Még ha csak 0,6 százalékos növekedést ért is el, az Ibis, a Mercure, a Novotel és az Etap Hotel mind Európa tíz legnagyobb márkája között van. A második legnagyobb lánc a 3,5 százalékos növekedést felmutató IHG, amelynek piaci részesedése még így is 6 valamivel százalék fölött van. Harmadik alig lemaradva a Best Western.
A gazdasági válság miatt sok szállodai projektet leállítottak vagy töröltek, ami a hotelkínálatban is érezteti majd a hatását. A szakma válság elleni küzdelme és a hotelágazat mutatószámai voltak a fő témái a Global Lodging Forum-nak, amelyet néhány napja rendeztek Párizsban. „208-ban még nem esett a hotelberuházások száma, mert a folyamatban lévő projekteket nem állították le. Most és a következő néhány évben azonban az óvatosság lesz a kulcsszó. Már most is kevesebb beruházása van folyamatban, mint tavaly ilyenkor” – mondta Vanguelis Panayotis, az MKG Hospitality fejlesztési igazgatója. A spanyol NH Hotels csoport még a válság kirobbanása előtt visszavett eredeti tervéből, mely szerint 2007. és 2009. között 18 ezer új hotelszobát adott volna át. A csoport félúton úgy döntött, hogy olyan formában folytatja a beruházásokat, amelyek nem követelnek pénzügyi befektetést tőlük, például lízingszerződéseket köt. Elkészítette a 2008 és 2010 közötti időszakra szóló stratégiai tervét a Sol Media, amely erre az időszakra eredetileg tervezett 200 millió eurós beruházás helyett 100 milliósat irányzott elő. Az Accor, sem kivétel, amely a legnagyobb - 200 ezer új szobáról szóló – tervet vázolta fel: a fejlesztések jó részét 2011-re halasztotta. 2008-ban a francia szállodalánc a legjobb pozícionálást próbálta kialakítani szállodái számára. A világ legnagyobb szállodalánca, az Intercontinental Hotel Group megerősítette második helyét Európában. A Holiday Inn vezetővé válik az economy kategóriában és a felső kategóriás Crowne Plaza is folytatja a terjeszkedést Európában, a Közép-Keleten és Afrikában. A legkomolyabb beruházási tervvel – több, mint száz hotel építésével – a Rezidor lánc rukkolt elő, amely akár legnagyobb versenytársait, az Accort és az IHG-t is megközelíti.
A gazdasági válság miatt sok szállodai projektet leállítottak vagy töröltek, ami a hotelkínálatban is érezteti majd a hatását. A szakma válság elleni küzdelme és a hotelágazat mutatószámai voltak a fő témái a Global Lodging Forum-nak, amelyet néhány napja rendeztek Párizsban. „208-ban még nem esett a hotelberuházások száma, mert a folyamatban lévő projekteket nem állították le. Most és a következő néhány évben azonban az óvatosság lesz a kulcsszó. Már most is kevesebb beruházása van folyamatban, mint tavaly ilyenkor” – mondta Vanguelis Panayotis, az MKG Hospitality fejlesztési igazgatója. A spanyol NH Hotels csoport még a válság kirobbanása előtt visszavett eredeti tervéből, mely szerint 2007. és 2009. között 18 ezer új hotelszobát adott volna át. A csoport félúton úgy döntött, hogy olyan formában folytatja a beruházásokat, amelyek nem követelnek pénzügyi befektetést tőlük, például lízingszerződéseket köt. Elkészítette a 2008 és 2010 közötti időszakra szóló stratégiai tervét a Sol Media, amely erre az időszakra eredetileg tervezett 200 millió eurós beruházás helyett 100 milliósat irányzott elő. Az Accor, sem kivétel, amely a legnagyobb - 200 ezer új szobáról szóló – tervet vázolta fel: a fejlesztések jó részét 2011-re halasztotta. 2008-ban a francia szállodalánc a legjobb pozícionálást próbálta kialakítani szállodái számára. A világ legnagyobb szállodalánca, az Intercontinental Hotel Group megerősítette második helyét Európában. A Holiday Inn vezetővé válik az economy kategóriában és a felső kategóriás Crowne Plaza is folytatja a terjeszkedést Európában, a Közép-Keleten és Afrikában. A legkomolyabb beruházási tervvel – több, mint száz hotel építésével – a Rezidor lánc rukkolt elő, amely akár legnagyobb versenytársait, az Accort és az IHG-t is megközelíti.