A Borszerda eseményen összesen 437 étterem és borszaküzlet vett részt április 29-én: 142 budapesti, 295 vidéki résztvevője volt az akciónak. Az eseményhez országszerte 377 étterem és 60 borszaküzlet csatlakozott. A turisztikai régiók tekintetében a Budapest–Közép-Dunavidék szerepelt a legjobban, amely az összes résztvevő 44 százalékát adta, míg a legenyhébb érdeklődés az Észak-Alföldön mutatkozott, ahol az összes jelentkező 5 százalékát adták a régióban. Kérdőívet is készítettek a szervezők az eseménnyel kapcsolatban. Ebből kiderült, hogy a válaszadók több mint negyede úgy véli, vendéglátóhelyét, illetve üzletét felkeresők száma április 29-én „jóval kedvezőbben” vagy „kedvezőbben” alakult, mint egy átlagos április végi napon. A válaszadók negyede a bevétel növekedéséről számolt be, míg 60 százalékuk szerint a bevétel tekintetében nem mutatható ki jelentős eltérés. Érdekesség még, hogy a több legendás étteremet is üzemeltetett és az Év vendéglőse címmel kitüntetett Jakabffy László a Borszerdára időzítve nyitotta meg új éttermét Tatán. A séf szerint étel bor nélkül nincs meg. „Fontosnak tartom, hogy mindenkinek elérhető áron kínálják a magyar bort” – mondta Jakabffy László.
Tetszett a résztvevőknek a Borszerda
A Borszerdához csatlakozott éttermek és kereskedők 90 százaléka jövőre is részt kíván venni az akcióban – derült ki az eseményt szervező Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. közös felméréséből. A szervezők a debütáló esemény résztvevőinek számával is elégedettek.
Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának
A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének
A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet
A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort
Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba
Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár
A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában
Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát
A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában
Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog
A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.