10 ok, amiért szükség van az utazási irodákra

Az egyéni utazásszervezés fellendülése miatt sokan már temetik az utazási irodákat. A Huffington Post most okos gyűjtésben mutatott rá, miért van még mindig nagy szükség az utazási irodákra.

Az okoskészülékek és az internet korában egyre több fórumon vitatéma az utazási irodák szerepe. Van, aki szerint haldoklik az iparág, nem lesz rájuk szükség, hiszen mindenki szereti saját kezébe venni a sorsát, magának szervezni az utakat, és a végletekig személyre szabott körutazást tervezni. Az egyik kutatás szerint például az utasok 23 százaléka, kihagyva az utazási irodákat, közvetlenül az ingatlanszolgáltatóknál foglal szállást. A felfogás képviselői szerint kétségtelenül a személyes, egyéni és online utazásszervezésé a jövő.

Csakhogy ez nem igaz. Egyrészt mert nem mindenki szeret órákat tölteni a szervezéssel. Másrészt mert egyedüli vagy kiscsoportos utasként nincs abban a helyzetben hogy jobb árakat alkudjon ki, mint az iroda. Nagyjából ezekből a megállapításokból vezette le a Huffington Post, hogy miért van továbbra is szükség arra, hogy idegen emberek mondják meg az utasoknak, mi lesz nekik a legjobb.

1, Tudják, hogy ténylegesen kedvező-e az adott ajánlat

Egy átlagos utazó nincs tisztában vele, mi számít kedvező árnak egy külföldi repülőút esetén. Egy iroda ehhez képest naponta szervez legalább 70 utazást egy-egy adott városba, és azonnal megmondja, hogy a honlapon ajánlott többszörösen akciós last minute jegyár reális-e.

2, Az utazási irodák tudják, mit nézzen meg egy városban, vagy ismernek valakit, aki tudja

Ha nem épp valamelyik, a helyi kultúrában járatos ismerőséhez utazik az ember, nem árt, ha megbízható forrásból értesül a helyi nevezetességekről – hol találni a legjobb éttermet, kocsmát vagy kakasviadalt – anélkül, hogy több tucat unalmas ajánlást át kellene böngésznie. Mivel az irodák folyamatosan szerveznek utazást az adott városba, kívülről fújják a helyi különlegességeket. Ha netán mégsincs közvetlen helyismeretük, csak egy telefon, és első kézből szereznek megbízható infókat.

 3, Bízhat bennük az utas, ha a repülő késik vagy törölték a járatot

Ha már megpróbálta hívni a foglalási oldat, amikor a járatát törölték, vagy új járatra jegyet foglalni a terminálon keresztül, tudja, hogy ez mit jelent. Még ha közvetlenül el is ér valahogy az adott légitársaságot, fogalmuk sem lesz arról, hogy kicsoda van a vonalban. Az utazási irodák viszont vész esetén megoldják, amíg az ember a reptéri bárban ejtőzik.

4, Az utazási iroda az egész társaságot egyben tudja utaztatni – ugyanazon a gépen, ugyanazért a pénzért

Ahelyett, hogy heteket töltene egy közös kirándulás megszervezésével, hogy a barátaival/családtagjaival együtt jusson fel ugyanarra a gépre, vehessenek részt ugyanazon a városnézésen és szállhassanak meg ugyanabba a last minute hotelben, az iroda gond nélkül megteszi mindezt, így nem kell a többiek után rohangálnia.

5, VIP státuszt szereznek önnek, anélkül hogy valódi VIP lenne

Nincs elérhetetlen club vagy örökké teltházas étterem, a legjobb irodáknak ott is van promóciós kapcsolatuk, ahol a legkevésbé gondolná, köszönhetően a turisztikai iparban jellemző kiterjedt kapcsolathálóknak. Még speciális túrákat, alig ismert nevezetességeket is tudnak ajánlani a vendégnek, melyeket az interneten esélytelen megtalálni.

6. Nem kell órákig böngésznie a Google és a TripAdvisor ajánlókat – az iroda minden keresgélést megspórol az utasnak

Az iroda nem fog kidobni irreleváns találatokat egy viszonylag egyértelmű keresésre. Az utas valós igényei szerint ajánlja fel a ténylegesen használható alternatívákat, legyen szó sima járatról, átszállásról vagy reptéri transzferről.

7, Elsőként ők kapják a jó árajánlatokat

A webszájton elérhető utolsó árú, a „Mai naptól Akciós!” jegy, az iroda számára már múlt héten elérhető volt, hiszen sokkal jobb és közvetlenebb kapcsolatban állnak a légitársaságokkal és viszonteladóikkal. Ami azt is jelenti, hogy az áraik általában jobbak is, mint az online fellelhető utazási árak. Különösen az összetett- és prémium ajánlatok.

8, Sokkal több dolgot elintéznek, mint csak a járatfoglalás

Jól hangzik egy afrikai szafari? Azon túl hogy kattintani kell a vásárlás gombra, nem árt kiváltani a vízumot, hogy az ember egyáltalán beengedjék az országba, ráadásul a megfelelő védőoltásokról sem szabad megfeledkezni, ha a fekete kontinensre utazik az ember. Ha ezek beszerzésének módjáról fogalma sincs, irány az utazási iroda!

9, Még a Southwest árait is lenyomják

Nem szükséges a népszerű körutazás szervező oldal, a Southwest.com árat vizslatni, ahogy kinézett az ember egy-egy járatot. Ugyanerre az utazási irodák is képesek, ha megköveteli az ügyfél, és ennek alapján akár összehasonlító vásárlást is intéznek.

10. Visszaváltási garancia

A „vissza nem térítendő” az utazási iroda esetében azt jelenti, hogy a foglalás a megkezdés előtti 24 óráig változtatható – legyen szó járatról, hotelről, kacsavadászatról, akármiről. Az emberek ezt többnyire nem veszik figyelembe. Járatváltoztatás esetén az utas egyedüli feladata, hogy szándékát jeleznie kell az adott légitársaságnak. De ideges telefonálgatás helyett az iroda ezt is el tudja intézni az utas helyett.

(A címlapkép Innen)


Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.