Adni és kapni - a karácsony és az utazás kapcsolata

Amíg korábban az volt megszokott, hogy karácsonykor hétköznapi használati tárgyakat, ruhákat, konyhai eszközöket adunk egymásnak, ezeket egyre gyakrabban kiegészítik a különböző élményajándékok. Mindezt kutatási adatok is alátámasztják: a sárvári Spirit Hotel megbízásából készített országos reprezentatív felmérés adatai alapján sokan szeretnének élményajándékokat, wellnesshez kapcsolódó meglepetést látni a fa alatt.

Az országos, reprezentatív kutatás eredményei alapján a válaszadók majdnem felének, 43 százaléknak a legnagyobb örömet egy wellnessutalvánnyal lehetne szerezni. Második helyen, 37 százalékkal a belföldi hosszú hétvége áll. A dobogó harmadik a fokára kisebb vagy nagyobb használati tárgyak kerültek (28%), a szokásos ünnepi ajándékoknak (könyv, édesség, virág) pedig a megkérdezettek 23 százaléka örülne. Kovács Krisztina, a Spirit Hotel értékesítési- és marketingigazgatója elmondta, hogy a karácsonyra vásárolt ajándékutalványok népszerűsége évről évre növekszik, amit elősegít, hogy a legtöbb szálláshelyen már személyre szabottan lehet válogatni az elegáns ajándékkártyák közül.

A kutatás arra a kérdésre is választ keresett, hogy ajándékozóként miként viszonyulunk az egyes meglepetéstípusokhoz, mennyire térünk el a megszokottaktól. Kiderült, hogy miközben sokan nagyon örülnének az élményeknek, ajándékozóként némileg konzervatívabbak vagyunk: a megkérdezettek közül sokan „hagyományos” meglepetéseket tesznek leggyakrabban a fa alá. 72 százalék válaszolta, hogy rendszeresen ad megszokott ajándékokat, 47 százalék kisebb vagy nagyobb hétköznapi használati tárgyakat. A válaszadók 20 százaléka rendszeresen, 47 százaléka pedig olykor-olykor ad ajándékként karácsonyra wellnessutalványt.

A sárvári Spirit Hotel kutatása azt is vizsgálta, hogy az élményajándékok közül melyek a legnépszerűbbek. Az eredmények alapján a wellness, utazás- és szállodai ajándékutalványok a legnépszerűbbek, a válaszadók 64 százaléka ajándékozna ilyet szívesen. Ezt követik a különböző kulturális programhoz kapcsolódó ajándékutakványok 38 százalékkal, a gasztro- és éttermi ajándékutalványok 35 százalékkal, majd a sporthoz, mozgáshoz kapcsolódó utalványok 21 százalékkal.


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.