Az országos, reprezentatív kutatás eredményei alapján a válaszadók majdnem felének, 43 százaléknak a legnagyobb örömet egy wellnessutalvánnyal lehetne szerezni. Második helyen, 37 százalékkal a belföldi hosszú hétvége áll. A dobogó harmadik a fokára kisebb vagy nagyobb használati tárgyak kerültek (28%), a szokásos ünnepi ajándékoknak (könyv, édesség, virág) pedig a megkérdezettek 23 százaléka örülne. Kovács Krisztina, a Spirit Hotel értékesítési- és marketingigazgatója elmondta, hogy a karácsonyra vásárolt ajándékutalványok népszerűsége évről évre növekszik, amit elősegít, hogy a legtöbb szálláshelyen már személyre szabottan lehet válogatni az elegáns ajándékkártyák közül.
A kutatás arra a kérdésre is választ keresett, hogy ajándékozóként miként viszonyulunk az egyes meglepetéstípusokhoz, mennyire térünk el a megszokottaktól. Kiderült, hogy miközben sokan nagyon örülnének az élményeknek, ajándékozóként némileg konzervatívabbak vagyunk: a megkérdezettek közül sokan „hagyományos” meglepetéseket tesznek leggyakrabban a fa alá. 72 százalék válaszolta, hogy rendszeresen ad megszokott ajándékokat, 47 százalék kisebb vagy nagyobb hétköznapi használati tárgyakat. A válaszadók 20 százaléka rendszeresen, 47 százaléka pedig olykor-olykor ad ajándékként karácsonyra wellnessutalványt.
A sárvári Spirit Hotel kutatása azt is vizsgálta, hogy az élményajándékok közül melyek a legnépszerűbbek. Az eredmények alapján a wellness, utazás- és szállodai ajándékutalványok a legnépszerűbbek, a válaszadók 64 százaléka ajándékozna ilyet szívesen. Ezt követik a különböző kulturális programhoz kapcsolódó ajándékutakványok 38 százalékkal, a gasztro- és éttermi ajándékutalványok 35 százalékkal, majd a sporthoz, mozgáshoz kapcsolódó utalványok 21 százalékkal.