saját termékükkel, ezzel egyben szélesítve termékeik palettáját. A long drinkekkel megszólított bártenderek pedig, úgy tűnik, telitalálat ötlet volt, mert

idén 71 nevezés érkezett a versenyre, és a tíz döntőst kénytelenek voltak tizenkét fősre kibővíteni.

Mindez azt jelzi, hogy jelentős e termék iránt az érdeklődés.

Jéggel fogyasztható, otthon is elkészíthető versenymunkát kellett készíteni a benevezett versenyzőknek a kötelező alapanyagokból, ahol a hozzáadott gyümölcsök akár díszítőelemként is szolgálhatnak. Az italok célcsoportja a 20-40 éves korosztály, a békéscsabaiak pálinkái eddig is inkább prémium kategóriás terméknek számítottak - felső polcos italok a bolti árusítás során.

Megtudtuk még azt is a cégvezetőtől, hogy az Árpád párlatok vevőköre alapvetően magyar (90%), mindössze a maradék 10 százalék jelenti a külföldi értékesítést - ezen szeretnének változtatni, kedvezőbb egyensúlyba hozni a hazai-külföldi vásárlói kör megoszlását. 

Az idei verseny alkalmával az is bebizonyosodott, alaposan kinőtték a jelenlegi rendezvényhelyszínt, jövőre tehát még látványosabb, még tágasabb helyen térnek majd vissza a következő körre.

És akkor lássuk az idei győzteseket, íme:

  1. helyezett: Csizmadia Máté Pink Pony Club
  2. helyezett: Pongor Dániel Twentysix
  3. helyezett: Laczkó Zoltán Boutiqe Bár

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.